YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


Otwarto oferty na budowę dwóch odcinków S7 w Małopolsce
19 października br. nastąpiło otwarcie ofert na realizację odcinków III oraz II drogi ekspresowej S7 granica województwa świętokrzyskiego-Kraków. Na dwa odcinki wpłynęło w sumie 16 ofert. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




XIII Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Infrastruktura Podziemna Miast 2017, 25-26.10.2017, Wrocław 2017-10-25
Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, Polskie Stowarzyszenie Technologii Bezwykopowych oraz Podkomitet Budownictwa Podziemnego Polskiego Komitetu Geotechniki zapraszają do wzięcia udziały w XIII Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej Infrastruktura Podziemna Miast 2017, która odbędzie się w dniach 25-26 września 2017 roku na Politechnice Wrocławskiej.[...]


30 lat Strabag w Polsce
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim, członkiem zarządu Strabag Sp. z o.o.[...]


Zagospodarowanie wód opadowych i systemy odwodnień
Wody opadowe stanowią bardzo istotne zagadnienie w warunkach funkcjonowania osadnictwa, a ich zagospodarowanie było zawsze priorytetem. Szczególne miejsce zajmują w tej kwestii odwodnienia układów komunikacyjnych, których zasadniczą właściwością powinna być przede wszystkim skuteczność działania. Odpowiednie systemy odwodnienia gwarantują także trwałość budowli infrastrukturalnych.[...]


Jaka hala – stalowa czy murowana?
Hale stalowe z roku na rok wypierają hale budowane w technologii tradycyjnej, żelbetowo-murowanej, co całkowicie odmienia rynek hal, który jeszcze kilkanaście lat temu był zdominowany przez ten drugi rodzaj realizacji. Co różni te dwa obiekty? W co warto inwestować i na co warto zwracać uwagę?[...]



I Kongres Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

29 września 2017 r. odbył się I Kongres Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Podczas wydarzenia szerokie grono osób, dla których celem zawodowej aktywności jest rozwój polskich dróg, miało możliwość wymiany doświadczeń. Cel jest nadrzędny - usprawnienie przygotowania, realizacji i utrzymania dróg oraz stałe podnoszenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Autor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad



W wydarzeniu wzięło udział niemal pół tysiąca osób, wśród nich przedstawiciele Rządu RP, w tym Ministerstw Infrastruktury i Budownictwa oraz Rozwoju. Dużym gremium byli przedstawiciele wojewódzkich zarządów dróg, środowiska naukowego, niezależnych laboratoriów i ośrodków badawczych związanych z szeroko rozumianym transportem w Polsce.

Do wzięcia udziału w kongresie największego inwestora drogowego w Polsce zaproszeni zostali także przedstawiciele służb odpowiedzialnych za ratowanie życia i zdrowia ludzkiego oraz kontrolę przestrzegania przepisów w zakresie transportu drogowego, czyli Straży Pożarnej, Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, Policji, GITD, Straży Granicznej oraz przedstawiciele firm wykonawczych realizujących prace przygotowawcze, projektowe, budowlane i utrzymaniowe.

Kongres został podzielony na cztery główne panele dyskusyjne:
- innowacje w technologii konstrukcji dróg;
- rozwiązania inżynieryjne wpływające na poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- efektywne i przyszłościowe podejście do kompleksowego utrzymania i eksploatacji dróg w Polsce;
- połączenie aspektu ekologii z ekonomią przy realizacji infrastruktury drogowej.

Podczas pierwszego panelu rozpatrzono możliwości rozwoju konstrukcji dróg w polskich warunkach klimatycznych. Polskie warunki atmosferyczne są jedne z najtrudniejszych dla realizacji i późniejszego utrzymania infrastruktury drogowej, m.in. z powodu bardzo częstych przejść przez poziom zera stopni. Podczas panelu poruszono kwestię nie tylko samego rozwoju tradycyjnych rodzajów konstrukcji dróg, ale także sposoby innowacyjnego i efektywnego podejścia do budowy nowych tras i ich eksploatacji.

W kolejnej dyskusji wskazano możliwe kierunki rozwoju dla rozwiązań inżynierskich, które będę miały bezpośredni wpływ na poprawę bezpieczeństwa na naszych drogach.

W trzecim panelu omawiano kluczowe aspekty kompleksowego utrzymania dróg wynikające z obecnych już wieloletnich doświadczeń w tym zakresie. Obecnie to Polska przoduje w wykorzystaniu tego modelu. Dzięki elastycznemu podejściu do formuły kompleksowego utrzymania dróg, a wiec stałego monitorowania realizacji umów przy bieżącym dialogu z wykonawcami jak i zarządcami w innych krajach formuła ta jest żywa i dostosowuje się do aktualnych potrzeb ruchu i stale rozwijającej się infrastruktury w Polsce.

Zakończeniem merytorycznych spotkań był dialog związany z możliwościami dostosowania wymogów ochrony środowiska, a więc ekosystemu, którego każdy z nas jest częścią do możliwości finansowych kraju. W części galowej Kongresu wręczone zostały odznaczenia honorowe „Zasłużony dla drogownictwa” osobom związanym z GDDKiA.

I Kongres GDDKiA został objęty patronatem Ministra Infrastruktury i Budownictwa.




Reklamy
SSAB Amago Strabag AARSLEFF BASF DCS Mosty Polskie Budimex
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję