




















Zakończyła się aktywność chemiczna materiałów wykorzystanych do wykonania podbudowy autostrady A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie, która przyczyniła się do powstania nierówności nawierzchni trasy. [...]




nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


[...]


Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]
KE wesprze modernizację toru wodnego Świnoujście – Szczecin
Komisja Europejska wydała drugą w 2019 r. pozytywną decyzję dla jednego z projektów POIiŚ 2014-2020. Podobnie, jak poprzednia, również ta dotyczy inwestycji zlokalizowanej w województwie zachodniopomorskim.


Tor – na długości ok. 62 km – zostanie nie tylko pogłębiony do 12,5 m, ale także poszerzony. Wykonane zostaną również mijanki, przebudowane skarpy brzegowe. Pogłębione i poszerzone będą obrotnice statków, oznakowanie nawigacyjne zostanie zmodernizowane i przystosowane do nowych warunków.
To niezwykle ważne przedsięwzięcie, ponieważ tor wodny Świnoujście – Szczecin zapewnia dostęp do portu w Szczecinie. Prace, które zostaną wykonane dzięki funduszom z POIiŚ poprawią konkurencyjność portu, obniżą koszty przewozu ładunków transportem morskim, a także pozwolą na przewożenie tą drogą większej ilości ładunków.
Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin jest realizowana przez Urząd Morski w Szczecinie od 2001 roku w trzech odrębnych etapach:
- I etap zrealizowany w latach 2001-2004 – dostosowanie do głębokości 12,5 m umocnień brzegowych Kanału Piastowskiego na odcinku toru wodnego Świnoujście – Szczecin od km 13 do km 16 oraz przebudowa falochronów wyjściowych z Kanału Piastowskiego na Zalew Szczeciński oraz przebudowa umocnień Kanału Piastowskiego od km 13,015 do km 16,034 strona wschodnia, od km 12,950 do km 16,178 strona zachodnia;
- II etap zrealizowany w latach 2009-2015 – dostosowanie do głębokości 12,5 m umocnień brzegowych Kanału Piastowskiego i Kanału Mielińskiego na odcinku toru wodnego Świnoujście – Szczecin od km 5 do km 13, polegających na przebudowie i budowie umocnień brzegowych Kanału Piastowskiego na odcinku od km 13,015 do km 9,000 strona „E” i na odcinku od km 12,950 do km 9,000 strona „W”, przebudowa i budowa umocnień brzegowych Kanału Mielińskiego na odcinku od km 9,000 do km 5,043 strona „W” i na odcinku od km 9,000 do km 5,400 strona „E”;
- III etap planowany do realizacji w latach 2016-2022 – uzyskanie głębokości docelowej 12,5 m (na długości ok. 62 km) toru wodnego Świnoujście – Szczecin w ramach projekt u pn.: „Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m”.
Realizacja Projektu:
Dla tego Projektu, w dniu 21.12.2017 r. została podpisana z Centrum Unijnych Projektów Transportowych Umowa o dofinansowanie.
Dla planowanej inwestycji Urząd Morski w Szczecinie posiada prawomocne decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia.
Prace projektowe przewidywane są na 2018/2019 r.
Realizacja robót planowana jest od I kwartału 2019 r. do III kwartału 2022 r.
Rozliczenie i zakończenie projektu – IV kwartał 2022 r.
Tekst: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju oraz Urząd Morski w Szczecinie
Zdjęcie: Urząd Morski w Szczecinie

Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.