Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


POLAQUA zaprojektuje i zbuduje S19 Dukla – Barwinek
Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



III etap budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską

6 maja podpisano umowę na III etap budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Odcinek toru objęty umową to 8,2 km dna Zalewu Wiślanego. Wartość umowy to 129,5 mln zł.



  Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/
Tor wodny na Zalewie Wiślanym zaprojektowano dla statku morskiego o długości 100 m (zestaw barek do 180 m), szerokości 20 m i zanurzeniu 4,5 m.

- Przekop Mierzei Wiślanej będzie gotowy we wrześniu tego roku. Powstanie toru wodnego na Zalewie Wiślanym jest kolejnym etapem strategicznej inwestycji, jaką jest budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską –
powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.


W ramach prac podczyszczeniowych i refulacyjnych wykonane zostaną m.in. roboty czerpalne, transport i odkład urobku z wbudowaniem w wyspę refulacyjną na Zalewie Wiślanym oraz zakup, dostarczenie i ustawienie oznakowania nawigacyjnego. Nowe oznakowania nawigacyjne obejmuje 35 pław, w tym 18 pław czerwonych po stronie lewej i 17 pław zielonych po stronie prawej nowego toru wodnego.

Wykonawca ma czas na wykonanie 50 proc. prac czerpalnych do 30 września 2022 roku, a całości prac do 30 kwietnia 2023 roku.

Wykonawcą jest konsorcjum fimr: NDI SA (lider), NDI Sopot SA (partner) i Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. (partner).

Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/
 




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche Keller GEO-Instruments Geobrugg Porr SG Pam
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję