YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Współpraca PKP i miasta Chełm
Spółka PKP i władze Chełma chcąc rozwijać usługi logistyczne i wzmacniać kolejowy potencjał regionu, w szczególności w zakresie przewozu i przeładunku towarów po linii szerokotorowej, zamierzają powołać spółkę PKP Linia Chełmska Szerokotorowa. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




fib SYMPOSIUM 2019 Concrete – innovations in materials, design and structures, 27-29.05.2019, Kraków 2019-05-27
W imieniu Komitetów Organizacyjnych i Naukowych serdecznie zapraszamy na fib SYMPOSIUM 2019 Concrete – innovations in materials, design and structures, które odbędzie się w dniach 27-29 maja 2019 r. w Krakowie. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Klęska urodzaju, czyli ciąg dalszy kłopotów firm budowlanych
Z jednej strony branża budowlana wciąż może się cieszyć z bardzo dobrej koniunktury, która wynika z wysokiej produkcji budowlanej na rynku infrastruktury, budownictwa mieszkaniowego, nieruchomości komercyjnych i przemysłowych. Z drugiej jednak strony rosnące ceny materiałów budowlanych i narastające braki pracowników skutkują poważnymi problemami finansowymi wielu przedsiębiorstw z tego sektora.[...]


Nowatorski sposób posadowienia włazów i krat – INSTALL PLUS
INSTALL PLUS to nowy system posadowienia włazów i krat, który został opracowany, opatentowany i jest powszechnie stosowany w Wielkiej Brytanii i innych krajach Europy Zachodniej. 30 kwietnia 2019 roku po raz pierwszy w Polsce tą metodą zainstalowano właz Rexess 2 w Piekarach Śląskich. Realizacji podjęła się firma KomunalSystem. [...]



Inwestycje Grupy PKP przyspieszają

W Polsce trwa realizacja licznych inwestycji kolejowych. Modernizacji podlegają setki kilometrów linii kolejowych, wymieniane są urządzenia sterowania ruchem, a w wielu miejscach trwa budowa lub przebudowa przystanków i dworców kolejowych.



Zdjęcie: PKP PLKPomimo ogromu prowadzonych prac ruch pasażerski i towarowy na polskich torach odbywa się płynnie. Pozytywne efekty przynosi wzorowa współpraca spółek Grupy PKP zarządzających infrastrukturą i realizujących przewozy pasażerskie oraz towarowe.

Krajowy Program Kolejowy to największy w historii polskiej kolei program inwestycyjny. W jego skład wchodzi 220 projektów wartych blisko 70 mld zł. Program zakłada modernizację m.in. 9 tys. km torów. Ogromne przedsięwzięcie ma m.in. skrócić czas przejazdu pomiędzy miejscowościami oraz zapewnić lepszy dostęp do kolei i umożliwić komfortowe podróże. Aktualnie wykonanie programu przekroczyło 60%, a wartość zakończonych i realizowanych prac wynosi ponad 40 mld zł.

- Jeszcze niedawno zastanawiano się, czy damy radę zrealizować cały Krajowy Program Kolejowy. Dzisiaj widzimy, że moglibyśmy zrealizować nawet więcej zadań. Dążymy do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i punktualna polska kolej –
potwierdza Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

- Poprzez realizowane na bieżąco inwestycje kolej staje się jeszcze bardziej dostępna dla pasażerów i przyjazna dla środowiska. Dzięki wzorowej współpracy spółek Grupy PKP prace mogą być prowadzone bez wstrzymywania ruchu na większości odcinków. Tym samym wzrasta liczba przewiezionych osób i towarów, a Grupa PKP notuje pozytywne wskaźniki finansowe –
dodaje Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Inwestycje infrastrukturalne to nie tylko modernizacja linii kolejowych, ale także zmiany na dworcach. Naprzeciw oczekiwaniom pasażerów wychodzi PKP S.A. W ramach Programu Inwestycji Dworcowych do 2023 r. zbudowanych i zmodernizowanych zostanie łącznie około 200 dworców za łączną kwotę 1,4 mld zł. Część z nich powstanie w formule Innowacyjnych Dworców Systemowych.

- Pod koniec 2018 roku spółka podpisała umowę na realizację kolejnych 20 tego typu obiektów, m.in. w Chałupach, Kraśniku czy Czarnej Tarnowskiej. IDS-y to dworce modułowe, zastępują duże, niefunkcjonalne budynki, które nie odpowiadają współczesnym oczekiwaniom podróżnych. Obiekty dostosowywane są do potrzeb wszystkich grup pasażerów, w tym osób z niepełnosprawnościami. Posiadają również ekologiczne rozwiązania, takie jak panele fotowoltaiczne czy odzysk wody deszczowej –
zaznacza Krzysztof Mamiński, prezes PKP S.A.

Warto przypomnieć, że ogromne przedsięwzięcia inwestycyjne realizowane są przy utrzymaniu rozkładu jazdy pociągów pasażerskich i zapewnieniu sprawnego przewozu towarów. Pomimo prac na torach ruch pociągów odbywa się płynnie. Dzieje się tak m.in. dzięki korektom wprowadzanym w rocznym rozkładzie jazdy. Pierwsza korekta weszła w życie w niedzielę 10 marca i obowiązuje do 8 czerwca.

- Konstrukcja rozkładu jazdy prowadzona jest przy ścisłej współpracy przewoźników oraz z wykorzystaniem danych dotyczących realizacji inwestycji. Są już efekty prac, np. pociągi pojadą z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna po nowych torach. Pasażerowie mogą korzystać z coraz większej liczby nowych, dostępnych dla wszystkich podróżnych, peronów –
mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Prowadzone prace infrastrukturalne nie wpływają negatywnie na liczbę pasażerów podróżujących pociągami PKP Intercity. Tylko w 2018 roku PKP Intercity przewiozło ponad 46 mln pasażerów, co stanowi wzrost o około 8% w stosunku do 2017 roku. Trend wzrostowy widoczny jest także w dwóch pierwszych miesiącach bieżącego roku, kiedy na podróż pociągami spółki zdecydowało się już blisko 6,8 mln pasażerów, tym samym zapewniając wzrost o ok. 4% do analogicznego okresu 2018 roku. Prognozy wskazują, że PKP Intercity powinno utrzymać dynamikę przewozu ze wzrostem nie mniejszym niż 4% w skali roku.

- Modernizacja infrastruktury kolejowej, po której prowadzony jest ruch pociągów, to duże wyzwanie dla przewoźnika, jakim jest PKP Intercity. Konstrukcja zastępczego rozkładu jazdy stanowi przykład wspólnego rozwiązania, najkorzystniejszego dla pasażerów w obliczu trwających prac. Modernizacja szlaków w połączeniu z naszymi inwestycjami taborowymi stanowi niepowtarzalną szansę zapewnienia pasażerom oferty na najwyższym poziomie –
zaznacza Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Modernizacja linii kolejowych nie spowodowała także problemów w działalności przewozowej PKP CARGO. Z powodu objazdów remontowanych odcinków torów wydłużyły się co prawda trasy przejazdów niektórych pociągów, ale nie wpłynęło to negatywnie na czas dostarczania klientom ładunków. Dzięki współpracy z PKP PLK udało się bowiem skonstruować dobry rozkład jazdy dla pociągów towarowych.

- Ta sytuacja wymaga od nas odpowiedniego zarządzania zasobami, modyfikowania ofert dla klientów. I z tymi wyzwaniami radzimy sobie bardzo dobrze, gdyż w trudnych warunkach poprawiliśmy efektywność naszej działalności i wyniki finansowe. Proces inwestycyjny na kolei jest dla nas, tak jak dla wszystkich przewoźników, wyzwaniem, ale i szansą na większe przewozy kruszyw i innych materiałów budowlanych –
mówi Witold Bawor, członek zarządu PKP CARGO S.A. ds. operacyjnych.

Tekst i zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
DCS poland Soletanche Uponor Basf Geobrugg MPWiK Kraków PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję