YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oddanie do ruchu A2 w. Lubelska – obwodnica Mińska Mazowieckiego
14 sierpnia 2020 r. kierowcy pojadą autostradą A2 pomiędzy węzłem Lubelska a początkiem obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Nowy odcinek pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy ze starej DK2 pomiędzy węzłem Halinów a Mińskiem Mazowieckim. [...]

S2 Południowa Obwodnica Warszawy




VIII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 14-16.09.2020, Rawa Mazowiecka 2020-09-14
[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Branża morskiej energetyki wiatrowej czeka na nowe przepisy
W nadchodzących latach na Bałtyku ma nastąpić boom inwestycyjny, a prąd z pierwszych farm wiatrowych ma popłynąć ok. 2025 roku.[...]


Ruszyła modernizacja stacji Warszawa Zachodnia
7 lipca 2020 r. Budimex SA podpisał umowę na wykonanie dwóch przedsięwzięć – przebudowę stacji kolejowej Warszawa Zachodnia oraz realizację podziemnego przystanku tramwajowego. Zadania mają zostać przeprowadzone w ramach projektu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1–13 oraz 6.1–22. To największa modernizacja węzła kolejowego w ramach Krajowego programu kolejowego do końca 2020 r.[...]



KE wesprze modernizację toru wodnego Świnoujście – Szczecin

Komisja Europejska wydała drugą w 2019 r. pozytywną decyzję dla jednego z projektów POIiŚ 2014-2020. Podobnie, jak poprzednia, również ta dotyczy inwestycji zlokalizowanej w województwie zachodniopomorskim.



Zdjęcie: Urząd Morski w SzczecinieUrząd Morski w Szczecinie dostanie ponad 1,2 mld zł dofinansowania z Funduszy Europejskich na projekt „Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m”. Pozytywna decyzja KE potwierdziła unijny wkład. Całe przedsięwzięcie jest warte przeszło 1,4 mld zł.

Tor – na długości ok. 62 km – zostanie nie tylko pogłębiony do 12,5 m, ale także poszerzony. Wykonane zostaną również mijanki, przebudowane skarpy brzegowe. Pogłębione i poszerzone będą obrotnice statków, oznakowanie nawigacyjne zostanie zmodernizowane i przystosowane do nowych warunków.

To niezwykle ważne przedsięwzięcie, ponieważ tor wodny Świnoujście – Szczecin zapewnia dostęp do portu w Szczecinie. Prace, które zostaną wykonane dzięki funduszom z POIiŚ poprawią konkurencyjność portu, obniżą koszty przewozu ładunków transportem morskim, a także pozwolą na przewożenie tą drogą większej ilości ładunków.

Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin jest realizowana przez Urząd Morski w Szczecinie od 2001 roku w trzech odrębnych etapach:
- I etap zrealizowany w latach 2001-2004 – dostosowanie do głębokości 12,5 m umocnień brzegowych Kanału Piastowskiego na odcinku toru wodnego Świnoujście –  Szczecin od km 13 do km 16 oraz przebudowa falochronów wyjściowych z Kanału Piastowskiego na Zalew Szczeciński oraz przebudowa umocnień Kanału Piastowskiego od km 13,015 do km 16,034 strona wschodnia, od km 12,950 do km 16,178 strona zachodnia;
- II etap zrealizowany w latach 2009-2015 – dostosowanie do głębokości 12,5 m umocnień brzegowych Kanału Piastowskiego i Kanału Mielińskiego na odcinku toru wodnego Świnoujście – Szczecin od km 5 do km 13, polegających na przebudowie i budowie umocnień brzegowych Kanału Piastowskiego na odcinku od km 13,015 do km 9,000 strona „E” i na odcinku od km 12,950 do km 9,000 strona „W”, przebudowa i budowa umocnień brzegowych Kanału Mielińskiego na odcinku od km 9,000 do km 5,043 strona „W” i na odcinku od km 9,000 do km 5,400 strona „E”;
- III etap planowany do realizacji w latach 2016-2022 – uzyskanie głębokości docelowej 12,5 m (na długości ok. 62 km) toru wodnego Świnoujście – Szczecin w ramach projekt u pn.: „Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m”.

Realizacja Projektu:

Dla tego Projektu, w dniu 21.12.2017 r. została podpisana z Centrum Unijnych Projektów Transportowych Umowa o dofinansowanie.
Dla planowanej inwestycji Urząd Morski w Szczecinie posiada prawomocne decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia.
Prace projektowe przewidywane są na 2018/2019 r.
Realizacja robót planowana jest od I kwartału 2019 r. do III kwartału 2022 r.
Rozliczenie i zakończenie projektu – IV kwartał 2022 r.

Tekst: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju oraz Urząd Morski w Szczecinie
Zdjęcie: Urząd Morski w Szczecinie





Reklamy
Noe Keller Geobrugg Palisander Eurovia Luxo PPI Chrobok Wodociągi Miasta Krakowa
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję