YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Kolej

Modernizacja infrastruktury kolejowej w Polsce »
Autor: Anna Biedrzycka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2012-03-22
Dystans, jaki dzieli polskie koleje od kolei Europy Zachodniej, szacuje się na co najmniej 30 lat. Wykorzystanie nawet wszystkich środków przyznanych w ramach bieżącego budżetu unijnego (2007–2013) może zmniejszyć ten dystans zaledwie o 10 lat. Zamierzenia inwestycyjne są skromne: doprowadzić linie kolejowe leżące w korytarzach transportowych do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla towarowych. Są oczywiście wyjątki, jak chociażby 200 km/h na linii E65 na odcinku Warszawa – Gdynia, lecz w sytuacji, gdy w Europie czy w Chinach najszybciej rozwijają się koleje dużych prędkości (300–350 km/h), nie są to wielkie osiągnięcia, ale jedynie możliwe, biorąc pod uwagę przygotowanie projektów, zdolności projektowe i wykonawcze polskich firm oraz zasoby finansowe.

Citybanan – szybka kolej miejska w Sztokholmie »
Autor: Sweco Polska
2012-02-13
Inżynierowie z Krakowa wspólnie ze szwedzkimi ekspertami biorą udział w projektowaniu jednej z największych inwestycji kolejowych w Szwecji w ostatnich latach – tunelu Citybanan, który będzie przebiegał pod centralnymi dzielnicami Sztokholmu. Polscy specjaliści są odpowiedzialni za opracowanie projektów konstrukcyjnych stanowiących fragment systemu ochrony przeciwpożarowej inwestycji.

Modernizacja linii kolejowej E30/C-E 30 na odcinku Kraków – Rzeszów »
Autor: PKP Polskie Linie Kolejowe SA
2012-01-17
Orientacyjny koszt całkowity projektu to 4672,08 mln zł, z czego szacunkowa kwota dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej wyniesie 2181,02 mln zł. Zakończenie prac zaplanowano na koniec 2014 r.

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym »
Autor: Janina Mrowińska, sekretarz organizacyjny konferencji
2012-01-02
W konferencji wzięło udział ok. 340 osób, w tym przedstawiciele spółek Grupy PKP SA, uczelni technicznych, Instytutu Kolejnictwa, firm projektowych, produkcyjnych i wykonawczych z Polski, Niemiec i Szwajcarii, zajmujących się problematyką wdrażania nowych technologii na kolei. Po raz pierwszy w konferencji uczestniczyli też przedstawiciele kolei francuskich.

Systemy dla nowoczesnego transportu szynowego, rozmowa z Tomaszem Szubą, prezesem zarządu Tines SA, Megachemie R&T SA i Neoxe Sp. z o.o. »
Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa i Anna Biedrzycka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2011-11-14
Dostawca systemów nawierzchni szynowych dla kolei, metra, szynowego transportu miejskiego.

Zabezpieczenie wykopów pod obiekty inżynierskie na linii kolejowej nr 4-E65 (CMK) Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie »
Autor: Grzegorz Wilczak, PPI Gerhard Chrobok Sp.j.
2011-09-22
W związku z intensywnymi robotami modernizacyjnymi infrastruktury kolejowej w naszym kraju, od marca 2011 r. Prywatne Przedsiębiorstwo Inżynieryjne Gerhard Chrobok Sp.j. angażuje się w prowadzenie robót inżynieryjnych polegających na zabezpieczeniu wykopów pod nowe i modernizowane obiekty inżynierskie oraz posadowieniu konstrukcji tymczasowych umożliwiających ruch pociągów podczas prowadzonych inwestycji.

Linia metra nr 4 w São Paulo »
Autor: dr inż. Mirosław J. Nowakowski, Politechnika Gdańska, Katedra Transportu Szynowego
2011-03-31
São Paulo o powierzchni niewiele większej od województwa opolskiego zamieszkuje 10-krotnie więcej ludności. Mamy więc tu do czynienia z ogromnym obszarem oraz populacją. Kolejny aspekt to rzeźba terenu – największe miasto Brazylii leży na wysokości 700–900 m n.p.m., a lokalne różnice wysokości są w wielu miejscach bardzo duże.

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w kolejnictwie »
Autor: Janina Mrowińska, sekretarz organizacyjny konferencji, SITK oddział w Krakowie
2011-02-08
W dniach 1–3 grudnia 2010 r. w Kościelisku odbyła się dziewiąta edycja Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Technicznej Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w kolejnictwie.

Modernizacja mostu kolejowego na Bobrze w Bolesławcu »
Autor: Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2010-11-25
Dobiega końca modernizacja linii kolejowej E30 od Opola do granicy państwa z Niemcami. Linia będzie w pełni dostosowana do standardów europejskich zarówno pod względem prędkości (160 km/h), komfortu jazdy, jak i w zakresie bezpieczeństwa (nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym). Inwestycja jest współfi nansowana z funduszy Unii Europejskiej. Projekt został zgłoszony jako zadanie na Euro 2012.

Zanim ruszą wielkie tarcze TBM »
Autor: Anna Biedrzycka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2010-11-18
Trwają uzgodnienia projektów budowlanych i wykonawczych stacji ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Stadion oraz Dworzec Wileński. Prowadzone są przygotowania do budowy tuneli szlakowych, do otwarcia kolejnego placu budowy (szybu C13 Powiśle), co do którego dysponujemy już prawomocnym pozwoleniem na budowę. Na plac budowy wprowadzany jest wykonawca konstrukcji oporowej szybu startowego C09 Rondo Daszyńskiego, skąd rozpocznie się drążenie tuneli za pomocą dwóch tarcz TBM – tak w największym skrócie, cytując słowa Mateusza Witczyńskiego, rzecznika prasowego wykonawcy inwestycji, przedstawia się obecny stan budowy II linii metra w Warszawie, od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego (tzw. odcinka centralnego).

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Następna >>



Reklamy
Noe Palisander Wodociągi Miasta Krakowa Luxo Keller PPI Chrobok Geobrugg Eurovia
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję