



Autotesty

Bezpieczeństwo pracy
Beton
Budownictwo kubaturowe
Budownictwo podziemne
Chemia budowlana
Deskowania
Drogi

Geoinżynieria
Geosyntetyki
Geotechnika
Hydrotechnika
Inżynieria bezwykopowa
Inżynieria środowiska
Kolej
Kompozyty
Koronawirus
Kruszywa
Maszyny budowlane
Mosty
Nawierzchnie
Prefabrykaty
Przepusty
Retencja
Rury
Stal w budownictwie
Technologie informatyczne
Tunele
Wykopy

Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania



Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Kolej

Autor: Sergiusz Lisowski, sekretarz merytoryczny konferencji, Janina Mrowińska, sekretarz organizacyjny konferencji
2021-02-02
Początkowo konferencja planowana była w Zakopanem 2–4 grudnia 2020 r., jednak z uwagi na rozwój sytuacji pandemicznej COVID-19 w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo uczestników organizatorzy zrezygnowali ze stacjonarnej, trzydniowej konferencji i zaproponowali bezpieczne rozwiązanie umożliwiające spotkanie online, z ciekawym programem merytorycznym.


Autor: Oprac. Redakcja na podstawie materiałów PKP PLK SA
2021-02-02
Ruszyły tarcze dużej i małej maszyny do drążenia tuneli w Łodzi. Katarzyna – duża TBM – rozpoczęła pracę przy dwutorowym tunelu do Łodzi Fabrycznej. Faustyna – mniejsza TBM – wykona cztery jednotorowe tunele do Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieniec. To inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA za ponad 1,7 mld zł, współfinansowana z POIiŚ.


Autor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
2021-02-01
W 2020 r. na dziesiątkach inwestycji Krajowego Programu Kolejowego (KPK) we wszystkich województwach obok montowanych torów, urządzeń sieci trakcyjnej, budowanych peronów, wiaduktów i mostów przejeżdżały pociągi. Szczegółowo przygotowany rozkład jazdy zapewniał utrzymanie tysięcy planowych kursów i realizację prac. Z wielu efektów KPK już korzystamy.


Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-11-24
Rozmowa z Arnoldem Bresch, członkiem zarządu, dyrektorem ds. realizacji inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.


Autor: TITAN Polska Sp. z o.o.
2020-10-01
Inwestycje kolejowe, z uwagi na swoją specyfikę, wymagają indywidualnego podejścia, począwszy od etapu projektowego, a skończywszy na etapie wykonawczym. Z pomocą wobec wyzwań stojących przed inżynierami przychodzą znane, sprawdzone i zaawansowane rozwiązania bazujące na technologii TITAN. Uwzględniając wyjątkowe ograniczenia projektów kolejowych, wykraczają poza przyjęte schematy, umożliwiając przeniesienie wielu nierealnych do tej pory zamierzeń do fazy realnego planowania inwestycji.


Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-09-30
Stabilność i trwałość infrastruktury kolejowej – w tym podtorza i nawierzchni torowej – w ogromnym stopniu wpływają na bezpieczeństwo ruchu. Te cechy elementów drogi kolejowej są uzyskiwane m.in. przez dobór odpowiednich materiałów i zastosowanie właściwej technologii budowy. Wprowadzanie na rynek najwyższej jakości rozwiązań dla przemysłu kolejowego, także w zakresie konstrukcji nawierzchni kolejowych i podtorza, umożliwia zwiększenie nośności i trwałości dróg kolejowych.


Autor: Opracowanie Redakcja
2020-07-25
Kraków jest jednym z beneficjantów największego od lat programu inwestycyjnego na polskiej kolei. Z nowej infrastruktury skorzystają nie tylko mieszkańcy, ale także liczni turyści odwiedzający stolicę Małopolski. Kraków, dzięki firmie STRABAG, zyskał w miejskiej przestrzeni kolejny interesujący pod względem architektonicznym obiekt. Szybsze podróże koleją przez Kraków i sprawne przejazdy pociągów dalekobieżnych zapewnią nowe, niemal ćwierćkilometrowe mosty przez Wisłę. Pierwszy z nich został oddany do użytku 29 maja 2020 r.


Autor: Opracowanie Redakcja
2020-07-25
Dzięki Tadeuszowi Ferencowi, prezydentowi i wizjonerowi, który z wielką determinacją zabiega od ponad 10 lat o budowę monorail, Rzeszów staje przed realną szansą urzeczywistnienia planów budowy miejskiej kolejki nadziemnej. Brakuje jedynie przepisów wykonawczych, aby ten nowoczesny, sprawny, szybki, bezkolizyjny i ekologiczny środek komunikacji zrewolucjonizował transport publiczny nie tylko w mieście, ale i całej Polsce. Biorąc pod uwagę tryb postępowania administracyjnego, budowa mogłaby ruszyć w drugiej połowie 2022 r.


Autor: Janina Mrowińska, Andrzej Kollbek
2020-03-28
27 i 28 lutego 2020 r. w Niepołomicach odbyła się II Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Techniczna Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie i eksploatacji infrastruktury drogowej miast, metropolii i regionów NOVDROG 2020, zorganizowana przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Krakowie we współpracy z Politechniką Krakowską – Katedrą Dróg, Kolei i Inżynierii Ruchu oraz Katedrą Systemów Transportowych, a także Małopolską Okręgową Izbą Inżynierów Budownictwa w Krakowie, Zarządem Dróg Wojewódzkich w Krakowie i Zarządem Dróg Miasta Krakowa. Obrady odbywały się w hotelu Novum w Niepołomicach.


Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-03-27
Kruszywa wykorzystuje się w wielu gałęziach gospodarki, jednak zdecydowany prym wiodą w drogownictwie, stanowiąc główny składnik konstrukcji dróg i innych ciągów komunikacyjnych, oraz w kolejnictwie – przy okazji budowy, modernizacji czy remontów torów kolejowych. Ponieważ użyte kruszywo bezpośrednio wpływa na trwałość eksploatacyjną obiektów infrastrukturalnych, do jej zapewnienia niezbędne jest stosowanie wysokiej jakości wyrobów. Polscy producenci dokładają starań, by sprostać wymaganiom w tym zakresie.
1 2 3 4 | Następna >>

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.