YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



KE wesprze modernizację toru wodnego Świnoujście – Szczecin

Komisja Europejska wydała drugą w 2019 r. pozytywną decyzję dla jednego z projektów POIiŚ 2014-2020. Podobnie, jak poprzednia, również ta dotyczy inwestycji zlokalizowanej w województwie zachodniopomorskim.



Zdjęcie: Urząd Morski w SzczecinieUrząd Morski w Szczecinie dostanie ponad 1,2 mld zł dofinansowania z Funduszy Europejskich na projekt „Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m”. Pozytywna decyzja KE potwierdziła unijny wkład. Całe przedsięwzięcie jest warte przeszło 1,4 mld zł.

Tor – na długości ok. 62 km – zostanie nie tylko pogłębiony do 12,5 m, ale także poszerzony. Wykonane zostaną również mijanki, przebudowane skarpy brzegowe. Pogłębione i poszerzone będą obrotnice statków, oznakowanie nawigacyjne zostanie zmodernizowane i przystosowane do nowych warunków.

To niezwykle ważne przedsięwzięcie, ponieważ tor wodny Świnoujście – Szczecin zapewnia dostęp do portu w Szczecinie. Prace, które zostaną wykonane dzięki funduszom z POIiŚ poprawią konkurencyjność portu, obniżą koszty przewozu ładunków transportem morskim, a także pozwolą na przewożenie tą drogą większej ilości ładunków.

Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin jest realizowana przez Urząd Morski w Szczecinie od 2001 roku w trzech odrębnych etapach:
- I etap zrealizowany w latach 2001-2004 – dostosowanie do głębokości 12,5 m umocnień brzegowych Kanału Piastowskiego na odcinku toru wodnego Świnoujście –  Szczecin od km 13 do km 16 oraz przebudowa falochronów wyjściowych z Kanału Piastowskiego na Zalew Szczeciński oraz przebudowa umocnień Kanału Piastowskiego od km 13,015 do km 16,034 strona wschodnia, od km 12,950 do km 16,178 strona zachodnia;
- II etap zrealizowany w latach 2009-2015 – dostosowanie do głębokości 12,5 m umocnień brzegowych Kanału Piastowskiego i Kanału Mielińskiego na odcinku toru wodnego Świnoujście – Szczecin od km 5 do km 13, polegających na przebudowie i budowie umocnień brzegowych Kanału Piastowskiego na odcinku od km 13,015 do km 9,000 strona „E” i na odcinku od km 12,950 do km 9,000 strona „W”, przebudowa i budowa umocnień brzegowych Kanału Mielińskiego na odcinku od km 9,000 do km 5,043 strona „W” i na odcinku od km 9,000 do km 5,400 strona „E”;
- III etap planowany do realizacji w latach 2016-2022 – uzyskanie głębokości docelowej 12,5 m (na długości ok. 62 km) toru wodnego Świnoujście – Szczecin w ramach projekt u pn.: „Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m”.

Realizacja Projektu:

Dla tego Projektu, w dniu 21.12.2017 r. została podpisana z Centrum Unijnych Projektów Transportowych Umowa o dofinansowanie.
Dla planowanej inwestycji Urząd Morski w Szczecinie posiada prawomocne decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia.
Prace projektowe przewidywane są na 2018/2019 r.
Realizacja robót planowana jest od I kwartału 2019 r. do III kwartału 2022 r.
Rozliczenie i zakończenie projektu – IV kwartał 2022 r.

Tekst: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju oraz Urząd Morski w Szczecinie
Zdjęcie: Urząd Morski w Szczecinie





Reklamy
Geobrugg Basf MPWiK Kraków DCS Soletanche Llloyd Acoustics Uponor PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję