



Autotesty

Bezpieczeństwo pracy
Beton
Budownictwo kubaturowe
Budownictwo podziemne
Chemia budowlana
Deskowania
Drogi
Geoinżynieria
Geosyntetyki
Geotechnika
Hydrotechnika
Inżynieria bezwykopowa
Inżynieria środowiska
Kolej
Kompozyty
Koronawirus
Kruszywa
Maszyny budowlane
Mosty
Nawierzchnie
Prefabrykaty
Przepusty
Retencja
Rury
Stal w budownictwie
Technologie informatyczne
Tunele
Wykopy

Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania

Drogi

Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Hydrotechnika

Autor: mgr inż. Łukasz Małkiewicz, dyrektor projektu Falochrony, PORR SA
2022-05-19
Projekt Falochrony, a dokładniej Modernizacja układu falochronów osłonowych w Porcie Północnym w Gdańsku, był realizowany przez konsorcjum firm PORR SA, Rover Maritime SL i Roverpol Sp. z o.o. dla Urzędu Morskiego w Gdyni w okresie od grudnia 2018 r. do sierpnia 2021 r.


Autor: Maciej Tomaszewski, rzecznik prasowy, STRABAG Sp. z o.o., Andrzej Cieśla, inżynier budowy
2022-03-25
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.


Autor: Andrzej Polniak, Damian Liszka, Michalina Smyksy, Józef Zabrzeski, AQUA-Tech Sp. z o.o.
2022-03-24
Czy budowa obiektów hydrotechnicznych może być ekologiczna? Prefabrykacja to kolejny krok w kierunku usprawnienia procesów budowy oraz minimalizacji zagrożeń dla środowiska naturalnego.


Autor: Anna Biedrzycka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2021-12-01
Budownictwo hydrotechniczne staje się coraz ważniejszym segmentem budownictwa. Powodują to przede wszystkim zmiany klimatyczne, których skutkiem są coraz częstsze ekstremalne zjawiska pogodowe – powodzie i susze. Polska jest zagrożona deficytem wody, dlatego zwiększenie retencji to jeden z głównych celów krajowej polityki wodnej. Aby ograniczyć ryzyko powodziowe oraz złagodzić skutki suszy, w najbliższym pięcioleciu realizowane będą inwestycje zwiększające retencję o łącznej wartości 10 mld zł. Równocześnie renesans przeżywa morskie budownictwo hydrotechniczne. Inwestycje związane z rozwojem transportu morskiego, infrastruktury portowej oraz zapewniającej dostęp do portów, o wartości liczonej w miliardach zł, otwierają nowy rozdział w historii polskiej gospodarki morskiej.


Autor: dr Krzysztof Woś, zastępca prezesa Wód Polskich ds. ochrony przed powodzią i suszą
2021-12-01
Zasoby wodne są produktem przyrody, a ich rozmieszczenie i odbywający się obieg wody są dane społeczeństwu przez obiektywne prawa natury, ograniczając możliwość ingerencji człowieka w ten proces. Oznacza to, że bez względu na poziom wiedzy proces ten może odbywać się jedynie w określonych tymi prawami warunkach. Najtrudniej jest pogodzić funkcje gospodarcze wody z jej funkcjami przyrodniczymi. Dlatego jednym z najważniejszych, a zarazem najtrudniejszych zadań gospodarki wodnej jest zaspokojenie wszystkich uzasadnionych potrzeb użytkowników i konsumentów przy jednoczesnym utrzymaniu trwałej równowagi bilansu wodnego i pożądanego stanu środowiska naturalnego.


Autor: dr hab. inż. Jan Winter, prof. PW, przewodniczący Komitetów Naukowego i Organizacyjnego konferencji, dr inż. Agnieszka Dąbska, sekretarz konferencji
2021-12-01
7–10 września 2021 r. w Legnicy odbyła się XIX Międzynarodowa Konferencja Technicznej Kontroli Zapór (TKZ) Bezpieczeństwo zapór składowisk odpadów mokrych oraz innych budowli hydrotechnicznych.


Autor: Robert Sołtysik, prezes zarządu Soley Sp. z o.o.
2021-09-27
Wraz z rosnącą świadomością i wiedzą społeczeństwa na temat środowiska, w którym żyjemy, coraz częściej podejmowane są przedsięwzięcia mające na celu poprawę bytowania zwierząt w ekosystemach powstałych przy znaczącym udziale człowieka.


Autor: PORR SA
2020-11-25
Port Gdańsk to największy i najstarszy polski port morski, pełniący funkcję węzła transportowego o znaczeniu międzynarodowym. Jedną z jego części jest leżący bezpośrednio nad Zatoką Gdańską Port Północny. Właśnie tam PORR realizuje jeden z największych projektów hydrotechnicznych ostatnich lat – modernizację falochronów osłonowych. Inwestycja Urzędu Morskiego w Gdyni jest warta ponad 600 mln zł brutto. W jej efekcie zwiększy się bezpieczeństwo oraz przepustowość żeglugi w porcie.


Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-09-30
Rozmowa z Robertem Sołtyskiem, prezesem zarządu Soley Sp. z o.o.


Autor: dr inż. Bernard Twaróg, Zakład Budownictwa Wodnego i Gospodarki Wodnej, Instytut Inżynierii i Gospodarki Wodnej, Wydział Inżynierii Środowiska, Politechnika Krakowska
2020-09-30
W niniejszym artykule przedstawiono wybrane metody i rozwiązania ograniczające erozję, zmniejszające transport rumowiska wleczonego oraz poprawiające parametry geomorfologii fluwialnej cieków. Prezentowane rozwiązania są jednymi z częściej stosowanych metod zabezpieczenia koryt cieków. Technologia wykonania jest prosta i szybka, co skutkuje relatywnie niskim kosztem realizacji i eksploatacji. Głównym elementem elastycznych zapór są przyczółki oraz rozpięta pomiędzy nimi specjalna elastyczna siatka o dużych średnicach oczek. Rozwiązania te nie dokonują separacji koryt oraz nie ingerują w stan ekologiczny wód; są proekologiczne, skuteczne oraz równie funkcjonalne, jak stosowane obecnie.
1 2 3 4 | Następna >>

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.