YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Pierwsza umowa na przebudowę A18 2019-11-15
14 listopada 2019 r. zielonogórski Oddział GDDKiA podpisał umowę na przebudowę i dostosowanie 22 km drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady. Jest to odcinek, który zaczyna się w okolicach węzła Żary Zachód kończy blisko 4 km przed węzłem Iłowa. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




VI Ogólnopolska Konferencja Konstrukcje Budowlane 2019, 22.11.2019, Warszawa 2019-11-22
22 listopada 2019 r. w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie odbędzie się VI edycja ogólnopolskiej konferencji Konstrukcje Budowlane 2019. Wydarzeniu patronują: Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, Izba Projektowania Budowlanego, Politechnika Warszawska oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich.[...]


Przepusty i przejścia dla zwierząt już wkrótce w Krakowie
Rozmowa z prof. UZ dr. hab. inż. Adamem Wysokowskim, kierownikiem Zakładu Dróg i Mostów na Uniwersytecie Zielonogórskim, przewodniczącym Komitetu Naukowego konferencji Przepusty i przejścia dla zwierząt.[...]


Pełen recycling plastiku jest możliwy
Reinhard Schneider, Marcin Dorociński i Marcin Meller wzięli udział w panelu dyskusyjnym „Czyste oceany bez plastiku – wizja czy przyszłość”. Problem plastiku jest jedną z najbardziej palących kwestii XXI wieku. Firma Werner & Mertz jest pionierem w dziedzinie 100% ponownego wykorzystania materiałów plastikowych - opakowania produktów marki Frosch powstają w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu. Proekologiczną strategię firmy zaprezentował w Sopocie prezes firmy, Reinhard Schneider, laureat tegorocznej Niemieckiej Nagrody Ochrony Środowiska.[...]


Otwarto nową siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie
29 października 2019 roku o godzinie 11 nastąpiło uroczyste otwarcie nowej siedziby Szpitala Uniwersyteckiego (NNSU) w Krakowie-Prokocimiu. Od wmurowania kamienia węgielnego minęło 4,5 roku.[...]



Grupa STRABAG oddały do użytku autostradę A1 Woźniki – Pyrzowice

2 sierpnia 2019 roku miało miejsce uroczyste otwarcie wybudowanego przez konsorcjum spółek STRABAG oraz STRABAG Infrastruktura Południe fragmentu autostrady A1 o łącznej długości 32 kilometrów, który tworzą dwa odcinki: odcinek H: pomiędzy węzłem Zawodzie (bez węzła) i węzłem Woźniki (z węzłem) o długości 16,7 km oraz odcinek I: pomiędzy węzłem Woźniki (bez węzła) i węzłem Pyrzowice (bez węzła) o długości 15 km.
Autor: STRABAG Sp. z o.o.



 Zdjęcie: STRABAG  Zdjęcie: STRABAG
Oba odcinki posiadają nawierzchnię z betonu cementowego oraz mają dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu z możliwością dobudowy trzeciego pasa. W ramach zrealizowanych prac powstał nowy węzeł drogowy Woźniki, a także cztery miejsca obsługi podróżnych (MOP): Woźniki (2 x MOP) i Starcza (2 x MOP) oraz obwód utrzymania autostrady (OUA) Ożarowice. Wybudowane zostały 54 obiekty inżynierskie w ciągu autostrady i dróg poprzecznych, w tym między innymi: 19 wiaduktów nad autostradą i 8 w ciągu autostrady, 5 mostów, 12 małych mostów, 10 przejść dla dużych i średnich zwierząt i 101 przejść pod autostradą dla małych zwierząt i płazów. Zamontowana została niezbędna infrastruktura, w tym: oświetlenie drogowe, ekrany akustyczne, ogrodzenia, a także wykonane zostały nasadzenia zieleni. Przebudowano również fragmenty dróg wojewódzkich nr 904 i 789 oraz drogi powiatowe i gminne.
 Zdjęcie: STRABAG  Zdjęcie: STRABAG


Na odcinku H po raz pierwszy w Polsce do zbrojenia nawierzchni drogowej zostały wykorzystane pręty z włókna szklanego GFPR. Na MOP Starcza Wschód wykonano 100 metrowy doświadczalny odcinek nawierzchni betonowej o ciągłym zbrojeniu, w którym wykorzystane zostało zbrojenie kompozytowe z włókna szklanego GFRP. Zbrojenie to wyróżnia odporność na korozję oraz ponad 2,5-krotnie wyższa wytrzymałość na rozciąganie i 4-krotnie mniejsza waga w stosunku do tradycyjnego zbrojenia stalowego. Zastosowanie zbrojenia ciągłego pozwala wyeliminować szczeliny dylatacyjne, które są przyczyną generowania hałasu podczas eksploatacji nawierzchni, natomiast użycie do tego celu włókna GFRP w miejsce stali eliminuje ryzyko uszkodzeń nawierzchni związane z korozją zbrojenia, przez co znacząco podnosi trwałość tak wykonanej nawierzchni.

- Zaangażowanie STRABAG w budowę tej kluczowej dla regionu i Polski inwestycji drogowej, jaką jest autostrada A1, ma już swoją historię. Dzisiaj oddajemy do użytku kolejne 32 kilometry i przenosimy front robót na następny odcinek autostrady A1, na którym wspólnie z partnerami z konsorcjum, będziemy kontynuować prace tak, by możliwie szybko kierowcy mogli również korzystać z fragmentu Rząsawa – Blachownia –
powiedział Waldemar Wójcik, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.


W uroczystości otwarcia udział wzięli m.in:
- Mateusz Morawiecki – Prezes Rady Ministrów,
- Andrzej Adamczyk – Minister Infrastruktury,
- Jarosław Wieczorek – Wojewoda Śląski,
- Waldemar Wójcik – Członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.
    
Zdjęcia i film: STRABAG Sp. z o.o.



Reklamy
Keller DCS Geobrugg Uponor Soletanche MPWiK Kraków Aarsleff PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję