YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


Otwarto oferty na zaprojektowanie S16 Mrągowo-Orzysz-Ełk
Otwarto oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji dla odcinka drogi ekspresowej S16 Mrągowo-Orzysz-Ełk. Chętnych do wykonania zadania jest osiem firm i konsorcjów. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym 2016 – relacja filmowa




XXIII Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA, 09-11.05.2017, Kielce 2017-05-09
Targi Kielce mają zaszczyt zaprosić Państwa na XXIII Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA, które odbędą się w dniach od 9 do 11 maja 2017 r. w Kielcach. Prócz targów AUTOSTRADA-POLSKA w tym samym czasie odbędą się jeszcze trzy inne targi: XVIII Międzynarodowe Targi Maszyn Budowlanych i Pojazdów Specjalistycznych Maszbud, IX Międzynarodowe Targi Transportu Drogowego – Pojazdy Użytkowe Rotra oraz XIII Międzynarodowe Targi Infrastruktury, Salon Technologia i Infrastruktura Lotnisk Traffic-Expo-Til.[...]


Najważniejsze inwestycje drogowe powstają teraz na południu kraju
Rozmowa z Tomaszem Pałasińskim, dyrektorem krakowskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.[...]


Praktycznie o rusztowaniach i deskowaniach
Oferowane na rynku elementy systemowe pozwalają na dopasowanie deskowań i rusztowań zarówno do prostych, jak i bardziej skomplikowanych pod względem geometrii obiektów. Spełniając rygorystyczne wymagania normowe, deskowania i rusztowania wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów – są proste w budowie i szybkie w montażu. Prawidłowy montaż i użytkowanie są szczególnie istotne, gdyż błędy podczas prac budowlanych mogą skutkować groźbą poważnych wypadków.[...]


Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
Powstaniu Muzeum II Wojny Światowej towarzyszyła idea utworzenia instytucji, która ukazywałaby II wojnę światową, łącząc perspektywę polską z doświadczeniami innych narodów europejskich. Muzeum zostało powołane 26 listopada 2008 r., a na siedzibę instytucji wybrano Gdańsk. 1 września 2010 r. został rozstrzygnięty międzynarodowy konkurs na koncepcję architektoniczną budynku Muzeum. Jego siedziba, zaprojektowana przez gdyńskie studio architektoniczne Kwadrat, została zbudowana przy ul. Wałowej, nad Motławą, blisko historycznego centrum miasta.[...]



III Małopolskie Forum Drogowe

Perspektywy poprawy dojazdu i wyjazdu z Zakopanego były wiodącym tematem zakończonego 27 stycznia 2017 r. III Małopolskiego Forum Drogowego – Forum Polski Południowej. Temat podejmowany był zarówno w prezentacji w pierwszym dniu konferencji, jak i w rozmowach kuluarowych uczestników, którym dojazd do Zakopanego w szczycie pięknej tegorocznej zimy zajął bardzo dużo czasu.
Autor: Tomasz Orłowski, Polski Kongres Drogowy



Zbigniew Kotlarek, fot. Polski Kongres DrogowyOrganizowana tradycyjnie w Zakopanem konferencja Polskiego Kongresu Drogowego i Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie w tym roku otrzymała dodatkowy człon nazwy – Forum Polski Południowej. Do grona współorganizatorów dołączył Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie. Stało się tak ze względu na podobieństwa w geograficznym ukształtowaniu obu regionów i związane z tym problemy drogowców, takie jak skutki osuwisk czy utrzymanie w sezonie zimowym. Regiony mają także wspólną granicę ze Słowacją i realizują z partnerami z tego kraju wspólne projekty drogowe w ramach programu współpracy transgranicznej Interreg.

Według danych Generalnego Pomiaru Ruchu 2015, Małopolska jest drugim regionem w kraju (po śląskim) z największym ruchem samochodów (średnio na dobę 14 580 pojazdów, przy średniej dla Polski 11 178). Dla zakopianki, czyli drogi krajowej 7 z Krakowa do Rabki (na odcinku z Myślenic do Lubnia jako droga ekspresowa) i drogi krajowej nr 47 z Rabki do Zakopanego ruch jest jeszcze większy (40 806 na pierwszym odcinku – z Krakowa do Głogoczowa, i 17 912 na ostatnim – z Poronina do Zakopanego).

Trwają obecnie inwestycje, które mają usprawnić ruch, głównie na środkowym odcinku zakopianki – poinformował dyrektor Oddziału GDDKiA w Krakowie Tomasz Pałasiński. Droga ekspresowa S7 jest budowana między Lubniem a Rabką-Zdrój. Inwestycję podzielono na trzy odcinki: Lubień – Naprawa (długość 7590 m, koszt inwestycji 624 mln zł), Naprawa – Skomielna Biała (długość 3050 m, z czego 2058 m w tunelu, koszt inwestycji 967 mln zł) i Skomielna Biała – Rabka-Zdrój (długość 6070 m, koszt 615 mln zł).

Odcinki pierwszy i trzeci mają być oddane do użytku w 2019 r., a środkowy wraz z tunelem dwa lata później. Z tych wybudowanych wcześniej kierowcy będą mogli jednak korzystać bez czekania na gotowy tunel dzięki włączeniom do istniejącej drogi.

Kluczowe znaczenie dla usprawnienia ruchu w rejonie tatrzańskim na przebudowanej zakopiance będzie miał węzeł Poronin, który służyć może za wzorzec porozumiewania się różnych zarządców dróg, a nawet rodzajów infrastruktury. W Poroninie krzyżuje się DK47 (zakopianka) z DW961 do Bukowiny Tatrzańskiej i Łysej Polany, a wzdłuż drogi krajowej biegnie linia kolejowa. Dzięki porozumieniu Marszałka Województwa Małopolskiego i GDDKiA, państwowy inwestor drogowy sfinansuje budowę węzła, a inwestycję poprowadzi Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie. Po wybudowaniu węzła – poinformował Ireneusz Czaja – droga DW961 będzie przechodzić tunelem pod zakopianką i pod wiaduktem linii kolejowej. Przebudowa obejmie też fragment drogi powiatowej 1651K wraz z budową mostu przez Biały Dunajec.

Jest to jedna z najdłużej przygotowywanych inwestycji w Małopolsce. Protesty okolicznych mieszkańców sprawiły, że koncepcje się zmieniały. Wreszcie jednak 10 października 2016 r. udało się podpisać umowę i pod koniec 2018 r. kierowcy powinni przynajmniej w tym miejscu zapomnieć o korkach.

Droga do Zakopanego ma ogromne znaczenie przede wszystkim dla obsługi ruchu turystycznego, ale dla mieszkańców Małopolski równie ważne są drogi, po których poruszają się w codziennym życiu. Od lat w najtrudniejszej sytuacji pozostają zarządcy dróg powiatowych – przypomniał Adam Czerwiński, przewodniczący Krajowej Rady Zarządców Dróg Powiatowych, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Nowym Sączu. „Samorządy lokalne, w gestii których znajduje się ta sieć drogowa, nie posiadają takich możliwości finansowych, aby w stosunkowo szybkim czasie dostosować zarządzaną sieć dróg do właściwych wymogów zarówno technicznych, jak i ochrony środowiska” – ten cytat z raportu NIK-u z 2014 r. obiektywnie przedstawia ograniczenia w zakresie utrzymania tej części sieci. Jednakże – podkreślił Czerwiński – niedobór środków finansowych, na co władze powiatów nie mają wpływu, nie zwalnia zarządców dróg z realizacji ustawowych zadań oraz odpowiedzialności prawnej za skutki zdarzeń drogowych.

To wystąpienie wywołało żywą dyskusję na sali obrad i później w kuluarach. Zabierając w niej głos, Waldemar Królikowski, członek zarządu Polskiego Kongresu Drogowego, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie, zaproponował, aby stowarzyszenie wypracowało stanowisko w sprawie przyszłości dróg powiatowych. Trzeba zaproponować – powiedział – działania ostrzejsze niż tradycyjne utyskiwania na stan tych dróg. Jeśli drogi nie spełniają podstawowych standardów technicznych i nie zapewniają bezpieczeństwa użytkownikom, to może zamykanie ich przez zarządców pokaże wyraźnie, że nie można tolerować dłużej takich zaniedbań?

W trakcie Forum poruszano również kwestie zamówień publicznych w drogownictwie oraz innowacyjnych technologii w budowie dróg i zarządzaniu siecią drogową. Cały dzień poświęcono – co jest tradycją Małopolskiego Forum Drogowego – standardom projektowania i wykonywania dróg dla rowerów, szczególnie pozamiejskich.

Zdjęcie: Tomasz Orłowski, Polski Kongres Drogowy




Reklamy
Menard Freyssinet Uponor E droga Warbud MPWIK Mosty Polskie BASF
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję