YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wyniki ekspertyzy A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie
Zakończyła się aktywność chemiczna materiałów wykorzystanych do wykonania podbudowy autostrady A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie, która przyczyniła się do powstania nierówności nawierzchni trasy. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, 11-12.12.2019, Kraków 2019-12-11
nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



I Polskie Forum Tunelowe we Wrocławiu

23 stycznia 2019 r. we Wrocławiu odbyło się I Polskie Forum Tunelowe, którego tematem była budowa i eksploatacja tuneli. Forum zgromadziło dużą liczbę: projektantów, wykonawców, przedstawicieli świata nauki oraz GDDKiA.



I Polskie Forum Tunelowe, fot. GDDKiA O/RzeszówObecnie trwa budowa tunelu na S7 Lubień – Rabka, w planach jest budowa podwodnego tunelu łączącego obie części Świnoujścia, a także budowa tuneli na drodze ekspresowej S19 na południe od Rzeszowa oraz na północnej obwodnicy Krajowa.

Udział w Forum wziął m.in. zastępca dyrektora Oddziału GDDKiA w Rzeszowie, Wiesław Sowa. Przedstawił on postęp prac przygotowawczych w zakresie budowy tuneli w ramach budowy S19 na Podkarpaciu. Na odcinku w. Rzeszów Południe – w. Babica planowany jest 1 tunel o długości ok. 2 km, natomiast na odcinku w. Babica – w. Domaradz 3 tunele o łącznej długości wg STEŚ ok. 4,56 km (odcinki S19 są na etapie opracowania Koncepcji Programowej). Drugą poruszaną kwestią były standardy bezpieczeństwa dla tuneli na drodze ekspresowej S19 oraz przedstawienie wypracowanych przez Zespół ds. bezpieczeństwa tuneli ustaleń dot. bezpieczeństwa w projektowanych tunelach i infrastrukturze z nimi związanej. Zespół został utworzony z przedstawicieli Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie, ale także Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego, Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Rzeszowie, Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie, Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Rzeszowie, Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Dla tunelu TS-1/1 na odcinku S19 w. Rzeszów Południe – w. Babica (km 11+400 – 21+650) wypracowano ustalenia w zakresie:
1. Przewozu towarów niebezpiecznych;
2. Mocy pożaru;
3. Wentylacji;
4. Centrum Zarządzania Tunelem;
5. Lądowiska dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego;
6. Ewakuacji w sytuacjach awaryjnych oraz organizacji systemu ratowniczo-gaśniczego;
7. Minimalnych wymagań infrastruktury gaśniczej;
8. Dokumentacji Bezpieczeństwa Tunelu;
9. Zasilania tunelu;
10. Przejść poprzecznych i przejazdu poprzecznego dla służb ratowniczych;
11. Punktów alarmowych;
12. Komunikacji radiowej w tunelu;
13. Retransmisji stacji radiowych;
14. Systemów detekcji, monitorowania oraz preselekcji wagowej pojazdów;
15. Dźwiękowego systemu ostrzegawczego.

Forum podzielone było na trzy sesje:
1. Sesja I – dotyczyła projektowania i budowy tuneli i obejmowała zagadnienia z zakresu:
- budowy tuneli na drogach krajowych wraz z planami realizacyjnymi,
- wniosków i rekomendacji płynących z konferencji tunelowej PIARC Lyon 2018,
- budowy tuneli w warunkach fliszu karpackiego,
- budowy metra w Doha w Katarze w technologii TBM i NATM.

2. Sesja II – dotyczyła kluczowych inwestycji tunelowych w Polsce i obejmowała zagadnienia z zakresu:
- budowy tunelu w Starych Bogaczowicach w ramach zadania S3 Bolków – Kamienna Góra,
- budowy tunelu na drodze ekspresowej S7 Naprawa – Skomielna Biała,
- budowy tunelu podwodnego w Świnoujściu,
- uzgodnienia standardów bezpieczeństwa dla tuneli na drodze ekspresowej S19.

3. Sesja III – dotyczyła bezpieczeństwa eksploatacji tuneli i obejmowała zagadnienia z zakresu:
- doświadczeń związanych z wypadkami w tunelach,
- doświadczeń z eksploatacji tunelu w Lalikach,
- zarządzania bezpieczeństwem w tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku.

Forum miało charakter naukowo-techniczny i służyło wymianie doświadczeń i spostrzeżeń dotyczących budowy i eksploatacji tuneli pomiędzy przedstawicielami GDDKiA a innymi jednostkami biorącymi udział w projektowaniu i budowie tuneli.

I Polskie Forum Tunelowe zostało objęte Patronatem Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad oraz Wojewody Dolnośląskiego.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Rzeszów





Reklamy
Aarsleff DCS Uponor Keller PAM Geobrugg Soletanche MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję