
















Inwestycje

Karolina Bukała-Głowa, Soletanche Polska Sp. z o.o.
Projekt zakłada modernizację i rozbudowę istniejącego teatru przez realizację nowej części, wkomponowanej w nadodrzańską skarpę. Kamień milowy inwestycji, jakim było fundamentowanie specjalistyczne, został osiągnięty. Soletanche Polska realizowała prace w ramach kontraktu z generalnym wykonawcą, firmą Budimex SA.


Robert Sołtysik, prezes zarządu Soley Sp. z o.o.
Wraz z rosnącą świadomością i wiedzą społeczeństwa na temat środowiska, w którym żyjemy, coraz częściej podejmowane są przedsięwzięcia mające na celu poprawę bytowania zwierząt w ekosystemach powstałych przy znaczącym udziale człowieka.


Mostostal Warszawa S.A.
Spółka Mostostal Warszawa zakończyła ważny etap przygotowań do budowy odcinka drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica: złożyła wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).


Wodociągi Płockie Sp. z o.o.
24 sierpnia 2021 r. zarząd spółki Wodociągi Płockie podpisał umowę z Przedsiębiorstwem Budowlano-Melioracyjnym TOLOS na realizację zadania pn. „Budowa wodociągu DN450 przy al. Piłsudskiego i w ul. Wyszogrodzkiej w Płocku”.


Karolina Bukała-Głowa, Soletanche Polska Sp. z o.o.
Pierwszy VIDEOPODCAST z budowy


STRABAG Sp. z o.o.
7 czerwca 2021 r. spółka STRABAG zakończyła wiercenie tunelu po polskiej stronie. Projekt Baltic Pipe jest strategicznym projektem infrastrukturalnym, który ma na celu utworzenie nowego korytarza dostaw gazu na rynku europejskim.


PORR SA
Cienki, smukły i wysoki. Taki będzie wieżowiec SKYSAWA budowany w centrum Warszawy przez PORR SA. Wysokościowiec powstaje w niezwykle szybkim tempie. Jeszcze w 2021 r. osiągnie swoją docelową wysokość 155 m oraz uzyska bezpośrednie połączenie ze stacją metra Rondo ONZ.


Karolina Bukała-Głowa, Soletanche Polska Sp. z o.o.
W przebudowie stacji kolejowej Warszawa Zachodnia uczestniczy Soletanche Polska, wykonując roboty fundamentowe. Prace te realizowane są w ramach kontraktu z generalnym wykonawcą, Budimeksem SA.


Autor: Wodociągi Miasta Krakowa S.A.
Wodociągi Miasta Krakowa S.A. od lat skutecznie realizują strategię inwestycyjną, której głównymi założeniami są troska o jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, dalszy dynamiczny rozwój w oparciu o plany inwestycyjne oraz skuteczne wykorzystywanie szans stwarzanych przez programy Unii Europejskiej, co umożliwia utrzymanie najwyższych standardów jakości.


Soletanche Polska Sp. z o.o.
Ogromny plac budowy, obszar budowy zajmuje ok 6 ha. Przecinająca plac czynna linia tramwajowa. Skomplikowane warunki hydrogeologiczne, wysoki poziom wód gruntowych. Pozostałości w gruncie po II Wojnie Światowej oraz niekończąca się walka z czasem w realiach pandemicznych.


Soletanche Polska Sp. z o.o.
Kończą się prace związane z budową kluczowej inwestycji infrastrukturalnej dla mieszkańców Gdyni oraz sąsiadujących gmin. Obiekt ma wesprzeć plan związanych z obniżeniem emisji CO₂ w Trójmieście. W ramach realizacji węzła integracyjnego powstał pierwszy w Gdyni obiekt typu Park & Ride połączony bezpośrednio z peronami dworca, przebudowie i modernizacji uległ również Plac Dworcowy.


PORR SA
PORR SA odpowiada za modernizację linii kolejowej E59 z Poznania do Szczecina na odcinku Krzyż – Dobiegniew. W ramach zadania zostanie wykonana przebudowa torów na linii kolejowej nr 351 Poznań Główny – Szczecin Dąbie. Dzięki budowie tymczasowego bajpasu kolejowego na tym odcinku linia nie została zamknięta na czas prowadzonych prac, a pasażerowie uniknęli przesiadek do komunikacji zastępczej.


Agnieszka Kędzierska, Lotos Asfalt Sp. z o.o.
Asfalty wysokomodyfikowane MODBIT HiMA (Highly Modified Asphalt) to nowoczesne lepiszcza o bardzo wysokim stężeniu SBS (Styren-Butadien-Styren). Zawartość polimeru na poziomie ponad 7% powoduje odwrócenie faz. Lepiszcza zyskują nowe właściwości, zbliżone do elastomerów. Dzięki temu są znacznie bardziej elastyczne, a nawierzchnie z ich zastosowaniem są trwalsze i odporniejsze na deformacje i zmęczenie oraz spękania niskotemperaturowe. Korzyści ze stosowania tych asfaltów możemy obserwować już dziś nie tylko na drogach krajowych, ale również samorządowych dzięki ogłoszonemu w ubiegłym roku przez spółkę LOTOS Asfalt programowi „15 inwestycji z okazji 15-lecia LOTOS Asfalt”.


Anna Biedrzycka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
Funkcjonowanie każdego miasta wiąże się z generowaniem różnego rodzaju odpadów. Jednym z nich są ścieki. Mieszkańcy Krakowa rocznie wytwarzają ponad 80 mln m3 ścieków, z czego w największej krakowskiej oczyszczalni ścieków Płaszów oczyszcza się ok. 59 mln m3.


Opracowanie: Iwona Gniedziejko, konsultacje merytoryczne: dr inż. Krzysztof Wrzosek, mgr Marcin Puchała, mgr inż. Przemysław Sobiesak
Stopień wodny w Siarzewie na Wiśle to nowoczesna inwestycja, która nie tylko ma stanowić wsparcie dla obecnego SW Włocławek i zagwarantować jego bezpieczeństwo, ale przede wszystkim zapewnić ochronę przeciwpowodziową, w szczególności osłonę przed zimowymi powodziami zatorowymi. Pozwoli na sterowanie falą powodziową i ułatwi możliwość przepłynięcia lodołamaczy. Zdecydowanie wstrzyma proces erozji wgłębnej. Pośrednio nowy stopień będzie przeciwdziałać skutkom suszy. Zapewni również bezpieczeństwo energetyczne.


Karolina Bukała-Głowa, Soletanche Polska Sp. z o.o.
Projekty rewitalizacyjne wymagają szczególnej dbałości w planowaniu i fazowaniu prac. Niekiedy jeden nieprzemyślany ruch może wiązać się z koniecznością poniesienia wyższych wydatków na zmianę technologii wykonania. Dlatego tak ważne jest, aby realizację oddać w ręce doświadczonego wykonawcy. Oto pięć najważniejszych punktów, które zdaniem Soletanche Polska należy spełnić, aby proces budowlany zamknąć z sukcesem. Firma jest wykonawcą fundamentowania specjalistycznego takich obiektów, jak Centrum Praskie Koneser, Browary Warszawskie, Zakłady Optyczne PZO oraz Fabryka Norblina.


Soletanche Polska Sp. z o.o.
Ze względu na wymagające warunki hydrogeologiczne realizacje tuneli TS14 i TS04 generalny wykonawca Konsorcjum firm Gὕlermak – lider konsorcjum oraz Mosty Łódź powierzyło Soletanche Polska, doświadczonemu wykonawcy konstrukcji podziemnych.


PORR SA
Trwają prace na budowie drogi ekspresowej S3 Legnica – Lubawka, odcinek Bolków – granica państwa, zadanie III – od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła).


Jacek Krupiński, Andrzej Śliwiński, Dyrekcja Kolejowa STRABAG Sp. z o.o.
Na początku 2020 r. koncern STRABAG podpisał umowę na modernizację dwóch odcinków linii kolejowej E59 z Poznania do Szczecina. Projekty polegają na modernizacji systemów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na odcinkach Wronki – Krzyż (bez stacji Krzyż) oraz Dobiegniew – Słonice.


Oprac. Redakcja przy współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych SA
Aby jelenie, wilki, łosie, żaby, węże swobodnie przekraczały tory, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują specjalne przejścia, przystosowują mosty, sprawdzają trasy zwierząt. Tylko w 2020 r. ponad 100 obiektów zostało dostosowanych do wędrówek zwierząt. Monitoring umożliwia obserwację, jak zwierzęta przechodzą przez tory. Ekologiczne rozwiązania powstają przy udziale środków unijnych.
<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Następna >>

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl


Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.