YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Kolej

Sukces „Anny” w cieniu kurzawki »
Autor: Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2012-09-28
31 sierpnia 2012 r., po 74 dniach od startu, tarcza TBM o imieniu Anna przebiła się przez ścianę korpusu stacji C10 (Rondo ONZ). To pierwsze tego typu wydarzenie na budowie centralnego odcinka II linii metra w Warszawie.

Podziemna linia tramwajowa w Poznaniu »
Autor: Mateusz Gdowski, Bilfinger Berger Budownictwo SA
2012-09-28
11 sierpnia 2012 r. na trasę tramwajową łączącą os. Lecha i Franowo w Poznaniu ruszyły pierwsze tramwaje. Inwestycję zrealizowało konsorcjum, w skład którego weszły firmy: Bilfinger Berger Budownictwo SA, ZUE SA z Krakowa oraz Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa SA z Lubina.

Rozwiązania TINES w nawierzchni warszawskiego metra »
Autor: TINES SA
2012-08-02
W celu ograniczenia transmisji drgań w stołecznej kolei podziemnej, na budowie sześciokilometrowego odcinka centralnego II linii tej kolei, łączącego Rondo Daszyńskiego z Dworcem Wileńskim, zostaną wdrożone rozwiązania TINES dla nawierzchni szynowych. Będą to maty wibroizolacyjne oraz systemy blokowych podpór szynowych w otulinie.

Modernizacja linii E30/C-E30 na odcinku Kraków – Rzeszów »
Autor: PKP Polskie Linie Kolejowe SA
2012-07-31
W ramach prowadzonych prac modernizacyjnych na linii kolejowej E30/C-E30 na odcinku Kraków – Rzeszów planowane jest dostosowanie linii kolejowej do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich, dzięki czemu czas przejazdu na tym odcinku skróci się o ok. 71 minut. Prędkość pociągów towarowych wzrośnie do 120 km/h.

Drugie życie dworca Warszawa Stadion »
Autor: Mariusz Bujański, Bilfinger Berger Budownictwo SA
2012-07-30
Nie ma już Stadionu X-lecia, jest Stadion Narodowy. Jeśli spojrzeć szerzej na jego otoczenie, to można odnieść wrażenie, że od rozpoczęcia budowy nie minęły trzy lata, a całe dziesięciolecia. Zniknęły szpetne budy i odrapany dworzec PKS. Uwagę przykuwa lśniący nowością dworzec PKP Warszawa Stadion.

Rynek budownictwa kolejowego w Polsce warty ponad 3 mld zł »
Autor: Katarzyna Bednarz, analityk rynku budowlanego, PMR Publications
2012-04-06
Polski sektor kolejowy z racji trwających dwie dekady zaniedbań inwestycyjnych charakteryzuje się fatalnym stanem torowisk. Dzięki hojnemu finansowaniu zapewnionemu przez Unię Europejską polskie koleje rozpoczęły żmudną drogę ku odbudowie, tworząc dla firm budowlanych kolejny perspektywiczny segment budownictwa inżynieryjnego.

Nowoczesność a tradycja pod polskimi torami »
Autor: Z mgr. inż. Robertem Strużyńskim z Hobas System Polska Sp. z o.o., rozmawia Anna Siedlecka Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2012-04-05
Myśląc o infrastrukturze komunikacyjnej, rzadko pamiętamy o przepustach, choć występują one stosunkowo często w krajobrazie. Jeszcze mniej wiemy o budowie przepustów, a są to przecież ciekawe obiekty inżynieryjne. Czym właściwe są przepusty?

Informacja pasażerska na kolei funkcjonuje coraz lepiej »
Autor: Z Andrzejem Mrówczyńskim, prezesem Kolejowych Zakładów Łączności Sp. z o.o., rozmawia Agnieszka Sobiera, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2012-04-04
Kolej ma teraz nie najlepszą prasę. Tymczasem ostatnie lata to okres dużych inwestycji, modernizacji linii na najważniejszych trasach. Jaka będzie przyszłość krajowego rynku kolejowego?

Modernizacja infrastruktury torowej Kazachstanu – wspólny projekt Tines SA i kazachskiej firmy Magnetik »
Autor: Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2012-04-03
Wdrażanie nowoczesnych technologii w budownictwie komunikacyjnym Republiki Kazachstanu było tematem konferencji prasowej zorganizowanej przez Tines SA 1 lutego 2012 r. w warszawskim hotelu Marriott. O współpracy na tle planów modernizacji infrastruktury torowej Kazachstanu rozmawiali przedstawiciele producenta nawierzchni szynowej, Tines SA, z kazachskim partnerem biznesowym, koncernem Magnetik.

Stacja C-11 Świętokrzyska II linii metra w Warszawie »
Autor: Magdalena Malcherczyk, HABA-Beton Johann Bartlechner Sp. z o.o.
2012-03-30
We wrześniu 2011 r. firma HABA-Beton Johann Bartlechner Sp. z o.o. rozpoczęła dostawy rur PEHD w otulinie żelbetowej o przekroju jajowym na budowę fragmentu centralnego odcinka II linii metra w Warszawie od stacji Rondo ONZ do stacji Świętokrzyska, u zbiegu ulic Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Następna >>



Reklamy
Luxo Noe Geobrugg PPI Chrobok Eurovia Keller Wodociągi Miasta Krakowa Palisander
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję