Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Kolej

PORR zbuduje tunel kolejowy w Porcie Lotniczym Monachium »
Autor: PORR AG
2018-03-28
Firma Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium) wybrała PORR na wykonawcę rozbudowy istniejącego tunelu kolejowego o ok. 1,8 km w kierunku wschodnim. Wartość kontraktu wynosi ok. 110 mln €.

Technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym 2017 »
Autor: Sergiusz Lisowski, Janina Mrowińska
2018-03-28
Od 29 listopada do 1 grudnia 2017 r. w hotelu Mercure Kasprowy Zakopane odbyła się XVI Konferencja Naukowo-Techniczna Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym. Organizatorem konferencji było Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Krakowie we współpracy z Krajową Sekcją Kolejową SITK RP, Politechniką Krakowską – Katedrą Infrastruktury Transportu Szynowego i Lotniczego, PKP Polskimi Liniami Kolejowymi SA, Małopolską Okręgową Izbą Inżynierów Budownictwa w Krakowie.

Rozwój polskiej kolei do 2023 r. »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2017-11-29
2016 był rokiem przetargów, 2017 – rokiem podpisywania umów, a w roku 2018 będą już prowadzone duże prace budowlane. Wszystko wskazuje na to, że przyszedł w końcu czas na inwestycje na rynku kolejowym. Zdaniem ekspertów, zaangażowanie PKP PLK SA w ich realizację wygląda obiecująco, a zaawansowanie prac przetargowych jest widoczne. Dzięki wielomiliardowym inwestycjom zaplanowanym na kolei do 2023 r. istnieje realna szansa na osiągnięcie w tym obszarze średniego standardu europejskiego.

Naszym celem jest zrealizowanie KPK w całości »
Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2017-07-27
Rozmowa z Ireneuszem Merchel, prezesem zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Konserwacja i naprawa dróg szynowych »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-11-23
Utrzymanie w stanie pełnej przydatności eksploatacyjnej nawierzchni i torów zapewnia spokój i bezpieczeństwo ruchu pociągów z prędkością zgodną z rozkładem jazdy. Ważną rolę w tym względzie odgrywa odpowiednia diagnostyka, która zapewnia dostrzeżenie w porę wszelkich usterek, braków i niedokładności, umożliwiając ich bezzwłoczne usunięcie.

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym 2015 »
Autor: Janina Mrowińska, sekretarz organizacyjny konferencji, Sergiusz Lisowski, członek Komitetu Organizacyjnego konferencji
2016-03-30
9–11 grudnia 2015 r. w hotelu Mercure Kasprowy Zakopane odbyła się 14. edycja Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Technicznej Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym.

Podtorze i nawierzchnia torowa infrastruktury szynowej »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2015-08-05
Podtorze musi stanowić stabilne podłoże nawierzchni, nie może więc nadmiernie się odkształcać lub osiadać. Powinno też mieć dostateczną sztywność – od niej zależą ugięcia szyn i wielkość oddziaływań dynamicznych. Podatność podtorza na odkształcenia zależy od wielu czynników, m.in. od jakości zastosowanych materiałów, niezawodności konstrukcji wzmacniających i zabezpieczających, poziomu technicznego robót budowlanych, wartości i częstości obciążeń od pojazdów, zakresów napraw czy wreszcie jakości prac wykonywanych przy utrzymaniu nawierzchni i podtorza.

Modernizacja infrastruktury kolejowej w Polsce »
Autor: Anna Biedrzycka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2012-03-22
Dystans, jaki dzieli polskie koleje od kolei Europy Zachodniej, szacuje się na co najmniej 30 lat. Wykorzystanie nawet wszystkich środków przyznanych w ramach bieżącego budżetu unijnego (2007–2013) może zmniejszyć ten dystans zaledwie o 10 lat. Zamierzenia inwestycyjne są skromne: doprowadzić linie kolejowe leżące w korytarzach transportowych do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla towarowych. Są oczywiście wyjątki, jak chociażby 200 km/h na linii E65 na odcinku Warszawa – Gdynia, lecz w sytuacji, gdy w Europie czy w Chinach najszybciej rozwijają się koleje dużych prędkości (300–350 km/h), nie są to wielkie osiągnięcia, ale jedynie możliwe, biorąc pod uwagę przygotowanie projektów, zdolności projektowe i wykonawcze polskich firm oraz zasoby finansowe.

<< Poprzednia | 1 2 3 4



Reklamy
Porr SG Pam Keramo Soletanche Ecol Unicon Keller Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję