YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


GDDKiA: Waloryzacja kontraktów budowlanych faktem 2019-01-23
Nowe zasady waloryzacji kontraktów budowlanych stanowią odpowiedź GDDKiA na sygnały o nieadekwatności dotychczasowych zasad waloryzacji, które nie oddawały faktycznego tempa wzrostu cen robót budowlanych. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




III Forum Gospodarcze Budownictwa „Build4Future”, 11-12.02.2019, Poznań 2019-02-11
Najważniejszym wydarzeniem towarzyszącym targom Budma 2019 jest III edycja Forum Gospodarczego Budownictwa „Build4Future”, które zainauguruje święto branży budowlanej już 11-12 lutego 2019 roku w Poznaniu. Ciekawy program merytoryczny spotkania zapewnią, nie tylko prezentacje przedstawiane przez ekspertów, ale przede wszystkim panele dyskusyjne, które będą idealną okazją do merytorycznej dyskusji przedstawicieli administracji publicznej z przedsiębiorcami.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



Inwestycje

Menard Polska wykonał wzmocnienie podłoża gruntowe pod obiektami mostowymi na S3 »

Autor: dr inż. Piotr Kanty, mgr inż. Paweł Dudziński, mgr inż. Piotr Bąbała, Menard Polska Sp. z o.o.
W artykule opisano przygotowanie oraz wykonanie wzmocnienia podłoża gruntowego pod siedem obiektów mostowych (typu WD, WS, WDJ, WSJ), realizowanych w ramach zadania Zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S3 Legnica (A4) – Lubawka, zadanie I od węzła Legnica II (bez węzła) do węzła Jawor II (z węzłem) o długości ok. 19,730 km, tj. od km 2+420,47 do km 22+150,00.

Nowy most kolejowy na Nysie Łużyckiej »

Autor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W grudniu 2016 r. zostanie otwarta międzynarodowa przeprawa kolejowa między Polską a Niemcami przez Nysę Łużycką, na odcinku Bielawa Dolna – Horka. Nowy most, ze względu na dwa tory, zapewni przejazd większej liczby pociągów i o większym obciążeniu. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA jest warta 23 mln zł.

Realizacja projektu „Energetycznie Pasywna Oczyszczalnia Ścieków” w Płaszowie »

Autor: Anna Biedrzycka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
Oczyszczalnie zwiększają zużycie energii z powodu konieczności dopasowania się do coraz surowszych wymogów jakościowych dla oczyszczonych ścieków. W tej sytuacji wysiłki inżynierów skupiają się na stworzeniu systemu zdolnego wydatnie zredukować zużycie energii konwencjonalnej, a nawet zbliżyć oczyszczalnię do poziomu obiektu pasywnego. Taki projekt realizują Wodociągi Krakowskie w oczyszczalni Płaszów we współpracy z naukowcami z Akademii Górniczo-Hutniczej.

PORR buduje tunele w Norwegii »

Autor: PORR Polska SA
Spółka PORR Nordic Construction Norge (PNC Norge) uzyskała od Nordland Fylkeskommune/Statens Vegvesen zlecenie na budowę 5,5-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 17 w gminie Nordland. Trasa ma przebiegać przez dwa tunele. Wartość kontraktu opiewa na ok. 340 mln koron norweskich (ok. 36,3 mln euro).

Ruszyła budowa S7 Lubień – Naprawa »

Autor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie
W miejscowości Lubień, tuż za miejscem, gdzie kończy się istniejąca droga ekspresowa S7, popularnie nazywana zakopianką, 26 sierpnia 2016 r. minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk wbił pierwszą łopatę, symbolicznie rozpoczynając budowę odcinka S7 Lubień – Naprawa.

STRABAG wybudował obwodnicę Kartuz »

Autor: Ewa Bałdyga, STRABAG Sp. z o.o.
Kierowcy podróżujący w okolice Kartuz będą mogli od 28 października br. jechać już oddaną do użytku nową „Obwodnicą Kartuz”. Wykonawca inwestycji, firma STRABAG, osiągnęła pozwolenie na użytkowanie drogi 4 miesiące przed planowanym terminem. Dzięki temu podróżowanie po Kaszubach w czasie Wszystkich Świętych i Świąt Bożego Narodzenia będzie szybsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Całość inwestycji objęła budowę i przebudowę 2,1 km dróg.

STRABAG wybudował fabrykę VW Crafter we Wrześni »

Autor: Ewa Bałdyga, STRABAG Sp. z o.o.
STRABAG ukończył realizację inwestycji przemysłowej dla koncernu Volkswagen pod Poznaniem. 24 października br. w Białężycach koło Wrześni odbyła się uroczystość otwarcia nowej fabryki Volkswagena. Na 220 ha przeznaczonych na nową fabrykę w Białężycach, w niespełna 2 lata STRABAG postawił 3 z 5 hal produkcyjnych przewidzianych w projekcie budowy fabryki Volkswagena. W ramach największego przedsięwzięcia przemysłowego ostatnich lat w Polsce, na terenie zakładu zbudował także 9,5 km dróg wewnętrznych, 102 tys. m2 parkingów i powierzchni logistycznych, specjalny tor testowy dla samochodów i bocznicę kolejową. Do swoich prac zaangażował prawie 1 tys. specjalistów z zakresu budownictwa, logistyki, dostawców, operatorów sprzętu.

STRABAG wybudował most w Malborku »

Autor: Ewa Bałdyga, STRABAG Sp. z o.o.
Nowa przeprawa przez Nogat w Malborku oddana do użytku kierowcom, stary most zamknięty na czas rozpoczynającej się modernizacji drogi. STRABAG Sp. z o.o. ukończył I Etap budowy najważniejszej od wielu lat inwestycji infrastrukturalnej w Malborku. Całe zadanie polegające na budowie mostu wraz z dojazdami w ciągu dróg krajowych 22 i 55 (w tym również dojazdów do starego mostu), na zlecenie GDDKiA Oddział w Gdańsku, zgodnie w planem zakończy się po zakończeniu prac archeologicznych na Placu Słowiańskim i Alei Rodła. Wartość inwestycji to 55,5 mln netto (70 mln zł brutto).

Budowa S7 Koszwały – Kazimierzowo »

Opracowanie redakcyjne na podstawie materiałów GDDKiA
Droga ekspresowa S7 stanowi jeden z ważniejszych elementów polskiej infrastruktury drogowej oraz sieci tras europejskich (E77). Jako 720-kilometrowy ciąg komunikacyjny Gdańsk – Warszawa – Rabka łączy aglomeracje gdańską, warszawską i krakowską. Wybudowanie dalszego ciągu drogi ekspresowej S7 do Elbląga będzie kontynuacją południowej obwodnicy Gdańska i połączeniem już zrealizowanych odcinków dróg ekspresowych S7 i S22.

Oddano do użytku A4 Rzeszów – Jarosław »

Opracowanie redakcyjne na podstawie materiałów GDDKiA
20 lipca 2016 r. oddano do użytku odcinek autostrady A4 Rzeszów – Jarosław, pomiędzy węzłem Rzeszów Wschód (A4/S19) i Jarosław Zachód (A4/DK94). Ten ponad 41-kilometrowy fragment stanowił ostatnie brakujące ogniwo autostrady łączącej wschód z zachodem Polski. Tym samym najdłuższa w kraju, bo licząca 672 km, autostrada jest już przejezdna na całym przebiegu.

Wybrane problemy materiałowo-technologiczne i konstrukcyjne na budowie Świątyni Opatrzności Bożej »

Autor: prof. dr hab. inż. Kazimierz Flaga, Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej, dr inż. Wioletta Jackiewicz-Rek, Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej
Wzniesiona na polach wilanowskich w Warszawie Świątynia Opatrzności Bożej stanowi wotum dziękczynne narodu polskiego za uchwalenie Konstytucji 3 maja (ustawa Sejmu Czteroletniego z 3 maja 1791 r.). Do tej historycznej intencji dziękczynnej obecnie dołączyły bardziej współczesne: za odzyskaną suwerenność ojczyzny w 1989 r., za pontyfikat wielkiego Polaka Ojca Świętego Jana Pawła II oraz za zjednoczenie Europy.

PORR Polska Infrastructure modernizuje zbiornik Nysa »

Autor: PORR Polska Infrastructure SA
Zwiększenie stopnia ochrony przeciwpowodziowej doliny Nysy Kłodzkiej, a także wspomaganie ochrony przeciwpowodziowej doliny Odry, w szczególności Wrocławia, były głównymi celami projektu przebudowy zaporowego zbiornika retencyjnego na Nysie Kłodzkiej. Efekty zrealizowanego przez konsorcjum na czele z PORR Polska Infarstructure SA kontraktu odczują przede wszystkim mieszkańcy Nysy, Otmuchowa, Lewina Brzeskiego oraz Wrocławia. Modernizacja zbiornika Nysa była jedną z najbardziej skomplikowanych inwestycji branży hydrotechnicznej w ostatnich latach zarówno pod względem technologicznym, jak i logistycznym.

Autostrada A1 Stryków-Tuszyn »

Opracowanie redakcyjne na podstawie materiałów GDDKiA
Odcinek autostrady A1 od Strykowa do Tuszyna (w tym odcinek od węzła Łódź Północ do węzła Łódź Południe) stanowi kontynuację strategicznej trasy, która przez Katowice, Łódź i Gdańsk połączy południe Polski (i Europy) z polskim wybrzeżem. 40-kilometrowy odcinek został przekazany do ruchu 1 lipca 2016 r. – przed terminem wynikającym z umowy.

Deskowania ULMA na budowie dróg ekspresowych »

Autor: Izabela Tomczyk, Tomasz Wendykowski, ULMA Construccion Polska SA
Wśród wykonywanych obecnie w Polsce inwestycji drogowych istotnie wzrosła liczba obiektów mostowych realizowanych metodą nasuwania podłużnego. Polega ona na prefabrykacji kolejnych segmentów ustroju nośnego na uprzednio przygotowanym stanowisku, a następnie, po sprężeniu z wcześniej wykonanymi segmentami, ich wysuwie przy użyciu urządzeń hydraulicznych na przygotowane wcześniej podpory. Firma ULMA Construccion Polska SA posiada bogate doświadczenie w dostarczaniu technologii deskowań dla metody nasuwania podłużnego – poniżej prezentujemy dwa z ośmiu obiektów realizowanych przez nas obecnie w tej technologii: estakady: E-1 na S19 oraz MS-22 w ciągu drogi ekspresowej S7.

Wykorzystanie kruszyw CEMEX na budowie farmy wiatrowej »

Autor: CEMEX Polska Sp. z o.o.
CEMEX Polska jest producentem i dostawcą kruszyw budowlanych, które znajdują zastosowanie między innymi przy budowie infrastruktury energetycznej. Firma dostarczyła ponad 50 tys. ton kruszyw na budowę farmy wiatrowej w Lubartowie na Lubelszczyźnie.

Otwarto tunel św. Gotarda »

Opracowanie redakcyjne na podstawie materiałów AlpTransit Gotthard AG
Mówi się, że Szwajcarzy lubią być punktualni i dlatego uwielbiają drogi na skróty. Abstrahując od motywacji, największy projekt budowlany w historii Szwajcarii – tunel św. Gotarda (niem. Gotthard-Basistunnel, ang. Gotthard Base Tunnel), robi ogromne wrażenie. Tunel leży w samym środku New Rail Link through the Alps (NRLA), czyli nowej linii kolejowej biegnącej przez Alpy i łączącej Włochy ze Szwajcarią.

Ponad 4 doby ciągłego betonowania na budowie Elektrowni Turów »

Autor: CEMEX Polska Sp. z o.o.
25 sierpnia 2016 r. na terenie należącej do PGE Polskiej Grupy Energetycznej Elektrowni Turów rozpoczęło się betonowanie wielkiej płyty fundamentowej, które trwało 101 godzin. CEMEX dostarczył na teren budowy 15 085 tys. metrów sześciennych betonu.

Kończy się budowa obwodnicy Kartuz »

Autor: Ewa Bałdyga, STRABAG Sp. z o.o.
Budowa obwodnicy Kartuz w woj. pomorskim zbliża się ku końcowi. Wykonawca inwestycji STRABAG Sp. z o.o. planuje oddanie drogi do końca października, czyli 2 miesiące przed terminem. Obecny stan zaawansowania prowadzonych prac wynosi już 80 proc. Wykonawca wykorzystał dogodne warunki pogodowe w miesiącach zimowych i wiosennych, oraz zaangażował znaczne siły by jak najszybciej udostępnić newralgiczną drogę mieszkańcom Kartuz i okolicznych miejscowości.

Wzmocnienie podłoża pod fundamentami turbin farmy wiatrowej Słupia »

Autor: Tomasz Pilarski, Rafał Kępa, Daniel Dalak, Menard Polska Sp. z o.o.
Farma wiatrowa Słupia znajduje się w województwie łódzkim, w powiecie skierniewickim, ok. 1 km na północny wschód od miejscowości Słupia oraz w okolicy miejscowości Gzów. Inwestycja dotyczy budowy 12 turbin wiatrowych o łącznej mocy 24 MW. Pod 11 turbinami wykonano wzmocnienie podłoża gruntowego w technologii kolumn przemieszczeniowych CMC.

Pale CFA w projekcie EFRA w Rafinerii Gdańskiej »

Autor: mgr inż. Jakub Morzywołek, Soletanche Polska Sp. z o.o.
W pierwszym kwartale 2016 r. Grupa Lotos SA uzyskała pozwolenie na budowę podstawowych instalacji kompleksu koksowania DCU oraz instalacji produkcji wodoru HGU, wchodzących w skład projektu EFRA. W marcu 2016 r. Soletanche Polska Sp. z o.o. na zlecenie generalnego wykonawcy, włoskiej firmy KT-Kinetics Technology S.p.A., rozpoczęła prace ziemne oraz palowanie pod główne instalacje EFRA.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 | Następna >>



Reklamy
Keller PAM Strabag Aarsleff Amago MPWiK Kraków Budimex Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję