YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Kolej

Międzynarodowe forum innowacyjności w zakresie budowy nawierzchni metra »
Autor: Magdalena Filipek, Tines SA
2013-10-02
15–17 maja br. w Warszawie odbyła się II Międzynarodowa konferencja naukowo-techniczna Doświadczenie we wdrażaniu innowacyjnych konstrukcji nawierzchni szynowej w metrach Europy Środkowo-Wschodniej i Azji, zorganizowana przez firmę TINES SA wraz z ukraińską państwową korporacją budowy metra i tuneli Ukrmetrotonnelstroj, przy merytorycznym wsparciu Metra Warszawskiego Sp. z o.o.

Po kolei o kolei, metrze i tramwajach »
Autor: Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2013-10-02
Po kolei o kolei, metrze i tramwajach.

Katastrofa kolejowa w Hiszpanii »
Autor: Joanna Miciak, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2013-09-23
79 zabitych i 177 rannych to tragiczny bilans katastrofy kolejowej, do której doszło 24 lipca 2013 r. w północno-zachodniej Hiszpanii.

Rozwój transportu szynowego w São Paulo – prowadzone realizacje i zamierzenia »
Autor: dr inż. Mirosław Jan Nowakowski, Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska, Katedra Transportu Szynowego
2013-06-07
São Paulo w Brazylii to największa aglomeracja Ameryki Południowej i jedna z największych metropolii świata. Jej rozległy obszar oraz przeszło 20-milionowa ludność są źródłem ogromnych potrzeb transportowych. W komunikacji zbiorowej bardzo dużą rolę odgrywa transport szynowy, zarówno naziemny, jak podziemny. Na szczególną uwagę zasługuje sieć linii metra, która obecnie jest intensywnie rozbudowywana.

Po kolei o kolei, metrze i tramwajach »
Autor: PKP PLK SA
2013-06-06
Po kolei o kolei, metrze i tramwajach.

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w kolejnictwie – wnioski »
Autor: Janina Mrowińska, SITK RP Oddział w Krakowie
2013-06-06
5–7 grudnia 2012 r. w Wojskowym Zespole Wypoczynkowym „Zakopane” w Kościelisku odbyła się 11. Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Techniczna Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w kolejnictwie. Poniżej prezentujemy wnioski pokonferencyjne.

Specyfika projektowania, eksploatacji oraz utrzymania dróg kolejowych dużych prędkości (KDP) »
Autor: prof. dr hab. inż. Kazimierz Towpik, Politechnika Warszawska; Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
2013-06-06
W artykule scharakteryzowano tabor oraz kolejowe nawierzchnie klasyczne i niekonwencjonalne eksploatowane na liniach dużych prędkości. Omówiono również ograniczenia w zakresie oddziaływań pojazdów na tor, a także warunki projektowania i utrzymania nawierzchni oraz podtorza na liniach KDP.

Największa inwestycja kolejowa w Małopolsce i na Podkarpaciu »
Autor: PKP Polskie Linie Kolejowe SA
2013-04-09
Modernizacja linii kolejowej Kraków – Rzeszów to szansa na rozwój w całym regionie. Jej znaczenie odczują zarówno pasażerowie podróżujący na tej trasie, jak i przedsiębiorstwa eksportujące swoje towary za dwie (wschodnią i zachodnią) granice kraju. Prace umożliwią pociągom pasażerskim osiągnięcie prędkości 160 km/h, co przyczyni się do skrócenia czasu przejazdu aż o 71 minut. Dzięki tej inwestycji szybciej pojadą również pociągi towarowe – 120 km/h, co wpłynie na większą konkurencyjność transportu kolejowego.

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym »
Autor: Janina Mrowińska, sekretarz organizacyjny konferencji
2013-01-31
5–7 grudnia 2012 r. w Wojskowym Zespole Wypoczynkowym „Zakopane” w Kościelisku odbyła się 11. edycja Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Technicznej Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym.

Kolej w Polsce – teraźniejszość i przyszłość »
Autor: Agnieszka Sobiera, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2012-12-11
Obecny stan infrastruktury kolejowej w Polsce jest wysoce niezadowalający i wymaga szybkiej poprawy. Podstawowe problemy, z jakimi borykamy się dzisiaj, to m.in. niska prędkość składów, ograniczona przepustowość, nacisk osiowy i długość składu, a także brak pełnej elektryfikacji. Problemy te są związane przede wszystkim ze złym stanem torów, podtorza oraz obiektów inżynieryjnych. Nakładają się na to niedostateczne zabezpieczenia przejazdów na poziomie szyn. W konsekwencji po 1990 r. zaznaczył się znaczny spadek udziału transportu kolejowego w całości przewozów na rzecz bardziej konkurencyjnego transportu samochodowego.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Następna >>



Reklamy
Palisander PPI Chrobok Geobrugg Keller Noe Luxo Eurovia Wodociągi Miasta Krakowa
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję