YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wyniki ekspertyzy A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie
Zakończyła się aktywność chemiczna materiałów wykorzystanych do wykonania podbudowy autostrady A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie, która przyczyniła się do powstania nierówności nawierzchni trasy. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, 11-12.12.2019, Kraków 2019-12-11
nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



Inwestycje na drogach krajowych woj. podlaskiego

Białostocki Oddział GDDKiA ogłosi w tym roku przetargi na przebudowę DK63 Zambrów – Czyżew, przejścia przez Mońki na DK65, przejścia przez Wysokie Mazowieckie na DK66 czy rozbudowę DK66 na odc. Bielsk Podlaski – Połowce.



Stan techniczny DK66, fot. GDDKiA O/BiałystokPowyższe zadania realizowane w systemie „Projektuj i buduj” (a to nie wszystkie) oznaczają rozpoczęcie przebudowy w bieżącym roku ponad 45 kilometrów dróg krajowych na Podlasiu. I to przebudowy w szerokim zakresie – ze wzmocnieniem bądź budową nowej konstrukcji jezdni i przystosowaniem jej do nośności 11,5 tony na oś, z lewoskrętami na skrzyżowaniach, z jezdniami dodatkowymi (drogi serwisowe) wreszcie ze ścieżkami rowerowymi lub ciągami pieszo-rowerowymi. Do tego oczywiście to wszystko, na co rzadko zwraca się uwagę - budowa odwodnienia jezdni, budowa kanałów technologicznych, czy oświetlenia części skrzyżowań. Zadania realizowane będą w latach 2019-2021.

Bez wątpienia najdłuższym odcinkiem w przebudowie (rozbudowie) – ponad 33 km – stanie się w tym roku droga krajowa nr 66 od Bielska Podlaskiego do miejscowości Połowce, w pobliżu przejścia granicznego z Białorusią. Roboty będą ruszały po otrzymaniu decyzji administracyjnych (ZRID, pozwolenie na budowę).

Przetargi w systemie „Projektuj i buduj” (I półrocze 2019 r.):

- Przebudowa DK65 na odc. granica województwa do DK61 w Grajewie o długości 1,53 km;
- Przebudowa DK63 na odc. Grochu – Pogorzele – Przeździecko – Mroczki o długości 4,31 km;
- Rozbudowa DK63 na odc. Czyżew Sutki – Czyżew o długości 4,35 km.

Przetarg na budowę (II półrocze 2019 r.):

- Rozbudowa DK66 „przejście przez Wysokie Mazowieckie” o długości 3,94 km.

Przebudowy i rozbudowy dróg, które rozpoczną się w I półroczu 2019 r.:

- DK66 na odcinkach: Bielsk Podlaski – Podbiele, Podbiele – Suchowolce, Suchowolce – Kleszczele, Kleszczele – Połowce o łącznej długości 33,3 km;
- DK66 – odc. Patoki o długości 1,76 km;
- DK65 „przejście przez Mońki” o długości  3,1 km;
- DK61 „przejście przez Rydzewo” o łącznej długości 1,5 km.

Przebudowy dróg, które zakończą się 2019 r.:

- DK63 „przejście przez Kolno” o długości 2,5 km, zakończenie prac – IV kw.
- DK66 Patoki – Brańsk – IV kw.
- DK61 pp. Rydzewo – IV kw.
- DK66 pp. Suchowolce – IV kw.
- DK66 Suchowolce – Kleszczele – IV kw.
- DK65 pp. Downary Plac – kw.
- DK66 pp. Szepietowo – IV kw.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Białystok





Reklamy
DCS Geobrugg Keller MPWiK Kraków Aarsleff PAM Uponor Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję