YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


System EcoStruxure Building w Centrum CEZAMAT 2017-12-15
Schneider Electric wdrożył innowacyjny system automatyki budynkowej EcoStruxure Building, w jednej z największych polskich inwestycji w obszarze badań i rozwoju - Centrum Zaawansowanych Materiałów i Technologii - CEZAMAT. [...]

Bariera przeciwodłamkowa Geobrugg zatrzymała blok betonowy ważący 25 t




IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Budownictwo – Infrastruktura – Górnictwo „Monitoring, profilaktyka i zabezpieczanie infrastruktury budowlanej na terenach górniczych i pogórniczych”, 11-12.01.2018, Kraków 2018-01-11
W dniach 11-12 stycznia 2018 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Budownictwo – Infrastruktura – Górnictwo pt. „Monitoring, profilaktyka i zabezpieczanie infrastruktury budowlanej na terenach górniczych i pogórniczych”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


ERBUD – potentat na rynku budownictwa kubaturowego
Rozmowa z Walentym Twardym, dyrektorem ds. produkcji firmy Erbud SA.[...]


Rozwój polskiej kolei do 2023 r.
2016 był rokiem przetargów, 2017 – rokiem podpisywania umów, a w roku 2018 będą już prowadzone duże prace budowlane. Wszystko wskazuje na to, że przyszedł w końcu czas na inwestycje na rynku kolejowym. Zdaniem ekspertów, zaangażowanie PKP PLK SA w ich realizację wygląda obiecująco, a zaawansowanie prac przetargowych jest widoczne. Dzięki wielomiliardowym inwestycjom zaplanowanym na kolei do 2023 r. istnieje realna szansa na osiągnięcie w tym obszarze średniego standardu europejskiego.[...]


STRABAG wybudował drogę S7 Rychnowo – Olsztynek
STRABAG zakończył budowę ponad 11-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 z Rychnowa do Olsztynka, udostępniając tym samym trasę, stanowiącą przedłużenie wcześniej oddanego fragmentu drogi Ostróda Płd. – Rychnowo o długości 8,8 km. Realizację inwestycji wykonawca rozpoczął w kwietniu 2015 r. Zadanie o wartości 388,5 mln zł brutto wykonano na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.[...]



Kładki dla pieszych na zakopiance

Poprawi się bezpieczeństwo na zakopiance w Głogoczowie i Jaworniku. Wybudowane tam kładki piesi użytkują od 30 października 2017 r. Dzięki zamontowanym windom są dostępne dla wszystkich, także dla osób niepełnosprawnych. Obydwie kładki dla pieszych powstały w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Koszt budowy wyniósł 4 217 203 zł dla kładki w Głogoczowie oraz 3 645 440 zł dla kładki w Jaworniku.
Autor: Iwona Mikrut, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie



Zdjęcie: GDDKiA Oddział w KrakowieKładka w Głogoczowie

Kładka o rozpiętości teoretycznej (odległości pomiędzy podporami) 43,34 m, ma 71,25 m długości i 10,50 m szerokości całkowitej. Konstrukcję nośną stanowi łuk stalowy. Do łuku w dwóch miejscach na wieszakach stalowych podwieszony jest pomost. Przyczółki posadowione są na 18 palach o średnicy 1,20 m i głębokości 11 m ze względu na słabe grunty. Oprócz wejścia schodami można korzystać z wind, które są po obu stronach kładki.

Poza budową kładki inwestycja objęła:
- budowę dojść do kładki wraz z poboczami, odwodnienia liniowego, umocnienia skarpy, bariery ochronnej, kanalizacji deszczowej w zakresie odwodnienia kładki oraz terenu przyległego, sieci elektroenergetycznych, stacji transformatorowej i monitoringu;
- rozbiórkę sieci elektroenergetycznych;
- przebudowę sieci teletechnicznej (linia napowietrzna i kablowa).

Kładka w Jaworniku

Ma konstrukcję belkową, długość całkowitą 52,31 m i szerokość 10,12 m. Przyczółki posadowione są na 26 palach żelbetowych o średnicy 1 m każdy i na 13 m w głąb terenu. Oprócz schodów ma windy po obu stronach. Ustrój nośny obiektu stanowią dwie blachownice stalowe o wysokości 160 cm każda, a pomost – płyta żelbetowa umieszczona pomiędzy tymi blachownicami. Istniejące w pobliżu przejście dla pieszych zostanie zlikwidowane.

Oprócz budowy kładki inwestycja objęła:
- budowę dojść do kładki wraz z poboczami, odwodnienia liniowego i powierzchniowego, kanalizacji deszczowej, drogi dojazdowej, sieci elektroenergetycznych, linii kablowych;
- rozbiórkę istniejących ogrodzeń znajdujących się w liniach rozgraniczających teren inwestycji;
- przebudowę drogi serwisowej, sieci elektroenergetycznych NN, linii napowietrznej, sieci teletechnicznej i budowę stacji transformatorowej napowietrznej.

Zabiegali o nie mieszkańcy i samorządy

Od Głogoczowa do Myślenic – według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. – porusza się drogą krajową nr 7 średnio ponad 30 tys. pojazdów na dobę. Zważywszy, że w 2010 r. według analogicznego pomiaru było tych pojazdów ponad 27 tys., widać, że ruch na tym odcinku zakopianki ma tendencję rosnącą i zwiększył się o 3 tys. pojazdów na dobę w ciągu pięciu lat. Tereny położone na południe od Krakowa są nadal atrakcyjne lokalizacyjnie dla osób, które chcą zamieszkać pod miastem, w związku z tym gęstość zabudowy i liczba mieszkańców podkrakowskich miejscowości wzrasta z roku na rok. W konsekwencji zwiększa się także codzienny ruch związany z dojazdami do pracy i szkół. By zapewnić bezpieczeństwo pieszych, konieczna jest budowa bezpiecznych przejść przez tę ruchliwą drogę. Istnieją już bezkolizyjne przejścia kładkami w Gaju, Mogilanach, Głogoczowie, dwiema w Jaworniku oraz wiaduktem w Mogilanach. Pod koniec 2017 r. dołączy jeszcze budowana druga kładka w Głogoczowie. W trakcie opracowania są koncepcje programowe na wiaduktu w Gaju (skrzyżowanie ulic Widokowej i Zadziele) oraz podziemnego przejścia w Libertowie. Od decyzji środowiskowej wydanej przez wójta Mogilan 19 września 2017 r. dla budowy wiaduktu w Gaju odwołał się jeden mieszkaniec. Procedura trwa w Kolegium Odwoławczym w Krakowie.

Idea kładek na DK7 (zakopiance) powstała w roku 2008 i wtedy też rozpoczęły się prace projektowe dla wszystkich kładek. Zabiegali o nie mieszkańcy i samorządy.

Pierwsza z kładek powstała w Mogilanach w 2009 r., została oddana do użytkowania 16 września 2009 r. Kładka w Jaworniku (km 692 + 200) została uruchomiona w lutym 2015 r., kładka w Gaju (km 677 + 480) – w grudniu 2015 r., kładka Jawornik II (km 691 + 220) – w październiku 2017 r., kładka Głogoczów I (km 684 + 720) – w październiku 2017 r., kładka Głogoczów II (km 685+650) zostanie oddana do użytkowania w grudniu 2017 r.

Zdjęcie: GDDKiA Oddział w Krakowie




Reklamy
Budimex Amago SSAB BASF Mosty Polskie DCS AARSLEFF Strabag
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję