















19 maja 2022 r. białostocki Oddział GDDKiA podpisała umowę z firmą PUT Intercor na budowę prawie 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód – Kolno. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


W Zakładzie Uzdatniania Wody Raba w Dobczycach rozpoczęła się modernizacja systemu ozonowania wody, polegająca na zastąpieniu wyeksploatowanej instalacji nową, wytwarzającą ozon z ciekłego tlenu. Inwestycja ma na celu dostosowanie obiektu do obowiązujących oraz przewidzianych do wprowadzenia w nieodległej przyszłości wymagań prawnych. Przeprowadzona modernizacja pozwoli na utrzymanie bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa i jakości wody dostarczanej mieszkańcom Krakowa.[...]
Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.
Autor: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.
Autor: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.


Budowa obwodnicy Bolkowa to jedno z ważniejszych zadań drogowych na Dolnym Śląsku. Nowa obwodnica stanie się wkrótce fragmentem drogi krajowej nr 5 łączących m.in. Bydgoszcz, Poznań i Wrocław oraz drogi krajowej nr 3 komunikującej m.in Szczecin, Legnicę i Pragę. Obie drogi stanowią też międzynarodowe korytarze transportowe (TEN-T). Kierowcy podróżujący w kierunku Jeleniej Góry oraz przejść granicznych w Lubawce i Jakuszycach ominą dzięki tej inwestycji centrum historycznego miasta. Warto dodać, że inwestor – GDDKiA planuje również przebudowę dalszego odcinka tej trasy w kierunku Jeleniej Góry. W ramach inwestycji spółka Kobylarnia buduje obwodnicę o długości około 7,8 km, w tym budowa trasy po nowym śladzie o długości ok. 5,7 km.
- Zaawansowanie prac zbliża się do 80 procent – mówi prezes firmy Kobylarnia S.A. Andrzej Ładyński. - Zakończyliśmy już główne prace na modernizowanym ponad dwukilometrowym odcinku drogi krajowej nr 5 pomiędzy Bolkowem, a węzłem na trasie ekspresowej S3. Przebudowana droga ma klasę drogi głównej ruchu przyspieszonego GP. Od 2 sierpnia ten fragment jest przejezdny. Jednocześnie wykonujemy szereg prac związanych z połączeniem nowej, 6-kilometrowej obwodnicy z innymi drogami.

Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł. Umożliwi on bezkolizyjny zjazd z estakady w kierunku drogi krajowej na Jelenią Górą. Na wszystkich trzech estakadach trwają prace przy wykonywaniu izolacji, robót nawierzchniowych oraz innych elementów wykończeniowych. Rozpoczęła się również budowa ronda w Wierzchosławicach na połączeniu drogi krajowej nr 5. Na wielu odcinkach obwodnicy ułożone zostały już warstwy nawierzchni bitumicznej. W sierpniu szykujemy się do układania warstwy SMA w ciągu obwodnicy. Na finiszu są prace przy skrzyżowaniach skanalizowanych w Wierzchosławicach i na styku z ulicą Polną w Bolkowie. Prace konstrukcyjne wykonywane są jeszcze przy wiadukcie nad drogą gminną w rejonie Miejskiej Górki. Równolegle trwają również prace wykończeniowe.
Od 17 lipca w związku z rozpoczętym etapem prac zmieniła się organizacja ruchu w Bolkowie. Zamknięty jest odcinek drogi krajowej nr 3 na styku z budowaną obwodnicą (ulica Jeleniogórska). Zalecany objazd z Bolkowa do Jeleniej Góry prowadzi drogą krajową nr 5 do Marciszowa, a następnie drogą wojewódzką nr 328 do Kaczorowa.
To warto wiedzieć:
- 73,45 mln zł to wartość całego kontraktu realizowanego przez spółkę Kobylarnia S.A.
- 82% to aktualne zaawansowanie kontraktu.
- 7,8 kilometra to długość obwodnicy Bolkowa wraz z przebudowaną drogą krajową nr 5 do węzła na trasie S3.
Zdjęcia: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.
Od 17 lipca w związku z rozpoczętym etapem prac zmieniła się organizacja ruchu w Bolkowie. Zamknięty jest odcinek drogi krajowej nr 3 na styku z budowaną obwodnicą (ulica Jeleniogórska). Zalecany objazd z Bolkowa do Jeleniej Góry prowadzi drogą krajową nr 5 do Marciszowa, a następnie drogą wojewódzką nr 328 do Kaczorowa.
To warto wiedzieć:
- 73,45 mln zł to wartość całego kontraktu realizowanego przez spółkę Kobylarnia S.A.
- 82% to aktualne zaawansowanie kontraktu.
- 7,8 kilometra to długość obwodnicy Bolkowa wraz z przebudowaną drogą krajową nr 5 do węzła na trasie S3.
Zdjęcia: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.