Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oferty na opracowanie dokumentacji nowej drogi krajowej na Pomorzu
Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Innowacyjne i ekologiczne rozwiązanie od ORLEN Asfalt

Pierwszy odcinek z wykorzystaniem asfaltów wysokomodyfikowanych ORBITON HiMA WMA powstał na początku grudnia w Kobiernicach na Śląsku, na DW 948 zarządzanej przez ZDW Katowice.



  Zdjęcie: ORLEN Asfalt sp. z o.o.
ORLEN Asfalt jako pierwszy w Polsce połączył technologię wysokiej modyfikacji asfaltów polimerami (HiMA) z technologią WMA. W 2022 roku asfalty te znajdą się w regularnej ofercie spółki ORLEN Asfalt.

Technologia ORBITON HiMA WMA polega na wykorzystaniu specjalnych dodatków, które w efekcie oddziaływania na lepiszcze asfaltowe pozwalają na wyprodukowanie i wbudowywanie mieszanek mineralno-asfaltowych w niższej temperaturze. Wykorzystanie tej technologii przekłada się bezpośrednio na mniejsze zużycie energii koniecznej do podgrzania składników mieszanki mineralno-asfaltowej zarówno na etapie produkcji na wytwórni, jak i podczas budowy nawierzchni drogowych, co prowadzi do zmniejszenia śladu węglowego.

Prace nad połączeniem technologii HiMA (Higly Modified Asphalt) i WMA (Warm Mixed Asphalt) prowadzone były przez Biuro Badań, Rozwoju i Innowacji ORLEN Asfalt od 2018 roku. Zwieńczeniem projektu było zastosowanie opracowanego rozwiązania na drodze wojewódzkiej nr 948 w Kobiernicach na Śląsku.

- W ORLEN Asfalt nieustannie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami technologicznymi, które nie tylko wzbogacą naszą ofertę, ale także przyczynią się do poprawy jakości dróg w Polsce oraz ograniczą wpływ na środowisko. Asfalty wysokomodyfikowane ORBITON HiMA WMA wpisują się w te założenia, stanowią połączenie produktów o najwyższych właściwościach funkcjonalnych z troską o nasze otoczenie. Wpisuje się to również w strategię Grupy ORLEN, która zakłada osiągniecie neutralności emisyjnej do 2050 r. –
mówi Paweł Wachnik, Prezes Zarządu ORLEN Asfalt.  

Innowacyjna technologia ORBITON HiMA WMA pozwala nie tylko na zapewnienie najwyższej jakości asfaltowych nawierzchni drogowych, ale także na łatwiejsze zagęszczenie mieszanki mineralno-asfaltowej, możliwość jej transportu na dalsze odległości i tym samym wydłużenie sezonu budowlanego. Szybsze ukończenie kontraktów drogowych to także mniejsze utrudnienia dla kierowców oraz niższe zużycie paliwa z uwagi na udrożnienie zatorów drogowych, co także przekłada się na zmniejszony ślad węglowy. Technologia WMA jest szczególnie przydatna podczas układania nawierzchni w niekorzystnych warunkach atmosferycznych oraz w miejscach o ograniczonej cyrkulacji powietrza, jak na przykład tunele.

Źródło: tekst ORLEN Asfalt sp. z o.o.




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Keller GEO-Instruments Soletanche Porr SG Pam Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję