YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Pociągi wracają na warszawską linię obwodową 2018-10-19
Od 21 października pasażerowie pojadą pociągiem z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej. Dzięki inwestycji PLK zwiększy się komfort podróży w aglomeracji. Wartość inwestycji to 196 mln zł (brutto). [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




Forum Gospodarki Wodnej i Ściekowej HydroSilesia 2018, 24-25.10.2018, Sosnowiec 2018-10-24
Zapraszamy do udziału w Forum Gospodarki Wodnej i Ściekowej HydroSilesia 2018. Wydarzenie odbędzie się w dniach 24-25 października 2018 r. w Centrum Targowo-Konferencyjnym Expo Silesia w Sosnowcu.[...]


Połowa wartości KPK osiągnięta w połowie 2018 r.
Rozmowa z Ireneuszem Merchelem, prezesem zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.[...]


Raport „Sytuacja finansowa przedsiębiorstw budowlanych. Niestabilna kondycja branży na szczycie koniunktury”
Polski Związek Pracodawców Budownictwa (PZPB) został partnerem kolejnej edycji raportu „Sytuacja finansowa przedsiębiorstw budowlanych. Niestabilna kondycja branży na szczycie koniunktury” przygotowanego we współpracy z BIG InfoMonitor i BIK.[...]


Budowa drogi S8 Wyszków – granica województw mazowieckiego i podlaskiego
Przedmiotem przedsięwzięcia inwestycyjnego jest rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej S8 o całkowitej długości 38,496 km na odcinku Wyszków – granica województw mazowieckiego i podlaskiego. Inwestycja poprowadzona jest w większości po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 i obejmuje trzy odcinki drogi ekspresowej S8, rozdzielone istniejącą obwodnicą miasta Ostrów Mazowiecka. Projekt jest realizowany w systemie tradycyjnym.[...]



Kładki dla pieszych na zakopiance

Poprawi się bezpieczeństwo na zakopiance w Głogoczowie i Jaworniku. Wybudowane tam kładki piesi użytkują od 30 października 2017 r. Dzięki zamontowanym windom są dostępne dla wszystkich, także dla osób niepełnosprawnych. Obydwie kładki dla pieszych powstały w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Koszt budowy wyniósł 4 217 203 zł dla kładki w Głogoczowie oraz 3 645 440 zł dla kładki w Jaworniku.
Autor: Iwona Mikrut, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie



Zdjęcie: GDDKiA Oddział w KrakowieKładka w Głogoczowie

Kładka o rozpiętości teoretycznej (odległości pomiędzy podporami) 43,34 m, ma 71,25 m długości i 10,50 m szerokości całkowitej. Konstrukcję nośną stanowi łuk stalowy. Do łuku w dwóch miejscach na wieszakach stalowych podwieszony jest pomost. Przyczółki posadowione są na 18 palach o średnicy 1,20 m i głębokości 11 m ze względu na słabe grunty. Oprócz wejścia schodami można korzystać z wind, które są po obu stronach kładki.

Poza budową kładki inwestycja objęła:
- budowę dojść do kładki wraz z poboczami, odwodnienia liniowego, umocnienia skarpy, bariery ochronnej, kanalizacji deszczowej w zakresie odwodnienia kładki oraz terenu przyległego, sieci elektroenergetycznych, stacji transformatorowej i monitoringu;
- rozbiórkę sieci elektroenergetycznych;
- przebudowę sieci teletechnicznej (linia napowietrzna i kablowa).

Kładka w Jaworniku

Ma konstrukcję belkową, długość całkowitą 52,31 m i szerokość 10,12 m. Przyczółki posadowione są na 26 palach żelbetowych o średnicy 1 m każdy i na 13 m w głąb terenu. Oprócz schodów ma windy po obu stronach. Ustrój nośny obiektu stanowią dwie blachownice stalowe o wysokości 160 cm każda, a pomost – płyta żelbetowa umieszczona pomiędzy tymi blachownicami. Istniejące w pobliżu przejście dla pieszych zostanie zlikwidowane.

Oprócz budowy kładki inwestycja objęła:
- budowę dojść do kładki wraz z poboczami, odwodnienia liniowego i powierzchniowego, kanalizacji deszczowej, drogi dojazdowej, sieci elektroenergetycznych, linii kablowych;
- rozbiórkę istniejących ogrodzeń znajdujących się w liniach rozgraniczających teren inwestycji;
- przebudowę drogi serwisowej, sieci elektroenergetycznych NN, linii napowietrznej, sieci teletechnicznej i budowę stacji transformatorowej napowietrznej.

Zabiegali o nie mieszkańcy i samorządy

Od Głogoczowa do Myślenic – według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. – porusza się drogą krajową nr 7 średnio ponad 30 tys. pojazdów na dobę. Zważywszy, że w 2010 r. według analogicznego pomiaru było tych pojazdów ponad 27 tys., widać, że ruch na tym odcinku zakopianki ma tendencję rosnącą i zwiększył się o 3 tys. pojazdów na dobę w ciągu pięciu lat. Tereny położone na południe od Krakowa są nadal atrakcyjne lokalizacyjnie dla osób, które chcą zamieszkać pod miastem, w związku z tym gęstość zabudowy i liczba mieszkańców podkrakowskich miejscowości wzrasta z roku na rok. W konsekwencji zwiększa się także codzienny ruch związany z dojazdami do pracy i szkół. By zapewnić bezpieczeństwo pieszych, konieczna jest budowa bezpiecznych przejść przez tę ruchliwą drogę. Istnieją już bezkolizyjne przejścia kładkami w Gaju, Mogilanach, Głogoczowie, dwiema w Jaworniku oraz wiaduktem w Mogilanach. Pod koniec 2017 r. dołączy jeszcze budowana druga kładka w Głogoczowie. W trakcie opracowania są koncepcje programowe na wiaduktu w Gaju (skrzyżowanie ulic Widokowej i Zadziele) oraz podziemnego przejścia w Libertowie. Od decyzji środowiskowej wydanej przez wójta Mogilan 19 września 2017 r. dla budowy wiaduktu w Gaju odwołał się jeden mieszkaniec. Procedura trwa w Kolegium Odwoławczym w Krakowie.

Idea kładek na DK7 (zakopiance) powstała w roku 2008 i wtedy też rozpoczęły się prace projektowe dla wszystkich kładek. Zabiegali o nie mieszkańcy i samorządy.

Pierwsza z kładek powstała w Mogilanach w 2009 r., została oddana do użytkowania 16 września 2009 r. Kładka w Jaworniku (km 692 + 200) została uruchomiona w lutym 2015 r., kładka w Gaju (km 677 + 480) – w grudniu 2015 r., kładka Jawornik II (km 691 + 220) – w październiku 2017 r., kładka Głogoczów I (km 684 + 720) – w październiku 2017 r., kładka Głogoczów II (km 685+650) zostanie oddana do użytkowania w grudniu 2017 r.

Zdjęcie: GDDKiA Oddział w Krakowie




Reklamy
Sitech Basf Soletanche Freyssinet Keller Aarsleff Budimex PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję