YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


I Kongres Rozwoju Kolei
23 stycznia 2019 r. w Warszawie odbył się I Kongres Rozwoju Kolei „Przyszłość i perspektywy”. Organizatorem były spółki z Grupy PKP: PKP S.A., PKP Cargo S.A., PKP Intercity S.A. oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




III Forum Gospodarcze Budownictwa „Build4Future”, 11-12.02.2019, Poznań 2019-02-11
Najważniejszym wydarzeniem towarzyszącym targom Budma 2019 jest III edycja Forum Gospodarczego Budownictwa „Build4Future”, które zainauguruje święto branży budowlanej już 11-12 lutego 2019 roku w Poznaniu. Ciekawy program merytoryczny spotkania zapewnią, nie tylko prezentacje przedstawiane przez ekspertów, ale przede wszystkim panele dyskusyjne, które będą idealną okazją do merytorycznej dyskusji przedstawicieli administracji publicznej z przedsiębiorcami.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



Inwestycje na stacji Rzeszów Główny

Nowe perony z systemem informacji dla podróżnych stacji Rzeszów Główny, dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni, ułatwiający dostęp do kolei – takie będą efekty inwestycji PLK wartej 200 mln zł.



Stacja Rzeszów Główny będzie komfortowa i funkcjonalna. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 12 czerwca 2018 r. umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stacji Rzeszów. Prace w latach 2018-2021 wykona konsorcjum 4 firm: Track Tec Construction Sp. z o.o., Inżynieria Rzeszów S.A., INTOP WARSZAWA Sp. z o.o., INFRAKOL Sp. z o.o. Sp. k. Wartość umowy to 205 mln zł netto.


Wygodniej dla podróżnych i mieszkańców


Podróżni zyskają nowoczesną stację z wyższymi, funkcjonalnymi peronami, czytelnym oznakowaniem i z systemem informacji dla pasażerów. Stacja będzie dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dostęp do pociągów ułatwią windy i schody ruchome, a także przejście pod torami. Tunel zastąpi dotychczasową kładkę nad torami. Będzie to bezpieczne połączenie południowej i północnej część miasta.

- Naszym celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna. Każda kolejna podpisana umowa przybliża nas do tego celu. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizuje wyzwania związane z Krajowym Programem Kolejowym wartym 67 mld zł. Te inwestycje zmieniają polską kolej. Skorzysta także na tym Rzeszów –
powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Nowy przystanek Rzeszów Zachodni będzie ważnym efektem inwestycji PLK. Obiekt przewidziano w rejonie wiaduktu nad Aleją Wyzwolenia. Mieszkańcy zyskają tu lepszy dostęp do kolei. Przystanek będzie wyposażony w wiaty, ławki i informacje pasażerską. Skorzystają z niego osoby o ograniczonej mobilności, gdyż na peronach zaplanowano windę oraz pochylnię.

- Nowy przystanek to ważny punkt na kolejowej mapie Podkarpacia. Dzięki inwestycji PLK mieszkańcy miasta i regionu będą mogli wygodniej dojechać do pracy i szkoły. Znikną także bariery komunikacyjne dla osób, które mają problemy ze swobodnym przemieszczaniem się –
powiedziała Ewa Leniart, Wojewoda Podkarpacki.


Bezpieczniej przez wiadukty


- W ramach inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują w Rzeszowie 4 wiadukty. Podobne działania podejmujemy dzięki Krajowemu Programowi Kolejowemu w całej Polsce. Nasze rozwiązania zapewniają pasażerom bezpieczniejsze podróże, a w obszarze miast sprawniejszą komunikacje drogową –
mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W Rzeszowie jeden wiadukt będzie przebudowany przy ul. Batorego, a trzy nad Aleją Wyzwolenia. Dzięki wzmocnieniu i poszerzeniu obiektu przy ul. Batorego sprawniej i bezpieczniej pojadą pociągi Poprawi się znacznie komunikacja drogowa. Poziom bezpieczeństwa na rzeszowskich torach zwiększy przebudowa ulicy i montaż nowych urządzeń na przejeździe kolejowo-drogowym przy ul. Marii Konopnickiej. PLK wymienią również tory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

- Nowe, modernizowane oraz przebudowywane stacje i przystanki na terenie województwa podkarpackiego zdecydowanie ułatwiają dostęp do kolei. Komfortowe obiekty, zapewniające lepszą obsługę pasażerów zachęcają do podróżowania pociągami nie tylko w regionie. Samorząd Województwa prowadzi jeszcze wiele innych kolejowych inwestycji. Jedną z kluczowych jest Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna, która znacznie usprawni podróżowanie naszym mieszkańcom. Z myślą o turystach planujemy również kolejne inwestycje na południu województwa –
powiedział Bogdan Romaniuk, wicemarszałek Województwa Podkarpackiego.


PLK dla pasażerów przygotowują komfortowe stacje


Przebudowa stacji Rzeszów Główny to jedno z działań PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. poprawiające komfort obsługi podróżnych. Projekt Krajowego Programu Kolejowego „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)” obejmuje trzy stacje: Szczecin Główny, Gdańsk Główny i Rzeszów Główny. Zlikwidowane będą bariery architektoniczne oraz poprawi się komfortu podróżnych. PLK w województwie podkarpackim zwiększa również komfort obsługi na stacjach i przystankach linii z Rzeszowa do Przemyśla i na trasie do Jasła.

Projekt „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap III Rzeszów Główny” ubiega się o finansowanie ze środków UE POIiŚ 2014-2020.


Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Keller Amago Budimex Strabag PAM Aarsleff MPWiK Kraków Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję