YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Otwarto oferty na budowę dwóch odcinków S7 w Małopolsce 2017-10-20
19 października br. nastąpiło otwarcie ofert na realizację odcinków III oraz II drogi ekspresowej S7 granica województwa świętokrzyskiego-Kraków. Na dwa odcinki wpłynęło w sumie 16 ofert. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




XIII Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Infrastruktura Podziemna Miast 2017, 25-26.10.2017, Wrocław 2017-10-25
Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, Polskie Stowarzyszenie Technologii Bezwykopowych oraz Podkomitet Budownictwa Podziemnego Polskiego Komitetu Geotechniki zapraszają do wzięcia udziały w XIII Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej Infrastruktura Podziemna Miast 2017, która odbędzie się w dniach 25-26 września 2017 roku na Politechnice Wrocławskiej.[...]


30 lat Strabag w Polsce
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim, członkiem zarządu Strabag Sp. z o.o.[...]


Zagospodarowanie wód opadowych i systemy odwodnień
Wody opadowe stanowią bardzo istotne zagadnienie w warunkach funkcjonowania osadnictwa, a ich zagospodarowanie było zawsze priorytetem. Szczególne miejsce zajmują w tej kwestii odwodnienia układów komunikacyjnych, których zasadniczą właściwością powinna być przede wszystkim skuteczność działania. Odpowiednie systemy odwodnienia gwarantują także trwałość budowli infrastrukturalnych.[...]


Jaka hala – stalowa czy murowana?
Hale stalowe z roku na rok wypierają hale budowane w technologii tradycyjnej, żelbetowo-murowanej, co całkowicie odmienia rynek hal, który jeszcze kilkanaście lat temu był zdominowany przez ten drugi rodzaj realizacji. Co różni te dwa obiekty? W co warto inwestować i na co warto zwracać uwagę?[...]



Grupa STRABAG wybudowała drogę S7 Nidzica-Napierki

Firmy z Grupy STRABAG: STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., zakończyły budowę drogi ekspresowej S7 między Nidzicą a granicą województwa warmińsko-mazurskiego w Napierkach. Łącznie wybudowano ponad 22 km drogi głównej i ok. 23 km dróg serwisowych. Kontrakty o łącznej wartości 400,5 mln zł netto zostały zrealizowane dla Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, a za inwestycję odpowiadał Oddział GDDKiA w Olsztynie.
Autor: STRABAG Sp. z o.o.



Droga S7 Nidzica-Napierki, fot. STRABAG- Z dumą oddajemy do użytku kolejną nową drogę ekspresową, którą wybudowaliśmy zgodnie z przyjętym harmonogramem. Jako generalny wykonawca chciałbym szczególnie podkreślić, że w projekcie znalazły się nasze innowacyjne rozwiązania – na węźle Nidzica Północ zastosowaliśmy specjalną cichą nawierzchnię – asfalt z dodatkiem gumy, który nie tylko obniża hałas, ale również zabezpiecza drogę przed pękaniem podczas niskich temperatur. Nowa droga zwiększa bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników – powiedział Alfred Watzl, CEO, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.

Realizacja
 
 
W ramach całej inwestycji zbudowano dwujezdniową, bezkolizyjną drogę ekspresową S7 o długości ponad 22 km na odcinku Nidzica – Napierki. Roboty drogowe objęły również budowę ok. 23 km dróg serwisowych, czterech węzłów komunikacyjnych i pobocza. Ponadto powstało 10 wiaduktów drogowych nad trasą ekspresową i pięć wiaduktów w ciągu drogi, dwa mosty, przejazd gospodarczy oraz szeroki na 98 m ekologiczny most dla dużych zwierząt.

Inwestycję podzielono na dwa odcinki:
- 9,1-kilometrowy odcinek Nidzica Północ (z węzłem) – Nidzica Południe (z węzłem), wybudowany przez STRABAG Sp. z o.o.,
- 13,6-kilometrowy odcinek Nidzica Południe (bez węzła) – Napierki, wybudowany przez STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o.

W całym przebiegu drogi wybudowano także urządzenia ochrony środowiska: 28 betonowych i 28 stalowych przepustów oraz 102 przepusty polietylenowe. Łącznie postawiono ok. 87 tys. m barier ochronnych i blisko 48 tys. m ogrodzeń.

Nowe technologie

Na drodze ekspresowej S7 STRABAG Sp. z o.o. wykonał odcinek testowy w specjalnej technologii – nawierzchnię bitumiczną SMA z asfaltu modyfikowanego gumą o łącznej powierzchni 7 tys. m2. Do realizacji zadania wykorzystano specjalny podajnik mieszanki mineralno-asfaltowej do warstwy ścieralnej SMA, który poprawił wydajność robót oraz przede wszystkim równość nawierzchni, co przekłada się na komfort jazdy samochodem.

Regionalne korzyści

Droga ekspresowa S7 to bardzo ważna arteria komunikacyjna Polski. Łączy porty Trójmiasta z Warszawą i południem kraju. Dzięki obwodnicy Nidzicy ruch pojazdów został wyprowadzony poza obszary zabudowane, co bezpośrednio wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa i warunków życia mieszkańców. Odcinek Nidzica – Napierki połączył się z wcześniej oddanym do ruchu odcinkiem Olsztynek – Nidzica. Dzięki inwestycji nastąpiła poprawa dostępności komunikacyjnej regionu, zmniejszenie negatywnego oddziaływania na środowisko oraz skrócenie czasu przejazdu w ruchu tranzytowym.

Zdjęcie: STRABAG Sp. z o.o.




Reklamy
Amago BASF AARSLEFF Budimex Strabag DCS SSAB Mosty Polskie
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję