Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Dwujezdniowa droga S7 Napierki – Płońsk
17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Szansa na nową wizytówkę miasta – Krakowska Kamienica pod Wawelem
Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]



Kolej Plus dla Małopolski

Ponad 60 km linii kolejowych w Małopolsce zostanie objętych dofinansowaniem w ramach Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2028 r. W całej Polsce będzie to 1200 km linii kolejowych.



  Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/
Wszystkie zgłoszone do Programu projekty były oceniane według takich samych kryteriów, uwzględniając m.in.: aspekt demograficzno-społeczny, środowiskowy, ekonomiczny, techniczno-eksploatacyjny oraz wyniki analiz studialnych.

- Naszym celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i przewidywalna, a przede wszystkim   dostępna dla mieszkańców naszego kraju, szczególnie mniejszych miast i miejscowości. Program Kolej Plus jest szansą, że kolej wróci na tereny, które pozbawione były tego środka transportu i umożliwi ich rozwój. To pierwszy w historii program, który powstał we współpracy z samorządami –
powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk


Rząd poprzez przyjęcie Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2028 roku podjął działania, których celem jest wyeliminowanie zjawiska wykluczenia komunikacyjnego, przez uzupełnienie sieci kolejowej o połączenia z  miastami wojewódzkimi miejscowości liczących powyżej 10 tys. mieszkańców, które obecnie nie mają dostępu do kolei pasażerskiej lub towarowej oraz poprawę wewnętrznej spójności komunikacyjnej i  społeczno-gospodarczej tych regionów Polski.

Kolej Plus w województwie małopolskim


W województwie małopolskim do Programu, po ocenie formalnej, zakwalifikowano 5 projektów: 4 znalazły się na liście podstawowej, a 1 na liście rezerwowej.

Projekty na liście podstawowej, zakwalifikowane do dofinansowania, o łącznej szacunkowej wartości 1  296 mln zł, to:
- budowa połączenia kolejowego Kraków – Olkusz;
- budowa połączenia kolejowego Kraków – Niepołomice;
- budowa połączenia kolejowego Kraków – Myślenice;
- rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odc. Gorlice – Jasło celem usprawnienie połączenia Kraków – Jasło wraz z rewitalizacją linii kolejowej nr 110 i budową łącznicy pomiędzy ww. liniami.

Projekt na liście rezerwowej:
- rewitalizacja linii kolejowej nr 97 na odc. Sucha Beskidzka – Żywiec celem usprawnienia połączenia Kraków – Żywiec.

Szczegółowe informacje nt. projektów objętych dofinansowanie w ramach Programu Kolej Plus w Małopolsce

Budowa połączenia kolejowego Kraków – Olkusz


Wnioskodawca: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Pozycja nr 21 na liście rankingowej, dofinansowanie w ramach alokacji dodatkowej, wartość szacunkowa projektu to 217 mln zł.

Celem projektu jest budowa linii kolejowej, która pozwoli na połączenie Olkusza z Krakowem.

Efektem realizacji projektu będzie V max pociągów pasażerskich 80 km/h, budowa dwutorowej łącznicy Borowa Górka – Pieczyska pomiędzy liniami kolejowymi nr 156 i 133 na terenie Jaworza, budowa 4 km zelektryfikowanej linii kolejowej, budowa przystanku osobowego Jaworzno Sosina. Planowane jest uzyskanie czasu przejazdu Olkusz – Bukowno – Kraków – 52 min.


Budowa połączenia kolejowego Kraków – Niepołomice


Wnioskodawca: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Pozycja nr 29 na liście rankingowej, dofinansowanie w ramach alokacji dodatkowej, wartość szacunkowa projektu to 324 mln zł.

Celem projektu jest budowa linii kolejowej, która pozwoli na połączenie Niepołomic z Krakowem.

Efektem realizacji projektu będzie V max pociągów pasażerskich od 60 do 80 km/h, budowa nowej jednotorowej zelektryfikowanej linii kolejowej Podgrabie Wisła (LK 95) – Niepołomice Dworzec Autobusowy, budowa 6 km zelektryfikowanej linii kolejowej, budowa 3 nowych punktów obsługi pasażerskiej. Planowane jest uzyskanie następujących czasów przejazdu Niepołomice – Kraków: 29 min (przez Kraków Płaszów), 33 min (przez Nową Hutę).


Budowa połączenia kolejowego Kraków – Myślenice


Wnioskodawca: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Pozycja nr 31 na liście rankingowej, dofinansowanie w ramach alokacji dodatkowej, wartość szacunkowa projektu to 152 mln zł.

Projekt dokumentacyjny.

Celem projektu jest m.in. pozyskanie decyzji administracyjnych, w tym środowiskowej, lokalizacyjnej i pozwolenia na budowę.


Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odc. Gorlice – Jasło celem usprawnienie połączenia Kraków – Jasło wraz z rewitalizacją linii kolejowej nr 110 i budową łącznicy pomiędzy ww. liniami

Wnioskodawca: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Pozycja nr 33 na liście rankingowej, dofinansowanie w ramach alokacji dodatkowej, wartość szacunkowa projektu to 603 mln zł.

Celem projektu jest usprawnienie połączenia kolejowego miast Jasła/Gorlic z Krakowem na odcinku o długości 31 km.

Efektem realizacji projektu będzie V max 50 – 100 km/h, rewitalizacja/odbudowa linii nr 108 oraz modernizacja linii nr 110 na odcinku Gorlice – Jasło, budowa łącznicy omijającej stację Gorlice Zagórzany, modernizacja 13 punktów obsługi pasażerskiej, w tym stacji Jasło. Planowane jest uzyskanie czasu przejazdu Jasło – Gorlice – Kraków – 3h 27 min.

Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/




Reklamy
Soletanche SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa Keller Porr GEO-Instruments Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję