YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice 2019-08-16
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Grupa STRABAG oddały do użytku autostradę A1 Woźniki – Pyrzowice

2 sierpnia 2019 roku miało miejsce uroczyste otwarcie wybudowanego przez konsorcjum spółek STRABAG oraz STRABAG Infrastruktura Południe fragmentu autostrady A1 o łącznej długości 32 kilometrów, który tworzą dwa odcinki: odcinek H: pomiędzy węzłem Zawodzie (bez węzła) i węzłem Woźniki (z węzłem) o długości 16,7 km oraz odcinek I: pomiędzy węzłem Woźniki (bez węzła) i węzłem Pyrzowice (bez węzła) o długości 15 km.
Autor: STRABAG Sp. z o.o.



 Zdjęcie: STRABAG  Zdjęcie: STRABAG
Oba odcinki posiadają nawierzchnię z betonu cementowego oraz mają dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu z możliwością dobudowy trzeciego pasa. W ramach zrealizowanych prac powstał nowy węzeł drogowy Woźniki, a także cztery miejsca obsługi podróżnych (MOP): Woźniki (2 x MOP) i Starcza (2 x MOP) oraz obwód utrzymania autostrady (OUA) Ożarowice. Wybudowane zostały 54 obiekty inżynierskie w ciągu autostrady i dróg poprzecznych, w tym między innymi: 19 wiaduktów nad autostradą i 8 w ciągu autostrady, 5 mostów, 12 małych mostów, 10 przejść dla dużych i średnich zwierząt i 101 przejść pod autostradą dla małych zwierząt i płazów. Zamontowana została niezbędna infrastruktura, w tym: oświetlenie drogowe, ekrany akustyczne, ogrodzenia, a także wykonane zostały nasadzenia zieleni. Przebudowano również fragmenty dróg wojewódzkich nr 904 i 789 oraz drogi powiatowe i gminne.
 Zdjęcie: STRABAG  Zdjęcie: STRABAG


Na odcinku H po raz pierwszy w Polsce do zbrojenia nawierzchni drogowej zostały wykorzystane pręty z włókna szklanego GFPR. Na MOP Starcza Wschód wykonano 100 metrowy doświadczalny odcinek nawierzchni betonowej o ciągłym zbrojeniu, w którym wykorzystane zostało zbrojenie kompozytowe z włókna szklanego GFRP. Zbrojenie to wyróżnia odporność na korozję oraz ponad 2,5-krotnie wyższa wytrzymałość na rozciąganie i 4-krotnie mniejsza waga w stosunku do tradycyjnego zbrojenia stalowego. Zastosowanie zbrojenia ciągłego pozwala wyeliminować szczeliny dylatacyjne, które są przyczyną generowania hałasu podczas eksploatacji nawierzchni, natomiast użycie do tego celu włókna GFRP w miejsce stali eliminuje ryzyko uszkodzeń nawierzchni związane z korozją zbrojenia, przez co znacząco podnosi trwałość tak wykonanej nawierzchni.

- Zaangażowanie STRABAG w budowę tej kluczowej dla regionu i Polski inwestycji drogowej, jaką jest autostrada A1, ma już swoją historię. Dzisiaj oddajemy do użytku kolejne 32 kilometry i przenosimy front robót na następny odcinek autostrady A1, na którym wspólnie z partnerami z konsorcjum, będziemy kontynuować prace tak, by możliwie szybko kierowcy mogli również korzystać z fragmentu Rząsawa – Blachownia –
powiedział Waldemar Wójcik, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.


W uroczystości otwarcia udział wzięli m.in:
- Mateusz Morawiecki – Prezes Rady Ministrów,
- Andrzej Adamczyk – Minister Infrastruktury,
- Jarosław Wieczorek – Wojewoda Śląski,
- Waldemar Wójcik – Członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.
    
Zdjęcia i film: STRABAG Sp. z o.o.



Reklamy
Basf PAM Geobrugg DCS Uponor Llloyd Acoustics Soletanche MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję