YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Dodatkowe środki na realizację drogi S6 2019-03-22
Wczoraj w Słupsku minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził aneks do Programu Inwestycji dla drogi ekspresowej S6 Sianów (Koszalin) – Słupsk o długości około 46 km. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




Nowoczesne Technologie w Projektowaniu, Budowie i Eksploatacji Infrastruktury Drogowej Miast, Metropolii i Regionów Novdrog’19, 28-29.03 2019, Szczawnica 2019-03-28
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Krakowie przy udziale: Politechniki Krakowskiej: Katedra Systemów Transportowych i Katedra Budowy Dróg i Inżynierii Ruchu, Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w Krakowie, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie zaprasza do udziału w Konferencji Naukowo-Technicznej: Nowoczesne Technologie w Projektowaniu, Budowie i Eksploatacji Infrastruktury Drogowej Miast, Metropolii i Regionów Novdrog’19, która odbędzie się w dniach 28 marca – 29 marca 2019 roku w Hotelu Nawigator w Szczawnicy.[...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Kobiety w budownictwie – blaski i cienie pracy jako kobieta inżynier
8 marca to świetna okazja do tego, aby spojrzeć na branżę budowlaną okiem płci pięknej. Jak wygląda praca w biurze i na budowie, co determinuje kobiety do wyboru takiego zawodu, jakie stereotypy funkcjonują w kontekście kobiet inżynierów i czy istnieje zjawisko szklanego sufitu.[...]


Realizacja projektów Oświęcimskiej Przestrzeni Spotkań
W Oświęcimiu realizowany jest kompleksowy projekt rewitalizacyjny Oświęcimska Przestrzeń Spotkań, polegający na zagospodarowaniu przestrzeni miejskiej infrastrukturą tworzącą pomosty prowadzące od miejsca tragicznej historii KL Auschwitz do życia współczesnego miasta.[...]



Inwestycje

Deskowania ULMA na budowie dróg ekspresowych »

Autor: Izabela Tomczyk, Tomasz Wendykowski, ULMA Construccion Polska SA
Wśród wykonywanych obecnie w Polsce inwestycji drogowych istotnie wzrosła liczba obiektów mostowych realizowanych metodą nasuwania podłużnego. Polega ona na prefabrykacji kolejnych segmentów ustroju nośnego na uprzednio przygotowanym stanowisku, a następnie, po sprężeniu z wcześniej wykonanymi segmentami, ich wysuwie przy użyciu urządzeń hydraulicznych na przygotowane wcześniej podpory. Firma ULMA Construccion Polska SA posiada bogate doświadczenie w dostarczaniu technologii deskowań dla metody nasuwania podłużnego – poniżej prezentujemy dwa z ośmiu obiektów realizowanych przez nas obecnie w tej technologii: estakady: E-1 na S19 oraz MS-22 w ciągu drogi ekspresowej S7.

Wykorzystanie kruszyw CEMEX na budowie farmy wiatrowej »

Autor: CEMEX Polska Sp. z o.o.
CEMEX Polska jest producentem i dostawcą kruszyw budowlanych, które znajdują zastosowanie między innymi przy budowie infrastruktury energetycznej. Firma dostarczyła ponad 50 tys. ton kruszyw na budowę farmy wiatrowej w Lubartowie na Lubelszczyźnie.

Otwarto tunel św. Gotarda »

Opracowanie redakcyjne na podstawie materiałów AlpTransit Gotthard AG
Mówi się, że Szwajcarzy lubią być punktualni i dlatego uwielbiają drogi na skróty. Abstrahując od motywacji, największy projekt budowlany w historii Szwajcarii – tunel św. Gotarda (niem. Gotthard-Basistunnel, ang. Gotthard Base Tunnel), robi ogromne wrażenie. Tunel leży w samym środku New Rail Link through the Alps (NRLA), czyli nowej linii kolejowej biegnącej przez Alpy i łączącej Włochy ze Szwajcarią.

Ponad 4 doby ciągłego betonowania na budowie Elektrowni Turów »

Autor: CEMEX Polska Sp. z o.o.
25 sierpnia 2016 r. na terenie należącej do PGE Polskiej Grupy Energetycznej Elektrowni Turów rozpoczęło się betonowanie wielkiej płyty fundamentowej, które trwało 101 godzin. CEMEX dostarczył na teren budowy 15 085 tys. metrów sześciennych betonu.

Kończy się budowa obwodnicy Kartuz »

Autor: Ewa Bałdyga, STRABAG Sp. z o.o.
Budowa obwodnicy Kartuz w woj. pomorskim zbliża się ku końcowi. Wykonawca inwestycji STRABAG Sp. z o.o. planuje oddanie drogi do końca października, czyli 2 miesiące przed terminem. Obecny stan zaawansowania prowadzonych prac wynosi już 80 proc. Wykonawca wykorzystał dogodne warunki pogodowe w miesiącach zimowych i wiosennych, oraz zaangażował znaczne siły by jak najszybciej udostępnić newralgiczną drogę mieszkańcom Kartuz i okolicznych miejscowości.

Wzmocnienie podłoża pod fundamentami turbin farmy wiatrowej Słupia »

Autor: Tomasz Pilarski, Rafał Kępa, Daniel Dalak, Menard Polska Sp. z o.o.
Farma wiatrowa Słupia znajduje się w województwie łódzkim, w powiecie skierniewickim, ok. 1 km na północny wschód od miejscowości Słupia oraz w okolicy miejscowości Gzów. Inwestycja dotyczy budowy 12 turbin wiatrowych o łącznej mocy 24 MW. Pod 11 turbinami wykonano wzmocnienie podłoża gruntowego w technologii kolumn przemieszczeniowych CMC.

Pale CFA w projekcie EFRA w Rafinerii Gdańskiej »

Autor: mgr inż. Jakub Morzywołek, Soletanche Polska Sp. z o.o.
W pierwszym kwartale 2016 r. Grupa Lotos SA uzyskała pozwolenie na budowę podstawowych instalacji kompleksu koksowania DCU oraz instalacji produkcji wodoru HGU, wchodzących w skład projektu EFRA. W marcu 2016 r. Soletanche Polska Sp. z o.o. na zlecenie generalnego wykonawcy, włoskiej firmy KT-Kinetics Technology S.p.A., rozpoczęła prace ziemne oraz palowanie pod główne instalacje EFRA.

Wykorzystanie technologii rękawa Aarsleff wykorzystana w Białymstoku i Lublinie »

Autor: Paweł Nurzyński, Per Aarsleff Polska Sp. z o.o.
Technologia rękawa Aarsleff dzięki stosunkowo niewielkiej grubości ścianki i efektowi przylegania do istniejącego kanału zmniejsza przekrój kanału w sposób nieznaczny, a wskutek poprawienia współczynnika szorstkości nie zmniejsza przepustowości kanału. Jedynie technologia rękawa daje możliwość wykonania prac bez redukcji przepustowości kanału.

Budimex buduje trzy odcinki drogi S7 »

Autor: Budimex SA
Budowa drogi ekspresowej S7 jest jednym z elementów tworzenia nowoczesnego systemu komunikacyjnego Polski. Ten szlak komunikacyjny jest szczególnie istotny dla rozwoju gospodarczego województwa warmińsko-mazurskiego, niemniej realizacja S7 pozwoli na uzyskanie wymiernych korzyści na wszystkich poziomach – regionalnym, krajowym oraz międzynarodowym. Budimex SA jako wykonawca istotnych odcinków trasy znacząco się do tego przyczyni.

Budimex i STRABAG oddali autostradę A4 Rzeszów-Jarosław »

Autor: STRABAG Sp. z o.o.
41-km odcinek autostrady A4 Rzeszów-Jarosław został oddany do ruchu. 20 lipca br. około godz. 10.00 pierwsze samochody przejechały głównym ciągiem autostrady łączącej dwie granice Polski – na zachodzie w Jędrzychowicach, a na wschodzie w Korczowej. Tym samym najdłuższa, bo mająca 672 km, trasa biegnąca od zachodniej do wschodniej granicy kraju jest już przejezdna.

Skanska wybuduje nowy odc. DW 432 Grzymysławice-Obłaczkowo »

Autor: Monika Froń-Dąbrowska, Skanska S.A.
Pod koniec lipca ruszą prace przy budowie nowego odcinka DW 432 Grzymysławice-Obłaczkowo (woj. wielkopolskie, powiat wrzesiński). Ok. 2,7-kilometrowy fragment drogi ominie powstającą w tym miejscu fabrykę Volkswagena. Inwestycję na zlecenie Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu zrealizuje firma Skanska. Wartość prac wyniesie niemal 15,2 mln zł netto.

Wykonawcy wybudowali autostradę A1 Stryków-Tuszyn »

Autor Ewa Bałdyga, STRABAG Sp. z o.o.
W piątek, 1 lipca w samo południe, trzech wykonawców autostrady odcinka Stryków-Tuszyn - STRABAG-Budimex-Mota Engil - uroczyście oddali do użytku wybudowaną przez nich drogę. To najbardziej oczekiwana przez polskich kierowców autostrada, prowadząca z Trójmiasta na południe kraju. Budowana przez wiele lat, siłami wielu kolejnych firm. Zakończona - jak podkreślano podczas otwarcia - przez trzy najbardziej doświadczone i najdłużej działające na polskim rynku firmy budowlane. I dzięki ich własnemu potencjałowi.

Skanska buduje SUW w Henrysinie »

Autor: Anna Strożek, Skanska S.A.
Gmina Zakroczym to tereny atrakcyjne krajobrazowe, przyrodniczo i turystycznie. Polodowcowe wąwozy i jary, tereny leśne, szlaki wodne na Wiśle i Narwi, zabytkowe dworki, pobliska Twierdza Modlin oraz charakterystyczne dla mazowieckiego krajobrazu wierzby i łąki zachęcają do wypoczynku nie tylko turystów, ale również lokalną społeczność. Przyciąga czyste powietrze, spokój, a już niebawem także nowa jakość wody w kranach w tutejszych pensjonatach i gospodarstwach agroturystycznych.

Mota-Engil wybudowała odcinek A1 Stryków-Tuszyn »

Autor: Katarzyna Dobrzańska-Junco, Mota-Engil Central Europe S.A.
Autostrada A1, zwana także Autostradą Bursztynową, jest jedną z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Budowa autostrady - odcinek Stryków – Tuszyn - rozpoczęta pod koniec 2014 roku, ma strategiczne znaczenie dla transportu międzynarodowego, krajowego, oraz lokalnego. Droga ta stanowi wschodnią obwodnicę Łodzi, pozwalając tym samym na przeniesienie ruchu poza centrum miasta. Nowy 40-kilometrowy fragment A1 prowadzi od węzła w Strykowie do Tuszyna. Dzięki niemu zarówno tranzyt, jak i samochody osobowe jadące w relacji północ-południe ominą Łódź, a droga nad morze skróci się o ok. godzinę.

Coraz większe zaawansowanie prac na S5 Marcinowo-Wrocław Północ »

Autor: Astaldi S.p.A.
Potężny, 750-metrowy most nad Widawą nabiera wyraźnych kształtów – gotowa jest już część obiektu od strony Wrocławia, rozpocznie się też nasuwanie segmentów od północy. Poważną zmianę zauważyć można również na rondzie Obrońców Grodna, gdzie zakończono montaż deskowań pod ustrój nośny na jednym z wiaduktów w ramach powstającej łącznicy. Na podwrocławskim odcinku trasy ekspresowej S5 widać coraz większe zmiany.

Beton CEMEX wykorzystany w CKK Jordanki »

Autor: CEMEX Polska Sp. z o.o.
CEMEX dostarczył ponad 30 tys. m3 betonu na budowę Centrum Kulturalno-Kongresowego Jordanki. Budowa obiektu zlokalizowanego w otulinie Zespołu Staromiejskiego na Jordankach w Toruniu, wpisanego na listę Dziedzictwa Kulturowego UNESCO stanowiła duże wyzwanie dla CEMEX-u.

Otwarto tunel pod Martwą Wisłą »

Autor: Gdańskie Inwestycje Komunalne Sp. z o.o.
23 kwietnia 2016 r. prezydent Gdańska Paweł Adamowicz po krótkiej uroczystości otworzył szlabany i pierwszym samochodem wraz ze zwycięzcą licytacji w WOŚP przejechał przez tunel pod Martwą Wisłą. Chwilę później udostępniono obiekt do ruchu dla wszystkich kierowców.

Otwarto gliwicki odcinek DTŚ »

Autor: Mateusz Gdowski, PORR Polska Infrastructure SA
18 marca 2016 r. kierowcy mogli przejechać całą, liczącą 31,3 km Drogową Trasę Średnicową. Otwarcie gliwickiego odcinka DTŚ, realizowanego przez konsorcjum Eurovia (lider) i PORR Polska Infrastructure SA (partner), zwieńczyło tę strategiczną dla południowej Polski inwestycję.

Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu »

Autor: PB Inter-System SA
Prace nad budową Narodowego Forum Muzyki przebiegały pod dyktando wymagań akustycznych, osiągnięcia ciszy idealnej, która miała zapewnić muzyce idealne warunki do wybrzmienia. Muzycznych odniesień nie mogło więc zabraknąć już na poziomie wyboru materiałów stosowanych do budowy i wykończenia obiektu. Czarny Corian, biały beton akustyczny, złote płyty Larson to materiały, które nadały obiektowi wyjątkowego charakteru, ale i dostarczyły jego wykonawcom wielu wyzwań.

Mostostal Warszawa zbudował most z kompozytów FRP »

Autor: Agata Falęcka, Mostostal Warszawa SA
Przemysł i nauka w tandemie? Udowadniamy, że taka współpraca toruje drogę innowacjom. Wieloletnie doświadczenie, potencjał twórczy oraz nowatorskie myślenie o budownictwie zespołu ekspertów Mostostalu Warszawa SA zaowocowały powstaniem innowacyjnej przeprawy drogowej. I tak oto powiat rzeszowski wzbogacił się o pierwszy polski most drogowy z kompozytów FRP. 9 lutego 2016 r. w podkarpackiej miejscowości Błażowa postawiliśmy oficjalnie pierwsze kroki na moście przyszłości.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 | Następna >>



Reklamy
Geobrugg Keller MPWiK Kraków Aarsleff PAM DCS poland Freyssinet Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję