


























Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
„Inteligentne” przejścia dla pieszych od TAURONA
Nowocześnie, widniej, a przede wszystkim bezpieczniej. Oświetleniowcy z TAURONA wybudowali kolejne „inteligentne” przejścia dla pieszych. Tym razem w poprawę bezpieczeństwa swoich mieszkańców zainwestowała gmina Woźniki w województwie śląskim.


Migają, rozbłyskują mocnym światłem, a nawet ostrzegają komunikatem głosowym. Mieszkańcy gminy Woźniki będą mogli korzystać z czterech bezpiecznych przejść dla pieszych. Dwa z nich znajdują się w Woźnikach – na ul. Florianek i ul. Dworcowej, po jednym ulokowano w Psarach na ul. Głównej i Lgocie Woźnickiej na ul. Woźnickiej.
- Budowa aktywnych przejść dla pieszych, po czerwcowej nowelizacji kodeksu drogowego, to jeden z tych obszarów biznesowych naszej spółki, którymi przedstawiciele samorządów szczególnie się interesują. Posiadamy nowoczesne rozwiązania, które w znaczący sposób poprawiają bezpieczeństwo na zebrach. Do tego nasi specjaliści są w stanie zaoferować gminom produkt dostosowany do konkretnej lokalizacji i potrzeb. A cel mamy wspólny – chcemy, żeby dzieci mogły bezpiecznie dotrzeć do szkoły, rodzice do pracy, a dziadkowie do sklepu czy kościoła – mówi Artur Warzocha, prezes zarządu TAURON Nowe Technologie.
Zasada działania takiego przejścia jest prosta – za pomocą sygnałów świetlnych ostrzega kierowców przed zbliżającym się do zebry pieszym. Jeśli ten wejdzie w monitorowane przez kamery lub czujniki ruchu pole, system podniesie moc zamontowanych w rejonie przejścia opraw oświetleniowych do poziomu 100% w ciągu 1 sekundy.
Lampy z pełną mocą świecić będą jeszcze przez ok. 15 sekund po wyjściu człowieka z obserwowanej strefy, a następnie strumień świetlny oprawy zostanie zredukowany do 20% i pozostanie w trybie spoczynku do chwili pojawienia się kolejnej osoby w „obserwowanej” strefie. System uruchamia także funkcje dodatkowe – zapalają się żółte diody umieszczone w słupach, podświetlony zostaje znak D6 (przejście dla pieszych), z poziomu drogi „mrugają” zatopione w asfalcie tzw. kocie oczy, a z głośników płynie ostrzeżenie lub komunikat edukacyjny.
- Opcjonalnie możemy wyposażyć system w radar prędkości sprzężony z przejściem w sposób ostrzegawczy. W przypadku przekroczenia prędkości na przejściu samoczynnie załączy się oświetlenie ostrzegawcze. A to tylko jeden z wielu dodatków, w które możemy wyposażyć przejście – dodaje Waldemar Jemioła, dyrektor departamentu oświetlenia TNT.
Nowoczesne przejścia sprawdzą się szczególnie w porze jesienno-zimowej, kiedy wcześniej zapada zmrok, a warunki atmosferyczne często ograniczają widoczność. To także ważne w kontekście obowiązujących od kilku miesięcy nowych przepisów ruchu drogowego podkreślających pierwszeństwo pieszych już w obrębie przejścia.
Inteligentne przejścia spółka wybudowała już w Nysie, Otmuchowie, Mstowie.
Źródło: tekst TAURON Polska Energia S.A., www.media.tauron.pl
- Budowa aktywnych przejść dla pieszych, po czerwcowej nowelizacji kodeksu drogowego, to jeden z tych obszarów biznesowych naszej spółki, którymi przedstawiciele samorządów szczególnie się interesują. Posiadamy nowoczesne rozwiązania, które w znaczący sposób poprawiają bezpieczeństwo na zebrach. Do tego nasi specjaliści są w stanie zaoferować gminom produkt dostosowany do konkretnej lokalizacji i potrzeb. A cel mamy wspólny – chcemy, żeby dzieci mogły bezpiecznie dotrzeć do szkoły, rodzice do pracy, a dziadkowie do sklepu czy kościoła – mówi Artur Warzocha, prezes zarządu TAURON Nowe Technologie.
Zasada działania takiego przejścia jest prosta – za pomocą sygnałów świetlnych ostrzega kierowców przed zbliżającym się do zebry pieszym. Jeśli ten wejdzie w monitorowane przez kamery lub czujniki ruchu pole, system podniesie moc zamontowanych w rejonie przejścia opraw oświetleniowych do poziomu 100% w ciągu 1 sekundy.
Lampy z pełną mocą świecić będą jeszcze przez ok. 15 sekund po wyjściu człowieka z obserwowanej strefy, a następnie strumień świetlny oprawy zostanie zredukowany do 20% i pozostanie w trybie spoczynku do chwili pojawienia się kolejnej osoby w „obserwowanej” strefie. System uruchamia także funkcje dodatkowe – zapalają się żółte diody umieszczone w słupach, podświetlony zostaje znak D6 (przejście dla pieszych), z poziomu drogi „mrugają” zatopione w asfalcie tzw. kocie oczy, a z głośników płynie ostrzeżenie lub komunikat edukacyjny.
- Opcjonalnie możemy wyposażyć system w radar prędkości sprzężony z przejściem w sposób ostrzegawczy. W przypadku przekroczenia prędkości na przejściu samoczynnie załączy się oświetlenie ostrzegawcze. A to tylko jeden z wielu dodatków, w które możemy wyposażyć przejście – dodaje Waldemar Jemioła, dyrektor departamentu oświetlenia TNT.
Nowoczesne przejścia sprawdzą się szczególnie w porze jesienno-zimowej, kiedy wcześniej zapada zmrok, a warunki atmosferyczne często ograniczają widoczność. To także ważne w kontekście obowiązujących od kilku miesięcy nowych przepisów ruchu drogowego podkreślających pierwszeństwo pieszych już w obrębie przejścia.
Inteligentne przejścia spółka wybudowała już w Nysie, Otmuchowie, Mstowie.
Źródło: tekst TAURON Polska Energia S.A., www.media.tauron.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.