YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Kolej dobrze wykorzystuje unijne środki

Inwestycje kolejowe realizowane w Polsce przy unijnym wsparciu z 3 źródeł: POIiŚ 2014-2020, Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) oraz regionalnych programów operacyjnych przebiegają zgodnie z planem.



Przedstawiciele rządu, samorządów i spółek kolejowych regularnie spotykają się z reprezentantami Komisji Europejskiej w ramach Grupy Wysokiego Szczebla do spraw inwestycji kolejowych. Zadaniem grupy jest wypracowanie takich rozwiązań prawnych i instytucjonalnych, które pozwolą efektywnie wykorzystać fundusze unijne na polską kolej.

- 80% środków na kolej jest już w umowach, 20% rozliczyliśmy. Nie będzie tak nerwowo, jak w poprzedniej perspektywie unijnej –
zapewnił minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński na konferencji prasowej po posiedzeniu grupy.

Przypomniał, że w poprzedniej perspektywie finansowej (szczególnie w jej końcówce) oraz na początku obecnej mieliśmy bardzo poważne problemy z realizacją takich inwestycji. Minister Kwieciński podkreślił też, że dla inwestycje kolejowe nie lubią górek i dołków, czyli okresów spiętrzenia i przestojów. Działania rządu zmierzają do równomiernego rozłożenia inwestycji w czasie.

- Między innymi dlatego trwają rozmowy między Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju a Komisją Europejską na temat tzw. fazowania skomplikowanych projektów kolejowych, czyli przeniesienia ich części na kolejną perspektywę finansową UE –
powiedział szef resortu inwestycji i rozwoju.

- Podejmujemy szereg działań, które mają spowodować, że inwestycje będą realizowane w sposób bardziej przewidywalny, przede wszystkim na rynku naszych producentów. Stabilizacja służy wszystkim. Pomaga też przy planowaniu projektów pod przyszłą perspektywę finansową –
przyznał również wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Autor: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju





Reklamy
Llloyd Acoustics Basf Uponor DCS MPWiK Kraków Geobrugg PAM Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję