YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Kolej

NOVDROG 2020 »
Autor: Janina Mrowińska, Andrzej Kollbek
2020-03-28
27 i 28 lutego 2020 r. w Niepołomicach odbyła się II Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Techniczna Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie i eksploatacji infrastruktury drogowej miast, metropolii i regionów NOVDROG 2020, zorganizowana przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Krakowie we współpracy z Politechniką Krakowską – Katedrą Dróg, Kolei i Inżynierii Ruchu oraz Katedrą Systemów Transportowych, a także Małopolską Okręgową Izbą Inżynierów Budownictwa w Krakowie, Zarządem Dróg Wojewódzkich w Krakowie i Zarządem Dróg Miasta Krakowa. Obrady odbywały się w hotelu Novum w Niepołomicach.

Kruszywa w budownictwie drogowym i kolejowym »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-03-27
Kruszywa wykorzystuje się w wielu gałęziach gospodarki, jednak zdecydowany prym wiodą w drogownictwie, stanowiąc główny składnik konstrukcji dróg i innych ciągów komunikacyjnych, oraz w kolejnictwie – przy okazji budowy, modernizacji czy remontów torów kolejowych. Ponieważ użyte kruszywo bezpośrednio wpływa na trwałość eksploatacyjną obiektów infrastrukturalnych, do jej zapewnienia niezbędne jest stosowanie wysokiej jakości wyrobów. Polscy producenci dokładają starań, by sprostać wymaganiom w tym zakresie.

Budownictwo kolejowe – przegląd inwestycji »
Autor:
2020-03-27
Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Krzyż – Dobiegniew. Pod koniec stycznia 2020 r. spółki PKP PLK SA i PORR SA podpisały umowę na modernizację linii kolejowej E59 na odcinku Krzyż – Dobiegniew.

NOVKOL 2019 »
Autor: Sergiusz Lisowski, sekretarz merytoryczny konferencji, Janina Mrowińska, sekretarz organizacyjny konferencji
2020-02-06
4–6 grudnia 2019 r. w Zakopanem odbyła się 18. Konferencja Naukowo-Techniczna Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019, zorganizowana przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Krakowie we współpracy z Krajową Sekcją Kolejową SITK RP, Politechniką Krakowską – Katedrą Dróg, Kolei i Inżynierii Ruchu, PKP Polskimi Liniami Kolejowymi SA i Małopolską Okręgową Izbą Inżynierów Budownictwa w Krakowie. Na miejsce obrad konferencji wybrano hotel Nosalowy Dwór Resort & Spa.

TRAKO 2019 »
Autor: Międzynarodowe Targi Gdańskie SA
2019-12-01
24–27 września 2019 r. w gdańskim AmberExpo odbyły się 13. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2019. Na 30 tys. m2 powierzchni wystawienniczej, 1000 m torów do ekspozycji taboru, maszyn i urządzeń torowych blisko 700 wystawców z 30 krajów potwierdziło swoją obecnością, że to największe i najbardziej prestiżowe w Polsce spotkanie branży transportu szynowego oraz drugie co do wielkości i znaczenia targi transportu szynowego w Europie.

Kolej motorem napędowym budownictwa inżynieryjnego w 2020 »
Autor: Szymon Jungiewicz, Construction Business Unit Director PMR
2019-11-30
Podczas IV Forum Budownictwo w Polsce 2020, zorganizowanego 10 października 2019 r. w Warszawie przez firmę badawczo-konsultingową PMR, ponad 150 przedstawicieli zarządów kluczowych firm wykonawczych, deweloperów, inwestorów, producentów materiałów budowlanych, a także organizacji związanych z polskim rynkiem budowlanym wyraziło swoją opinię na temat sytuacji w branży teraz i w najbliższych latach.

Inwestycje kolejowe »
Autor: Opracowanie Redakcja na podstawie materiałów PKP PLK SA
2019-07-17
PKP Polskie Linie Kolejowe SA zaplanowały w 2019 r. prace na 168 mostach w całym kraju. W budowie są m.in. nowe przeprawy przez Wisłę w Krakowie, przez Bug na trasie Rail Baltica i przez Pilicę w Warce – na linii z Warszawy do Radomia. Po przebudowanych mostach pociągi pojadą szybciej, będzie możliwość bezpiecznego przejazdu większej liczby składów. PKP Polskie Linie Kolejowe SA zarządzają 3326 mostami na eksploatowanych liniach pasażerskich i towarowych. Łączna długość tych obiektów wynosi 133,5 km. W 2018 r. PLK prowadziły roboty na ok. 100 obiektach. Celem modernizacji jest podwyższenie parametrów technicznych mostów i dostosowanie ich do coraz większej sprawności linii. Dzięki inwestycjom realizowanym z Krajowego programu kolejowego wzrosną możliwości tras kolejowych. Konstrukcje lepiej posłużą przewozom towarów i podróżnych.

Zastosowanie kruszyw w kolejnictwie »
Autor: Redakcja
2019-07-17
Kruszywa naturalne to podstawowy surowiec wykorzystywany przez ludzkość niemal od początku rozwoju cywilizacyjnego, a  zapotrzebowanie na nie ciągle wzrasta. Kruszywa wykorzystuje się przede wszystkim w  budownictwie jako materiał konstrukcyjny lub tworzący strukturę konstrukcyjną, wypełniacz i  materiał pomocniczy w różnych procesach technologicznych. Według szacunkowych danych, roczne światowe zużycie kruszyw przekracza już 40 mld t, w tym ok. 3 mld t w krajach Unii Europejskiej. W Polsce w ostatnim ćwierćwieczu wydobycie wzrosło ponad czterokrotnie – z 63 do 257 mln t.

Kruszywa dla kolei »
Autor: prof. dr hab. inż. Wiesław Kozioł, Sieć Badawcza Łukasiewicz, Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego, Oddział Zamiejscowy w Katowicach
2019-07-17
W Polsce po wstąpieniu do Unii Europejskiej trwa intensywna rozbudowa i modernizacja infrastruktury drogowej i kolejowej. Największym programem, w ramach którego realizowane są inwestycje drogowe i kolejowe, jest Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko, w którym w perspektywie finansowej 2014–2020 na ten cel przeznaczono wraz z wkładem krajowym ponad 32 mld €. Środki na projekty infrastrukturalne znajdują się także w funduszu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility – CEF), Programie Operacyjnym Polska Wschodnia 2014–2020, w 16 programach regionalnych oraz programach krajowych. W sumie w perspektywie 2014–2023 planowanych jest do wydania 135 mld zł na drogi krajowe i – po niedawnej aktualizacji finansowej Krajowego programu kolejowego – blisko 70 mld zł na sieć kolejową.

Kopalnie Porfiru i Diabazu – kruszywa dla kolei »
Autor: Opracowanie Redakcja
2019-07-17
Kopalnie Porfiru i Diabazu Sp. z o.o. w Krzeszowicach od niemal 20 lat wydobywają i przerabiają skały pochodzenia wulkanicznego. Pozyskiwane tu kruszywa są czyste ekologicznie. Charakteryzują się bardzo wysokimi wskaźnikami wytrzymałościowymi i mrozoodpornościowymi. Materiał oferowany przez KPiD znajduje zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu – od kolejnictwa po drogownictwo.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Następna >>



Reklamy
Eurovia Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg Palisander Keller PPI Chrobok Noe Luxo
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję