YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Grupa STRABAG rozbuduje Nabrzeże Oliwskie w Porcie Gdańsk

Grupa STRABAG podpisała kontrakt z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk S.A. na kompleksową rozbudowę Nabrzeża Oliwskiego. Prace ruszą w tym miesiącu.



  Podpisanie umowy przez STRABAG i ZMPG, fot. ZMPG
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
W ramach nowego kontraktu zostanie przebudowane i rozbudowane nabrzeże portowe o długości ponad 1 kilometra.

Przebudowywane nabrzeże podzielone będzie na cztery etapy, na których będą prowadzone prace. Największym wyzwaniem będzie prowadzenie prac na odcinku czynnego nabrzeża, przypadającego na etap 3 i częściowo etap 2, na którym prowadzone są przeładunki statków. Kluczowe w tym przypadku będzie stworzenie szczegółowego harmonogramu realizacji oraz jego bieżące korekty, uwzględniające potrzeby użytkowników nabrzeża.


Niektóre odcinki nabrzeża będą przebudowywane już po raz czwarty od czasu jego powstania. W związku z tym faktyczny stan istniejących konstrukcji w stosunku do założeń przyjętych na etapie projektowania będzie jednym z największych wyzwań.


Łącznie, w tzw. „szczycie budowy” na kontrakcie będzie pracować ok. 150-osobowy zespół złożony z pracowników z dużym doświadczeniem przy realizacji tego typu projektów. Przy realizacji prac hydrotechnicznych wykorzystywany zostanie specjalistyczny sprzęt pływający należący do STRABAG: między innymi dźwigi oraz palownice ustawione na pontonach, pontony transportowe o nośności do 500 T i holowniki.



Po przebudowie Nabrzeże Oliwskie będzie bardziej funkcjonalne, co przełoży się również na możliwość obsługi większej liczby typów statków. Modernizacja i przebudowa nabrzeża zwiększy również przepustowość oraz poziom bezpieczeństwa dla manewrujących i cumujących jednostek.



- Port Gdańsk jest w trakcie największych zmian infrastrukturalnych w swojej historii. Zmieniamy się, by nie tylko sprostać potrzebom dynamicznie rozwijającego się rynku, ale także po to, by stać się największym portem na Bałtyku. Temu służą wielomilionowe inwestycje, a współpraca z tak doświadczonym partnerem jak STRABAG daje nam pewność, że prace zostaną przeprowadzone rzetelnie. Budowy hydrotechniczne na takim poziomie to zadanie bardzo skomplikowane, ale jesteśmy przekonani, że cały zespół specjalistów konsorcjum zadba o realizację na najwyższym poziomie – tłumaczy Marcin Osowski, Wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. Infrastruktury.



- Cieszymy się, że najbardziej wymagający Klienci doceniają doświadczenie STRABAG w obszarze budownictwa hydrotechnicznego powierzając nam kolejne kontrakty. Dysponujemy nowoczesnymi technologiami, sprzętem i wysoko wykwalifikowaną kadrą, dzięki której wiedzy i doświadczeniu możemy budować i modernizować polskie wybrzeże – powiedział Waldemar Wójcik, Członek Zarządu STRABAG Sp. z o.o.



Umowa podpisana z Zarządem Portu Morskiego w Gdańsku to już czwarty kontrakt w obszarze budownictwa hydrotechnicznego, jaki STRABAG podpisał od października 2018 r.



20 grudnia 2018 r. zawarto umowę na przebudowę Nabrzeża Włoskiego w Porcie Gdynia o wartości ponad 17,61 mln zł brutto. Zakres prac obejmuje przede wszystkim wykonanie nowej konstrukcji podwodnej nabrzeża oraz żelbetowej konstrukcji oczepu na łącznej długości 185 m. (125 m Nabrzeże Włoskie, 30 m Nabrzeże XXX-Lecia i 30 m Nabrzeże Albańskie). Nabrzeże zostanie wyposażone w nowe urządzenia odbojowe oraz częściowo nowe polery cumownicze.


22 listopada 2018 r. podpisany został kontrakt o wartości ponad 16,5 mln zł brutto na przebudowę Nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia. Zakres prac obejmuje wykonanie nowej konstrukcji podwodnej kotwionej dodatkowo kotwami gruntowymi oraz żelbetowej konstrukcji oczepu. Długość przebudowywanego odcinka wynosi 200 m (186 m Nabrzeże Słowackie i 14,06 m kontynuacja Nabrzeża Węgierskiego). Nabrzeże zostanie wyposażone w ujednolicony system urządzeń odbojowych oraz nowe polery cumownicze.


4 października 2018 r. podpisano umowę na modernizację nabrzeża Holenderskiego w Porcie Gdynia. Kontrakt o wartości 3,7 mln PLN brutto obejmuje prace polegające na remoncie linii odbojowej na 400 m nabrzeża oraz wymianę urządzeń odbojowych.

Tekst: STRABAG Sp. z o.o.
Zdjęcie: ZMPG S.A.




Reklamy
Basf Soletanche MPWiK Kraków Geobrugg DCS PAM Llloyd Acoustics Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję