






Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Jazdy testowe na bemowskim odcinku metra
Rozpoczęły się jazdy testowe na kolejnym budowanym odcinku linii M2. Pociąg testowy wyjechał z eksploatowanej stacji C06 Ks. Janusza i przez bramę znajdującą się za torami odstawczymi, przejechał w kierunku Bemowa.


W specjalnym przejeździe uczestniczył prezydent Rafał Trzaskowski.
- Wielkimi krokami zbliżamy się do otwarcia bemowskiego odcinka metra. Miejmy nadzieję, że pociągi będą mogły ruszyć w lipcu. Stacje Ulrychów i Bemowo są właściwie gotowe, kończą się prace przy wyjściach z metra. Oczywiście trwa też testowanie. Ten etap budowy jest finansowany ze środków z Unii Europejskiej. Jego wartość to 3,5 mld zł, z tego dofinansowanie Unii wyniosło blisko 2 mld. To dowód na to, jak pieniądze unijne pomagają Warszawie, innym miastom i miasteczkom – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
W czasie jazd testowych specjalne pociągi poruszają się między torami odstawczymi za stacją C06 Ks. Janusza, a komorą odstawczą za stacją C04 Bemowo. Podczas próbnych przejazdów kontrolowana jest poprawność działania wszystkich urządzeń znajdujących się w nowych tunelach i na stacjach oraz ich współdziałanie z systemami pokładowymi pociągów obsługujących linię.
Równolegle z jazdami testowymi prowadzone są prace wykończeniowe na stacjach. Na stacjach Bemowo i Ulrychów zamontowane są już panele ścian zatorowych oraz kasetony sufitowe. Perony stacji nabrały ostatecznego wyglądu. Finalnego kształtu nabierają również wejścia do stacji, na których montowane są szklane tafle, okładziny klinkierowe, a na antresolach uzupełniane są elementy systemu informacji pasażerskiej.
Prace budowlane na tym odcinku zakończą się w lipcu br.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl
- Wielkimi krokami zbliżamy się do otwarcia bemowskiego odcinka metra. Miejmy nadzieję, że pociągi będą mogły ruszyć w lipcu. Stacje Ulrychów i Bemowo są właściwie gotowe, kończą się prace przy wyjściach z metra. Oczywiście trwa też testowanie. Ten etap budowy jest finansowany ze środków z Unii Europejskiej. Jego wartość to 3,5 mld zł, z tego dofinansowanie Unii wyniosło blisko 2 mld. To dowód na to, jak pieniądze unijne pomagają Warszawie, innym miastom i miasteczkom – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
W czasie jazd testowych specjalne pociągi poruszają się między torami odstawczymi za stacją C06 Ks. Janusza, a komorą odstawczą za stacją C04 Bemowo. Podczas próbnych przejazdów kontrolowana jest poprawność działania wszystkich urządzeń znajdujących się w nowych tunelach i na stacjach oraz ich współdziałanie z systemami pokładowymi pociągów obsługujących linię.
Równolegle z jazdami testowymi prowadzone są prace wykończeniowe na stacjach. Na stacjach Bemowo i Ulrychów zamontowane są już panele ścian zatorowych oraz kasetony sufitowe. Perony stacji nabrały ostatecznego wyglądu. Finalnego kształtu nabierają również wejścia do stacji, na których montowane są szklane tafle, okładziny klinkierowe, a na antresolach uzupełniane są elementy systemu informacji pasażerskiej.
Prace budowlane na tym odcinku zakończą się w lipcu br.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.