


























Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Jak zmieniła się warszawska komunikacja w 2020 r.
Warszawski Transport Publiczny w 2020 r. – podsumowuje jak zmieniła się warszawska komunikacja w 2020 r. Podpisano umowy na projekty i budowę parkingów „Parkuj i jedź” na Białołęce i Ursynowie.


„Parkuj i jedź” Żerań i Warszawa Jeziorki
W 2019 i 2020 roku podpisaliśmy umowy na zaprojektowanie i wybudowanie nowych parkingów „Parkuj i jedź” – w sąsiedztwie warszawskich stacji kolejowych Żerań i Jeziorki.
Parking na Białołęce, przy stacji kolejowej PKP Warszawa Żerań, będzie obiektem jednopoziomowym z co najmniej 220 miejscami postojowymi dla samochodów osobowych. Cztery procent z nich zostanie przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz będzie nie mniej niż 110 zadaszonych stanowisk dla rowerów. W 2020 roku przygotowywana była dokumentacja i rozpoczęły się pierwsze prace w terenie.
Parking przesiadkowy na Ursynowie powstaje przy stacji kolejowej Warszawa Jeziorki na linii radomskiej, w sąsiedztwie ulicy Karczunkowskiej. Będzie to parking jednopoziomowy na nie mniej niż 138 miejsc postojowych, w tym sześć dla osób z niepełnosprawnościami oraz nie z przynajmniej 40 zadaszonymi miejscami postojowymi dla rowerów.
Na parkingach powstaną stacje ładowania pojazdów o napędzie elektrycznym. Zostanie zaprojektowany także układ paneli fotowoltaicznych oraz innych ekologicznych rozwiązań, takich jak ogrzewanie wody poprzez panele słoneczne, pompy ciepła i gruntowe wymienniki ciepła.
Zgodnie z umowami, prace nad oboma parkingami powinny zakończyć się w 2021 roku. Obydwie inwestycje są realizowane przy wsparciu funduszy z Unii Europejskiej.
Poznaliśmy koncepcję „Parkuj i jedź” Metro Bródno
Na Bródnie powstają nowe stacje linii metra M2. Jednocześnie Zarząd Transportu Miejskiego planuje budowę parkingu „Parkuj i jedź” przy ostatniej stacji wschodniego odcinka M2 – Bródno.
Architekci przygotowali dla Zarządu Transportu Miejskiego koncepcję, do której uwagi mogli zgłaszać także mieszkańcy. Gotowa koncepcja zakłada powstanie dwóch budynków, połączonych podziemnym łącznikiem. Zaparkuje tu około 475 samochodów i 116 rowerów.
Parking P+R Bródno będzie przyjazny środowisku naturalnemu. Na części zadaszenia obu budynków wchodzących w skład parkingu planowane jest zasadzenie roślin. Na dachu budynku A zamontowane będą panele fotowoltaiczne, a na budynku B powstanie strefa odpoczynku dla mieszkańców. W pobliżu parkingu pozostanie też bazarek.
Przygotowana dokumentacja to: koncepcja, karta informacyjna przedsięwzięcia, kosztorysy inwestorskie i studium wykonalności. Są one częścią dokumentacji niezbędnej aby wystąpić o dofinansowanie inwestycji z funduszy unijnych.
„Parkuj i jedź” Połczyńska zazieleni się
W 2020 roku ogłosiliśmy konkurs na koncepcję architektoniczną przebudowy „Parkuj i jedź” Połczyńska. Ideą konkursu było opracowanie rozwiązań, które przemienią parking w miejsce „zielone”, przyjazne środowisku, wykorzystujące zasoby odnawialne i przyjazne lokalnej społeczności.
Zgodnie z opracowaną koncepcją, parking zazieleni się. Kostka betonowa zostanie zastąpiona materiałem ażurowym, co umożliwi wzrost trawy i zbieranie wody deszczowej. Grupy miejsc postojowych będą oddzielone nowymi nasadzeniami roślinnymi, a trawniki wzdłuż chodników staną się ogrodami deszczowymi. Na terenie parkingu zostaną także zainstalowane panele fotowoltaiczne, a zmagazynowana dzięki nim energia wykorzystana będzie m.in. do oświetlenia parkingu oraz ładowania pojazdów elektrycznych.
W parkingowym budynku zostanie zainstalowany centralny inteligentny system zarządzania. Połączy wewnętrzne instalacje i na podstawie zebranych informacji, m.in. o liczbie osób, temperaturze, ciśnieniu, wilgotności i nasłonecznieniu wewnątrz i na zewnątrz, porze dnia i dniu tygodnia będzie koordynował działanie instalacji tak, aby przy możliwie najniższym wydatku energetycznym osiągnąć optymalne warunki w budynku. Do ogrzewania i chłodzenia planowane jest użycie pomp ciepła z gruntowymi wymiennikami.
Nowatorskim pomysłem jest oddanie w weekendy części parkingu mieszkańcom okolicznych osiedli. Będą oni mieli do dyspozycji park z łąkami kwietnymi i alejami spacerowymi. Planowana jest także aleja edukacyjna z poidłami dla ptaków, tablicami informacyjnymi, hotelami dla owadów i nieckami bioretencyjnymi. Znaczną część parku zajmie strefa rekreacyjna z trawnikiem pozwalającym organizować warsztaty, koncerty, ćwiczenia grupowe i pikniki.
Więcej stanowisk do ładowania samochodów elektrycznych
Ubiegły rok przyniósł kolejne stacje ładowania samochodów elektrycznych na parkingach „Parkuj i jedź”. Po dwa punkty zainstalowano w obiektach: Połczyńska, Anin SKM i Wawer SKM. Cztery zamontowano na parkingu przy stacji metra Marymont.
Pod koniec roku kierowcy mogli korzystać już z 26 punktów, znajdujących się – oprócz nowych lokalizacji – na parkingach: Młociny I i III, Al. Krakowska, Ursus-Niedźwiadek i Metro Stokłosy.
Ładowanie pojazdów jest bezpłatne. Użytkownicy pojazdów elektrycznych mogą również złożyć wniosek o wydanie Karty Eko, pozwalającej na pozostawianie aut o takim napędzie na parkingach P+R również na noc, np. na czas ładowania baterii. Karty Eko są wydawane na dany samochód elektryczny, wyłącznie dla jednego parkingu P+R. Okres ich ważności to rok kalendarzowy.
Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.