Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


Powrót do ruchu jedną jezdnią na węźle Szczecin Kijewo
Powrót do ruchu jedną jezdnią A6 umożliwi dokończenie prac na jezdni w kierunku Świnoujścia. Obecnie kierowcy przejeżdżają przez węzeł jezdnią w stronę Kołbaskowa, mając do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdą stronę. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Infrastruktura wodno-ściekowa w miastach przyszłości
„Polskie Miasta Przyszłości 2050” to raport Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością oraz ekspertów Saint-Gobain, który został opracowany przy współpracy firmy konsultingowej 4CF zajmującej się foresightem strategicznym. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Kampania Dobry Transport

Flota betonomieszarek w Polsce wynosi ponad 3100 aut. Każdego dnia przejeżdżają one średnio ponad pół miliona km, z czego 70% w aglomeracjach miejskich. Standardy transportu betonu towarowego mają wpływ na bezpieczeństwo pracowników, komfort życia mieszkańców miast i kwestie ekologiczne. Skala produkcji betonu sprawia, że bezpieczeństwo jego transportu to priorytet. Dobiegła końca druga edycja kampanii Dobry Transport, organizowanej przez Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce (SPBT) i Porozumienie dla Bezpieczeństwa w Budownictwie (PBB).
dr inż. Maciej Gruszczyński, dyrektor Biura Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego w Polsce



  Zdjęcie: Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce
Polska produkuje rocznie ok. 25 mln m3 betonu, będąc pod tym względem czwartym rynkiem w Europie. 600 firm posiada w Polsce ok. 1100 wytwórni betonu. Liczby obrazują skalę wpływu sektora na otoczenie. Od dwóch lat branża betonowa mierzy się z nową rzeczywistością w kontekście produkcji, transportu i zatrudnienia pracowników. Obecnie także samo słowo bezpieczeństwo zyskało nowe znaczenie, łącząc standardy załadunku, korzystania z maszyn i bezpieczeństwa na drodze z ochroną zdrowia w czasie pandemii. Przedstawiciele branży budowlanej okrzepli już w nowej rzeczywistości, wychodząc naprzeciw potrzebom rynku. A prognozy pokazują, że w nadchodzących kwartałach potrzeby będą znaczne.

Produkcja betonu – perspektywy


Na lata 2021–2027 zaplanowany jest najwyższy w historii poziom środków dla Polski z budżetu Unii Europejskiej – 139 mld € w formie dotacji oraz 34 mld € w formie pożyczek. Istotny wpływ na perspektywy sprzedażowe mają także rządowe programy infrastrukturalne. „Wysoki szacowany poziom inflacji, a także wyraźna niepewność dotycząca uwarunkowań legislacyjnych nie hamują nastrojów inwestycyjnych na rynku. Widoczne są korzystne perspektywy w segmencie budownictwa mieszkaniowego i magazynowego. Stale ruszają nowe inwestycje – powiedział Michał Grys, prezes zarządu Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego w Polsce. – Oczywiście, należy zauważyć, że ostatni rok – w związku z pandemią – przyniósł znaczne spowolnienie inwestycji w obszarze budownictwa biurowego. Całościowy obraz perspektyw branży jest jednak obiecujący. Co więcej, jako kluczowy priorytet jawi się wdrażanie działań związanych ze zrównoważonym rozwojem branży. Osiągnięcia, takie jak redukcja emisji CO2 i zmiany limitu dopuszczalnej masy całkowitej (DMC), to zwiastun dalszych wyzwań w tym zakresie”.

Jak pokazują szacunki SPBT, produkcja betonu towarowego w Polsce w latach 2020 i 2021 zamknie się na poziomie ok. 25,0–25,5 mln m3. Jest to wynik o ok. 1,5–2,0% niższy niż w rekordowym roku 2019, ale w dalszym ciągu wysoki.

Bezpieczeństwo w branży produkcji betonu


Ostatnie kwartały pokazały, jak duże jest zrozumienie i zaangażowanie uczestników branży w kwestię bezpieczeństwa produkcji i transportu betonu, a także wpływu na ekosystem. Wspólne działanie firm przyniosło pozytywne rezultaty: redukcję emisji CO2 (w ciągu 20 lat redukcja o ok. 60%) czy zwiększenie efektywności transportu betonu przez zwiększenie limitu DMC dla czteroosiowych betonomieszarek z 32 do 34 t z zachowaniem maksymalnego nacisku 9,5 t/oś. Obecnie priorytetowym hasłem jest bezpieczeństwo w całym łańcuchu dostaw, w tym w szczególności w transporcie. Klamrą, która spina dobre praktyki producentów betonu, jest kampania Dobry Transport.

Dobry Transport – certyfikacja dla dobrych standardów


Zorganizowana już po raz drugi kampania koncentruje się na bezpieczeństwie pracy w trakcie dostarczania i następnie odbioru mieszanki betonowej na budowie. Obie edycje były adresowane do producentów betonu i firm świadczących usługi w zakresie transportu oraz podawania mieszanek betonowych. Nasze działania kierujemy do firm, które, realizując swoje zadania, stawiają mocny akcent na zasady bezpieczeństwa. Edukujemy i certyfikujemy przedsiębiorstwa za pomocą szczegółowych audytów, dotyczących procedur pracy oraz parametrów maszyn.

W drugiej edycji kampanii certyfikowane zostały aż 53 pompy do betonu i 149 betonomieszarek. Większość pojazdów otrzymało to wyróżnienie na dwa lata. Jak podkreślają eksperci, posiadanie certyfikatu niesie za sobą wymierne korzyści, ułatwiające funkcjonowanie na konkurencyjnym rynku.

Certyfikowany pojazd uzyskuje m.in. prawo wjazdu na budowy realizowane przez firmy skupione w PBB i ich podwykonawców bez konieczności każdorazowego prowadzenia prekwalifikacji i kontroli wstępnych z zakresu bhp. Ponadto firmy świadczące usługi w zakresie transportu i podawania betonu uprawnione są do wolnego wjazdu na teren wytwórni betonu towarowego przynależnych do SPBT w okresie ważności certyfikatu bez dodatkowych kontroli z zakresu bhp. Udział w kampanii Dobry Transport umożliwia także łatwą identyfikację pojazdów certyfikowanych. Każda maszyna, która otrzymała certyfikat, oznaczona jest naklejką ułatwiającą identyfikację. Na stronie internetowej SPBT znajduje się wyszukiwarka umożliwiająca sprawdzenie ważności certyfikatu pojazdu za pomocą numeru rejestracyjnego.




Reklamy
Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa Optem SG Pam Keller Geobrugg GEO-Instruments Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję