YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Kolej

Inwestycje kolejowe »
Autor: Opracowanie Redakcja na podstawie materiałów PKP PLK SA
2019-07-17
PKP Polskie Linie Kolejowe SA zaplanowały w 2019 r. prace na 168 mostach w całym kraju. W budowie są m.in. nowe przeprawy przez Wisłę w Krakowie, przez Bug na trasie Rail Baltica i przez Pilicę w Warce – na linii z Warszawy do Radomia. Po przebudowanych mostach pociągi pojadą szybciej, będzie możliwość bezpiecznego przejazdu większej liczby składów. PKP Polskie Linie Kolejowe SA zarządzają 3326 mostami na eksploatowanych liniach pasażerskich i towarowych. Łączna długość tych obiektów wynosi 133,5 km. W 2018 r. PLK prowadziły roboty na ok. 100 obiektach. Celem modernizacji jest podwyższenie parametrów technicznych mostów i dostosowanie ich do coraz większej sprawności linii. Dzięki inwestycjom realizowanym z Krajowego programu kolejowego wzrosną możliwości tras kolejowych. Konstrukcje lepiej posłużą przewozom towarów i podróżnych.

Zastosowanie kruszyw w kolejnictwie »
Autor: Redakcja
2019-07-17
Kruszywa naturalne to podstawowy surowiec wykorzystywany przez ludzkość niemal od początku rozwoju cywilizacyjnego, a  zapotrzebowanie na nie ciągle wzrasta. Kruszywa wykorzystuje się przede wszystkim w  budownictwie jako materiał konstrukcyjny lub tworzący strukturę konstrukcyjną, wypełniacz i  materiał pomocniczy w różnych procesach technologicznych. Według szacunkowych danych, roczne światowe zużycie kruszyw przekracza już 40 mld t, w tym ok. 3 mld t w krajach Unii Europejskiej. W Polsce w ostatnim ćwierćwieczu wydobycie wzrosło ponad czterokrotnie – z 63 do 257 mln t.

Kruszywa dla kolei »
Autor: prof. dr hab. inż. Wiesław Kozioł, Sieć Badawcza Łukasiewicz, Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego, Oddział Zamiejscowy w Katowicach
2019-07-17
W Polsce po wstąpieniu do Unii Europejskiej trwa intensywna rozbudowa i modernizacja infrastruktury drogowej i kolejowej. Największym programem, w ramach którego realizowane są inwestycje drogowe i kolejowe, jest Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko, w którym w perspektywie finansowej 2014–2020 na ten cel przeznaczono wraz z wkładem krajowym ponad 32 mld €. Środki na projekty infrastrukturalne znajdują się także w funduszu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility – CEF), Programie Operacyjnym Polska Wschodnia 2014–2020, w 16 programach regionalnych oraz programach krajowych. W sumie w perspektywie 2014–2023 planowanych jest do wydania 135 mld zł na drogi krajowe i – po niedawnej aktualizacji finansowej Krajowego programu kolejowego – blisko 70 mld zł na sieć kolejową.

Kopalnie Porfiru i Diabazu – kruszywa dla kolei »
Autor: Opracowanie Redakcja
2019-07-17
Kopalnie Porfiru i Diabazu Sp. z o.o. w Krzeszowicach od niemal 20 lat wydobywają i przerabiają skały pochodzenia wulkanicznego. Pozyskiwane tu kruszywa są czyste ekologicznie. Charakteryzują się bardzo wysokimi wskaźnikami wytrzymałościowymi i mrozoodpornościowymi. Materiał oferowany przez KPiD znajduje zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu – od kolejnictwa po drogownictwo.

Krajowy Program Kolejowy przekroczył półmetek »
Autor: Opracowanie Redakcja na podstawie materiałów PKP PLK SA
2019-07-16
Realizacja Krajowego programu kolejowego do 2023 r. – największego w historii programu inwestycyjnego na polskiej kolei – przekroczyła 60%. PKP Polskie Linie Kolejowe SA zakończyły i rozliczyły projekty o wartości ok. 10 mld zł, a w realizacji są projekty o wartości 32 mld zł. Równocześnie spółka przygotowuje projekty na nową perspektywę finansową UE.

Pięć dużych kontraktów kolejowych STRABAGA »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2019-07-16
Rozmowa z Andrzejem Śliwińskim, dyrektorem ds. finansowych Dyrekcji Budownictwa Kolejowego STRABAG Sp. z o.o.

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym 2018 »
Autor: Sergiusz Lisowski, sekretarz merytoryczny konferencji, Janina Mrowińska, sekretarz organizacyjny konferencji
2019-02-04
W dniach 21–23 listopada 2018 r. w hotelu Mercure Kasprowy Zakopane odbyła się XVII Konferencja Naukowo-Techniczna Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym.

Przebudowa trasy kolejowej E30 – wiedza i technologia kluczem do realizacji kontraktu »
Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2018-12-04
Rozmowa z Bogusławem Pilujskim, dyrektorem Oddziału Mostowego Południowo-Wschodniego Strabag Sp. z o.o., oraz z  jego współpracownikami: Magdaleną Biegańską, zastępcą dyrektora kontraktu E30, i Dariuszem Sobalą, kierownikiem Działu Projektowania i koordynatorem prac projektowych.

Inwestycje realizowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego stawiają Kraków na tory »
Autor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
2018-12-03
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.

Elementy prefabrykowane w budownictwie kolejowym jako alternatywa dla rozwiązań tradycyjnych »
Autor: mgr inż. Bartłomiej Czerwonka, mgr inż. Kamil Matczak, Optem
2018-12-03
Obecnie prefabrykacja stosowana jest we wszystkich segmentach budownictwa, a szczególnie duży wzrost popularności widoczny jest w budownictwie infrastrukturalnym. Zastosowanie opisanych poniżej prefabrykatów Optem pozwala ograniczyć zakres prac na budowie przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości wykonania.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Następna >>



Reklamy
DCS Keller Soletanche PAM Uponor Geobrugg Aarsleff MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję