YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



I Kongres Rozwoju Kolei

23 stycznia 2019 r. w Warszawie odbył się I Kongres Rozwoju Kolei „Przyszłość i perspektywy”. Organizatorem były spółki z Grupy PKP: PKP S.A., PKP Cargo S.A., PKP Intercity S.A. oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.



Andrzej Adamczyk podczas I Kongresu Rozwoju Kolei, fot. MIW Kongresie wzięli udział: M. Morawiecki i A. Adamczyk.

- Tematem przewodnim dzisiejszego Kongresu jest rozwój kolei. Przez ostatnie kilkadziesiąt lat polska kolej była traktowana po macoszemu. Likwidowano linie kolejowe, złomowano tabor, zamykano dworce. Odwracamy to szkodliwe dla Polski myślenie –
powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas otwarcia I Kongresu Rozwoju Kolei „Przyszłość i perspektywy”.

W otwarciu Kongresu uczestniczył również Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki.

- Naszym celem jest zapewnienie spójności komunikacyjnej kraju różnymi środkami transportu –
powiedział Premier.

Jako symbol odrodzenia kolejnictwa Mateusz Morawiecki wymienił decyzję o budowie linii kolejowej Podłęże – Piekiełko.

- Pokazujemy w ten sposób, że można rozwijać kolej i kolejnictwo –
stwierdził.

Dodał, że w założeniach budżetowych na 2019 r. znajdują się istotne środki na rozwój kolejnictwa.

- Odważnie i z optymizmem patrzymy na przyszłość polskiej kolei. Zaufanie, jakim obdarzają nas pasażerowie coraz liczniej podróżujący koleją, jest dla nas zobowiązaniem. Musimy sprostać wyzwaniom współczesności –
powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Poinformował o budowie Holdingu Grupy PKP, który sprosta wyzwaniom, jakie niesie za sobą budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. Minister zapowiedział podpisanie rozporządzenia dotyczącego warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, które otwiera drogę do powstania w Polsce kolei poruszającej się z prędkością do 250 km/h.

- Liczę, że Centralna Magistrala Kolejowa będzie pierwszą linią, którą pojedziemy z taką prędkością –
powiedział minister A. Adamczyk.

Niebawem do konsultacji publicznych trafi również ustawa realizująca założenia Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus.

- To wymiar naszej walki z wykluczeniem komunikacyjnym i determinacji, aby przezwyciężać historyczne trudności –
stwierdził A. Adamczyk.

Prezes zarządu PKP SA Krzysztof Mamiński podkreślił, że kolej staje się jedną z sił napędowych polskiej gospodarki.


I Kongres Rozwoju Kolei „Przyszłość i perspektywy” zorganizowany został przez spółki Grupy PKP: PKP SA, PKP Polskie Linie Kolejowe SA, PKP Cargo i PKP Intercity. Uczestnicy kongresu w ramach dziewięciu paneli dyskutują na tematy związane m.in. z inwestycjami na kolei, wykorzystaniem funduszy unijnych, ekologią, innowacjami, bezpieczeństwem, rozwojem przewozów pasażerskich i towarowych.

Tekst i zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury





Reklamy
MPWiK Kraków PAM Basf Soletanche Geobrugg DCS Llloyd Acoustics Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję