YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska
Na budowie ponad 15-kilometrowej obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77 Wykonawca, Konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion prowadzi prace na całym odcinku i we wszystkich branżach. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



I Polskie Forum Tunelowe we Wrocławiu

23 stycznia 2019 r. we Wrocławiu odbyło się I Polskie Forum Tunelowe, którego tematem była budowa i eksploatacja tuneli. Forum zgromadziło dużą liczbę: projektantów, wykonawców, przedstawicieli świata nauki oraz GDDKiA.



I Polskie Forum Tunelowe, fot. GDDKiA O/RzeszówObecnie trwa budowa tunelu na S7 Lubień – Rabka, w planach jest budowa podwodnego tunelu łączącego obie części Świnoujścia, a także budowa tuneli na drodze ekspresowej S19 na południe od Rzeszowa oraz na północnej obwodnicy Krajowa.

Udział w Forum wziął m.in. zastępca dyrektora Oddziału GDDKiA w Rzeszowie, Wiesław Sowa. Przedstawił on postęp prac przygotowawczych w zakresie budowy tuneli w ramach budowy S19 na Podkarpaciu. Na odcinku w. Rzeszów Południe – w. Babica planowany jest 1 tunel o długości ok. 2 km, natomiast na odcinku w. Babica – w. Domaradz 3 tunele o łącznej długości wg STEŚ ok. 4,56 km (odcinki S19 są na etapie opracowania Koncepcji Programowej). Drugą poruszaną kwestią były standardy bezpieczeństwa dla tuneli na drodze ekspresowej S19 oraz przedstawienie wypracowanych przez Zespół ds. bezpieczeństwa tuneli ustaleń dot. bezpieczeństwa w projektowanych tunelach i infrastrukturze z nimi związanej. Zespół został utworzony z przedstawicieli Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie, ale także Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego, Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Rzeszowie, Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie, Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Rzeszowie, Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Dla tunelu TS-1/1 na odcinku S19 w. Rzeszów Południe – w. Babica (km 11+400 – 21+650) wypracowano ustalenia w zakresie:
1. Przewozu towarów niebezpiecznych;
2. Mocy pożaru;
3. Wentylacji;
4. Centrum Zarządzania Tunelem;
5. Lądowiska dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego;
6. Ewakuacji w sytuacjach awaryjnych oraz organizacji systemu ratowniczo-gaśniczego;
7. Minimalnych wymagań infrastruktury gaśniczej;
8. Dokumentacji Bezpieczeństwa Tunelu;
9. Zasilania tunelu;
10. Przejść poprzecznych i przejazdu poprzecznego dla służb ratowniczych;
11. Punktów alarmowych;
12. Komunikacji radiowej w tunelu;
13. Retransmisji stacji radiowych;
14. Systemów detekcji, monitorowania oraz preselekcji wagowej pojazdów;
15. Dźwiękowego systemu ostrzegawczego.

Forum podzielone było na trzy sesje:
1. Sesja I – dotyczyła projektowania i budowy tuneli i obejmowała zagadnienia z zakresu:
- budowy tuneli na drogach krajowych wraz z planami realizacyjnymi,
- wniosków i rekomendacji płynących z konferencji tunelowej PIARC Lyon 2018,
- budowy tuneli w warunkach fliszu karpackiego,
- budowy metra w Doha w Katarze w technologii TBM i NATM.

2. Sesja II – dotyczyła kluczowych inwestycji tunelowych w Polsce i obejmowała zagadnienia z zakresu:
- budowy tunelu w Starych Bogaczowicach w ramach zadania S3 Bolków – Kamienna Góra,
- budowy tunelu na drodze ekspresowej S7 Naprawa – Skomielna Biała,
- budowy tunelu podwodnego w Świnoujściu,
- uzgodnienia standardów bezpieczeństwa dla tuneli na drodze ekspresowej S19.

3. Sesja III – dotyczyła bezpieczeństwa eksploatacji tuneli i obejmowała zagadnienia z zakresu:
- doświadczeń związanych z wypadkami w tunelach,
- doświadczeń z eksploatacji tunelu w Lalikach,
- zarządzania bezpieczeństwem w tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku.

Forum miało charakter naukowo-techniczny i służyło wymianie doświadczeń i spostrzeżeń dotyczących budowy i eksploatacji tuneli pomiędzy przedstawicielami GDDKiA a innymi jednostkami biorącymi udział w projektowaniu i budowie tuneli.

I Polskie Forum Tunelowe zostało objęte Patronatem Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad oraz Wojewody Dolnośląskiego.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Rzeszów





Reklamy
PAM Soletanche MPWiK Kraków Llloyd Acoustics Basf Uponor Geobrugg DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję