YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Słońce sprzyja! Solarne zasilanie zaplecza budowy
Coraz częściej podejmowanym tematem jest wpływ budownictwa na środowisko. Z roku na rok poszerza się grupa generalnych wykonawców, którzy decydują się na stosowanie ekologicznych rozwiązań, zmniejszających oddziaływanie prac budowlanych na otoczenie. [...]

Subaru Forester e-Boxer




XVI Konferencja Naukowo-Techniczna Warsztaty Pracy Rzeczoznawcy Budowlanego, 26-28.10.2020, Kielce – Cedzyna 2020-10-26
[...]


Przyszłość budownictwa w miastach to projekty mixed-use
Rozmowa z Damianem Kapitanem, prezesem zarządu i dyrektorem naczelnym Budimeksu Nieruchomości Sp. z o.o.[...]


Jak pomóc miastu w walce ze smogiem?
Lada moment w naszym kraju na dobre rozpocznie się sezon grzewczy. O tym, że jakość powietrza, którym oddychamy na co dzień pozostawia wiele do życzenia, wiadomo nie od dziś. Polska przoduje w niechlubnym rankingu krajów z najbardziej zanieczyszczonym powietrzem w Unii Europejskiej, przekraczając wszystkie normy wskazane przez WHO. [...]


W Krakowie powstaje hala sportowa z wielofunkcyjnym tarasem na dachu
Kino plenerowe, warzywniak oraz biblioteczka na dachu hali sportowej to tylko niektóre pomysły uczniów szkoły podstawowej, które zostały uwzględnione w projekcie nowego obiektu. Na dachu hali powstanie wielofunkcyjny taras. Inwestycja jest realizowana przy Szkole Podstawowej nr 151 (ul. Lipińskiego) w Krakowie. Wyłoniono już wykonawcę inwestycji i właśnie wmurowano kamień węgielny.[...]



Inwestycje PLK w woj. łódzkim

Powstały nowe perony na stacjach i przystankach w woj. łódzkim m.in.: Łódź Lublinek, Pabianice, Chechle, Łask i Zduńska Wola. Trwa przebudowa linii Łódź Retkinia – Łódź Lublinek i Pabianice – Dobroń. Wartość inwestycji to 387 mln zł.



  
Na stacji w Łodzi Lublinku podróżni korzystają z nowego wyższego peronu, który ułatwia dostęp do pociągów. Są wiaty, ławki, czytelne oznakowanie oraz tablice z rozkładami jazdy. Jest przygotowane dojście, na którym dla bezpieczeństwa zamontowane zostały labirynty. Prace obejmują obecnie peron nr 2 oraz tory i sieć trakcyjną. Po przygotowaniu terenu, układane będą podkłady i szyny, które dołączą do już zamontowanych rozjazdów, nowych torów i urządzeń sterowania ruchem.

Stacja Łódź Lublinek będzie miała 2 nowe komfortowe perony oraz wygodne i bezpieczne dojścia z pochylniami dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Do peronu nr 2 zostanie wybudowane dojście wyposażone w rogatki od strony przejazdu kolejowo-drogowego. Na odcinku Łódź Lublinek – Łódź Kaliska nowa nawierzchnia na przejazdach na ul. Obywatelskiej, ul. Franciszka Plocka i ul. Sanitariuszek zapewni sprawną komunikację drogową.

Lepsze podróże z Łodzi do Zduńskiej Woli i Sieradza


Na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola podróżni korzystają z nowych, dostępniejszych peronów na stacjach Zduńska Wola, Pabianice, Łask oraz przystankach Kolumna, Dobroń i Chechło. W Zduńskiej Woli i Pabianicach powstały nowe przejścia podziemne. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, korzystną zmianą jest większa dostępność dzięki windom.

Na odcinkach Łódź Kaliska – Łódź Retkinia, Łódź Lublinek – Pabianice i Dobroń – Zduńska Wola są już nowe dwa tory i sieć trakcyjna. Na pozostałych odcinkach Łódź Retkinia – Łódź Lublinek i Pabianice – Dobroń pociągi kursują już nowym torem. Kontynuowane są prace na sąsiednim torze. Do ułożenia pozostało ok. 12 km torów i sieci trakcyjnej.

Między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą ułożono ponad 70 km nowych torów i sieci trakcyjnej. Wyremontowano 23 obiekty, w tym 9 mostów i 3 wiadukty. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększyła modernizacja 15 przejazdów.

Zasadnicze prace, ważne dla ruchu pociągów, zostaną wykonane do końca 2020 r. W kolejnych miesiącach przewidziano prace przy odwodnieniu i szlifowanie szyn. Zakończenie inwestycji w połowie 2021 roku. Po modernizacji linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola czas podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem skróci się o ok. 15 minut.

Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” o wartości ok. 387 mln zł netto jest w 65% współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Anna Hampel




Reklamy
Noe Luxo Wodociągi Miasta Krakowa PPI Chrobok Palisander Keller Eurovia Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję