YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


GDDKiA wydłuży drogę ekspresową S8
Droga krajowa nr 8 w Polsce liczy blisko 830 km, z czego w standardzie drogi ekspresowej jest ok. 560 km. W najbliższych latach przybędzie kolejne ok. 80 km dwujezdniowej eski na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




Konferencja „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, 09.09.2020, Warszawa 2020-09-09
Instytut Badawczy Dróg i Mostów serdecznie zaprasza do udziału w konferencji „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, która odbędzie się w dniu 9 września 2020 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Nawierzchnie betonowe a zrównoważone budownictwo
Pierwsze polskie doświadczenia z budową nawierzchni betonowych miały miejsce ok. sto lat temu. Od ponad wieku nie zmieniły się także podstawowe zasady produkcji betonu. Niemniej w budownictwie drogowym i mostowym dzięki betonom nowej generacji można dziś stosować rozwiązania, które do tej pory były nieosiągalne. Wysoka trwałość betonu oraz coraz większa wiedza i doświadczenie wykonawców sprawiają, że na polskich drogach spotyka się go coraz częściej.[...]


Badania powietrza gruntowego dla celów oceny zagrożeń
Obecnie obowiązujące przepisy prawa środowiskowego obligują do przeprowadzenia oceny występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska w procesie uzgadniania sposobu remediacji. [...]



IV Forum Budownictwo w Polsce 2020

Podczas IV Forum Budownictwo w Polsce 2020, zorganizowanego 10 października 2019 r. w Warszawie przez firmę badawczo-konsultingową PMR, ponad 150 przedstawicieli zarządów kluczowych firm wykonawczych, deweloperów, inwestorów, producentów materiałów budowlanych, a także organizacji związanych z polskim rynkiem budowlanym wyraziło swoją opinię na temat sytuacji w branży teraz i w najbliższych latach.
Szymon Jungiewicz, Construction Business Unit Director PMR



 Zdjęcie: PMR
W głosowaniu przeprowadzonym podczas debaty aż 60% uczestników uznało brak pracowników oraz rosnące koszty pracy za największe wyzwanie, z jakim będzie musiała zmierzyć się branża budowlana w 2020 r. W ocenie 20% głosujących to osłabienie popytu na usługi budowlane stanowić będzie największe zagrożenie w przyszłym roku, a jedynie 7% uczestników badania wskazało rosnące koszty materiałów budowlanych za największe wyzwanie.

Wyniki te są zbieżne z rezultatami badania firm budowlanych przeprowadzonego przez PMR, zaprezentowanymi w raporcie Sektor budowlany w Polsce – II połowa 2019. Niedobór pracowników w budownictwie wraz z rosnącymi kosztami pracy i materiałów budowlanych były najczęściej wskazywanymi czynnikami utrudniającymi prowadzenie działalności w budownictwie, szczególnie infrastrukturalnym.

Kluczowe dla branży inżynieryjnej są oczywiście wielomiliardowe programy inwestycyjne, takie jak Program budowy dróg krajowych na lata 2014–2023 (z perspektywą do 2025 r.) (obecnie realizowane projekty o wartości ponad 55 mld zł) oraz Krajowy program kolejowy do 2023 r. (w realizacji inwestycje o wartości ok. 41 mld zł). Ogromny potencjał rozwoju ma modernizacja infrastruktury transportowej i energetycznej. Niewątpliwie więc w sektorze inżynieryjnym mamy do czynienia z niezwykle wysokim poziomem inwestycji. Jednak ich skala w powiązaniu z długotrwałym charakterem powoduje problematyczność realizacji, co z kolei generuje kłopoty firm z branży. W opinii 38% uczestników Forum, szczyt prac budowlanych finansowanych z unijnego budżetu nastąpi w 2021 r., natomiast rok wcześniej i rok później kumulację prac przewiduje odpowiednio 23% i 20% przedstawicieli branży.

Podczas wydarzenia za najbardziej perspektywiczny segment rynku budownictwa inżynieryjnego została uznana kolej, na którą wskazało aż 69% osób biorących udział w głosowaniu. Na drugim miejscu znalazły się drogi (18%), natomiast pozostałe segmenty za najszybciej rosnące w najbliższych latach uznało jedynie kilka procent reprezentantów budowlanej branży. Również w 2018 r. kolej zwyciężyła w tym rankingu (52%), jednakże z dużo mniejszą przewagą nad drogami (34%).

W budownictwie inżynieryjnym wciąż nierozwiązany pozostaje problem waloryzacji starszych kontraktów, tj. z lat 2015–2018. Według Tomasza Żuchowskiego, p.o. generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad, stanowisko Urzędu Zamówień Publicznych dopuszczające waloryzację takich kontraktów wnosi niewiele nowego do likwidacji tego problemu – nie ma szans na wprowadzenie waloryzacji z automatu, a każda inwestycja musi być rozpatrywana indywidualnie.

IV Forum Budownictwo w Polsce 2020

IV Forum Budownictwo w Polsce 2020 to doroczna branżowa debata, podczas której omawiane są najnowsze dane, prognozy i strategie decydujące o kształcie rynku. Uczestnicy Forum jak zwykle jako pierwsi mogli zapoznać się z danymi pochodzącymi z najnowszego raportu PMR Sektor budowlany w Polsce, II połowa 2019 – analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2019–2024. Dzięki obecności kluczowych graczy wydarzenie jest stałym miejscem pozyskiwania wiedzy o sektorze i realizowanych projektach.

Więcej na www.forum-budownictwo.com.




Reklamy
Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa Keller Noe PPI Chrobok Eurovia Palisander Luxo
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję