YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


GDDKiA: Waloryzacja kontraktów budowlanych faktem 2019-01-23
Nowe zasady waloryzacji kontraktów budowlanych stanowią odpowiedź GDDKiA na sygnały o nieadekwatności dotychczasowych zasad waloryzacji, które nie oddawały faktycznego tempa wzrostu cen robót budowlanych. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




III Forum Gospodarcze Budownictwa „Build4Future”, 11-12.02.2019, Poznań 2019-02-11
Najważniejszym wydarzeniem towarzyszącym targom Budma 2019 jest III edycja Forum Gospodarczego Budownictwa „Build4Future”, które zainauguruje święto branży budowlanej już 11-12 lutego 2019 roku w Poznaniu. Ciekawy program merytoryczny spotkania zapewnią, nie tylko prezentacje przedstawiane przez ekspertów, ale przede wszystkim panele dyskusyjne, które będą idealną okazją do merytorycznej dyskusji przedstawicieli administracji publicznej z przedsiębiorcami.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



Inwestycje

PORR buduje most Loftesnes w Norwegii »

Autor: PORR SA
Zakres robót powierzonych firmie PORR w norweskim kontrakcie obejmuje wykonanie obiektu mostowego wraz z rondem od strony miejscowości Sogndal w ciągu drogi Rv 5. Umowa zakłada ponadto rozbiórkę istniejącego w tym miejscu starego mostu, wybudowanego w 1954 r.

Nowa łącznica kolejowa Kraków Zabłocie – Kraków Podgórze »

Autor: PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nowa łącznica Kraków Zabłocie – Kraków Podgórze od 10 grudnia 2017 r. zapewnia krótsze podróże z Krakowa do Skawiny, Oświęcimia i Zakopanego. Podróżni korzystają z nowych, wyposażonych w windy i ruchome schody przystanków. W Krakowie Zabłociu zatrzymuje się nawet 140 pociągów, a na przystanku Kraków Podgórze 56. Wyeliminowano czasochłonną zmianę lokomotyw w Krakowie Płaszowie. Projekt zrealizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA wart jest 352 mln zł.

Oddano do użytku zbiornik retencyjny Świnna Poręba »

Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne przy współpracy Regionalnego Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie
Budowa zbiorników retencyjnych jest jednym ze sposobów walki z powodziami. Zbiornik Świnna Poręba na Skawie stanowi w tym zakresie ostatnie ogniwo zabezpieczenia górskich dopływów Wisły przed niszczycielską siłą żywiołu. Ogromna inwestycja, jedno z najdłużej trwających przedsięwzięć w kraju, po 31 latach została oddana do użytku.

Soletanche Polska wykonawcą prac fundamentowych przy ArtN »

Autor: Karolina Bukała, Soletanche Polska Sp. z o.o.
Grupa Capital Park podpisała z firmą Soletanche Polska umowę na realizację specjalistycznych prac fundamentowych w projekcie rewitalizacji wielofunkcyjnego projektu usługowo-handlowo-biurowo-kulturalnego ArtN. Rewitalizacja dawnej Fabryki Norblina ruszyła w połowie listopada i zakończy się w IV kw. 2020 r.

Grupa STRABAG wybuduje drogę S7 Napierki – Mława »

Autor: STRABAG Sp. z o.o.
20 grudnia 2017 r. Konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe podpisało umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania „Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) – Płońsk (S10) odc. Napierki – Mława”. Inwestycja o wartości ok. 294,7 mln zł zaplanowana jest na 34 miesiące.

STRABAG wybudował drogę S7 Rychnowo – Olsztynek »

Autor: STRABAG Sp. z o.o.
STRABAG zakończył budowę ponad 11-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 z Rychnowa do Olsztynka, udostępniając tym samym trasę, stanowiącą przedłużenie wcześniej oddanego fragmentu drogi Ostróda Płd. – Rychnowo o długości 8,8 km. Realizację inwestycji wykonawca rozpoczął w kwietniu 2015 r. Zadanie o wartości 388,5 mln zł brutto wykonano na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

STRABAG buduje Unity Centre w Krakowie »

Autor: STRABAG Sp. z o.o.
Spółka Strabag podpisała umowę na budowę Unity Centre – wielofunkcyjnego centrum biznesowego zlokalizowanego w centrum Krakowa, w kwartale ulic tuż przy rondzie Mogilskim.

Droga ekspresowa S19 na odc. Świlcza – Rzeszów Południe (Kielanówka) »

Opracowała Redakcja na podstawie materiałów GDDKiA Oddział w Rzeszowie
We wrześniu 2017 r. zakończyły się prace budowlane na odcinku drogi ekspresowej S19 od węzła Świlcza do węzła Rzeszów Południe. Wykonawcą robót było konsorcjum firm Eurovia Polska SA i Warbud SA. Wartość kontraktu to 342 566 799,40 zł mln zł. Odcinek ten znajduje się w sieci bazowej TEN-T i jest częścią projektu Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin – Rzeszów, odcinek węzeł Sokołów Małopolski Północ – Stobierna oraz węzeł Świlcza – węzeł Rzeszów Południe.

Wybudowano drogę S19 węzeł Sokołów Małopolski Północ – Stobierna »

Opracowała Redakcja na podstawie materiałów GDDKiA Oddział w Rzeszowie
Od 1 września 2017 r. kierowcy mogą korzystać z nowego odcinka drogi ekspresowej S19 na odcinku Sokołów Małopolski – Stobierna. Odcinek ten jest częścią trasy Via Carpatia. Wykonawcą prac była Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. Koszt zadania to blisko 290 mln zł.

Kładki dla pieszych na zakopiance »

Autor: Iwona Mikrut, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie
Poprawi się bezpieczeństwo na zakopiance w Głogoczowie i Jaworniku. Wybudowane tam kładki piesi użytkują od 30 października 2017 r. Dzięki zamontowanym windom są dostępne dla wszystkich, także dla osób niepełnosprawnych. Obydwie kładki dla pieszych powstały w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Koszt budowy wyniósł 4 217 203 zł dla kładki w Głogoczowie oraz 3 645 440 zł dla kładki w Jaworniku.

Oddano do ruchu 19,3 km drogi S5 na Dolnym Śląsku »

Autor: GDDKiA
6 listopada 2017 r. oddano do ruchu prawie 19,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5. Do użytku przekazano całe zadanie 1 od węzła Korzeńsko (bez węzła) o długości 14,942 km oraz fragment zadania 2 o długości 4,3 km (niemalże 6 tygodni przed czasem). Pozostały odcinek zadania 2 oraz zadanie 3 zostaną oddane do ruchu w grudniu 2017 r.

Otwarto estakadę Katowicką w Poznaniu »

Autor: Krzysztof Kaczanowski, Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.
27 października 2017 r. po latach utrudnień nastąpiło oficjalnie otwarcie nowej estakady Katowickiej w Poznaniu. Koszt inwestycji wyniósł 161 mln zł. Inwestorem zastępczym, w imieniu Miasta Poznania, była Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Jaka hala – stalowa czy murowana? »

Materiały partnera
Hale stalowe z roku na rok wypierają hale budowane w technologii tradycyjnej, żelbetowo-murowanej, co całkowicie odmienia rynek hal, który jeszcze kilkanaście lat temu był zdominowany przez ten drugi rodzaj realizacji. Co różni te dwa obiekty? W co warto inwestować i na co warto zwracać uwagę?

Nowe drogi krajowe w Małopolsce »

Autor: Iwona Mikrut, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie
Małopolska wzbogaci się o ponad 220 km nowych dróg w ramach zaktualizowanego Programu budowy dróg krajowych na lata 2014–2023 (z perspektywą do 2025 r.).

Gospodarka wodno-ściekowa w Krakowie – etap V »

Autor: Anna Biedrzycka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
Prowadzony przez Wodociągi Krakowskie od 2005 r. program kompleksowej modernizacji gospodarki wodno-ściekowej wszedł w kolejny, piąty etap. Podobnie jak w poprzednich etapach, zrealizowane zadania przyczynią się do likwidacji istniejących niedoborów w zakresie zbiorczego systemu sanitarnego.

Budowa drogowe mostu Hochmosel w Niemczech »

Autor: Karol Bryczka, Eiffage Polska Budownictwo SA
Największy z budowanych obecnie mostów w Europie powstaje nad malowniczą doliną rzeki Mozeli w Niemczech. W konsorcjum wykonawców znajduje się spółka z Grupy Eiffage.

Budowa obwodnicy Zabierzowa i DK47 Rdzawka-Nowy Targ »

Autor: Iwona Mikrut, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Krakowie
26 czerwca 2017 r. w siedzibie Oddziału GDDKiA w Krakowie minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał dwa aneksy do programów inwestycyjnych: obwodnicy Zabierzowa w ciągu DK79 oraz odcinka zakopianki Rdzawka-Nowy Targ. Podpisując dokumenty, minister powiedział, że kierowcy jadący z całego kraju na Podhale przestaną odczuwać uciążliwość, a przejazd będzie bezpieczniejszy i płynny. Natomiast obwodnica Zabierzowa stanie się elementem systemu komunikacyjnego Krakowa.

Grupa STRABAG wybudowała drogę S7 Nidzica-Napierki »

Autor: STRABAG Sp. z o.o.
Firmy z Grupy STRABAG: STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., zakończyły budowę drogi ekspresowej S7 między Nidzicą a granicą województwa warmińsko-mazurskiego w Napierkach. Łącznie wybudowano ponad 22 km drogi głównej i ok. 23 km dróg serwisowych. Kontrakty o łącznej wartości 400,5 mln zł netto zostały zrealizowane dla Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, a za inwestycję odpowiadał Oddział GDDKiA w Olsztynie.

Zmodernizowany dworzec kolejowy Szczecin Główny »

Autor: PKP S.A.
Dworzec PKP Szczecin Główny to jedna z najstarszych stacji kolejowych w Polsce. W sierpniu 1843 roku na ówczesny Berlinerbahnhof wjechał pierwszy pociąg, dając tym samym początek liniom kolejowym na Pomorzu. Budynek dworca, którego historia sięga około 1900 roku, odbudowywany został po zniszczeniach, którym uległ podczas II wojny światowej.

Zabezpieczenie dna w Porcie Północnym w Gdańsku »

Autor: mgr inż. Daniel Owsiak, LafargeHolcim w Polsce, inż. Łukasz Zieliński, ZRHiP UW Service
Jednym z ciekawszych projektów realizowanych na przełomie 2015 i 2016 r. na terenie Gdańska było wykonanie trwałego zabezpieczenia dna w Porcie Północnym przed rozmyciem spowodowanym przez jednostki pływające dobijające do Pirsu Węglowego. Zachowanie odpowiednich rzędnych dna w rejonie istniejącej konstrukcji było niezbędne dla utrzymania jej stateczności, a zbyt duże przegłębienia mogły doprowadzić do awarii budowli.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 | Następna >>



Reklamy
Amago Soletanche Budimex Aarsleff PAM Strabag Keller MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję