REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

II etap prac na linii Skoczów – Wisła Głębice

W tym miesiącu rozpocznie się II etap prac na linii Skoczów – Wisłą Głębice. Inwestycja PLK zwiększy dostęp do kolei oraz usprawni podróże w Beskid Śląski. Wartość inwestycji to 460 mln zł.

 
Zdjęcie: Katarzyna Głowacka, PKP PLK
Zdjęcie: Katarzyna Głowacka, PKP PLK
Od 3 stycznia do 28 lutego zapewniony był przejazd pociągiem z Katowic do Wisły Gębce. Podróżni skorzystali z ponad 400 bezpośrednich pociągów. Czas podróży skrócił się nawet o 20 minut. Od marca pociągiem dojedziemy do Skoczowa. Na trasie Skoczów – Wisła Głębce zaczyna się kolejny etap prac.

Dzięki wykonanym pracom na odcinku Chybie – Skoczów, pasażerowie korzystają z nowego przystanku Skoczów Bajerki oraz przebudowanych peronów na stacjach Pierściec i Skoczów oraz na przystankach Chybie Mnich i Zaborze. Pociągi między Chybiem a Skoczowem jeżdżą po 14 km nowych torów wyposażonych w urządzenia sterowania. Przebudowano sieć trakcyjną i obiekty na odcinku Bronów – Skoczów, m.in. most na Wiśle w Skoczowie.

Od marca rozpoczął się kolejny etap przebudowy linii do Wisły Głębce. Prace obejmą perony na linii Skoczów – Wisła Głębce. Zbudowany zostanie nowy przystanek Ustroń Brzegi między Ustroniem Zdrój a Ustroniem Polaną. Na trasie od Skoczowa w stronę Goleszowa pracować będą maszyny. Równocześnie prowadzone są roboty na linii Goleszów – Cieszyn. Prace są zaplanowane do grudnia. Ich efektem będzie poprawa kolejowego połączenia południa Polski z Beskidem Śląskim.

Zakres kolejnego etapu prac wymaga zmian w komunikacji. Od 1 marca podróżni dojadą pociągiem do Skoczowa. Od Skoczowa do Wisły obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.

Takie będą korzyści


W ok. 1 h 40 min pojedziemy z Katowic do Wisły Głębce po zakończeniu wszystkich prac – to ponad pół godziny krócej niż przed inwestycją. Składy pasażerskie nie tylko przyspieszą, ale będzie mogło kursować więcej pociągów.

Kolej zapewni podróże między Goleszowem a Cieszynem. Pasażerowie skorzystają z nowych przystanków. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp do pociągów dzięki przebudowie 23 peronów.

Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt obejmuje ponad 50 km torów oraz sieć trakcyjną. Montowane są nowe rozjazdy oraz urządzenia, które poprawią przepustowość linii. Poziom bezpieczeństwa zwiększą przebudowywane przejazdy kolejowo-drogowe i przejścia dla pieszych.

Budowane jest lokalne centrum sterowania w Skoczowie. To miejsce, z którego dyżurni ruchu wspierani przez nowoczesne systemy komputerowe, będą obsługiwać stacje Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polanę i Wisłę Uzdrowisko. Nowoczesne urządzenia zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże oraz przewóz ładunków.

Zakończenie wszystkich prac planowane jest do końca 2021 roku. Wartość inwestycji to prawie 460 mln złotych, z czego 85% jest dofinansowane w ramach unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.

Tekst: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA