


























Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Grupa Kapitałowa PKP PLK inwestuje w nowe pociągi
Cztery spółki Grupy Kapitałowej PKP PLK podpisały umowy o wartości ok. 40 mln zł na zakup 5 nowoczesnych pociągów do prac przy sieci trakcyjnej.


Nowoczesne maszyny zapewnią lepsze utrzymanie linii i sprawniejsze przewozy koleją. Zakup nowoczesnego sprzętu zwiększa potencjał spółek. Inwestycje są możliwe dzięki podwyższeniu kapitałów zakładowych spółek zależnych w wysokości 850 mln zł.
Spółki zależne należące do Grupy Kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.: Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o., Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o., Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. zostaną doposażone w 5 nowoczesnych pociągów sieciowych.
Maszyny wykorzystywane będą podczas prac inwestycyjnych oraz w codziennej działalności m.in. przy naprawie i zabezpieczeniu sieci trakcyjnej. Lepsze utrzymanie infrastruktury kolejowej, to dla pasażerów bardziej punktualne podróże, a dla przewoźników towarowych sprawny i płynny przewóz ładunków.
Dostawy pociągów sieciowych są zaplanowane na rok 2022. Następnie do 2023 uzyskane zostaną zezwolenia uprawniające do eksploatacji pojazdów na sieci kolejowej w Polsce.
- Dzięki dokapitalizowaniu w wysokości 850 mln zł możliwe jest doposażenie spółek zależnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w nowoczesny specjalistyczny sprzęt do prac w branży energetyki. Zwiększamy już posiadany potencjał, a to pozwoli na efektywniejsze zaangażowanie w proces inwestycyjny. Spółki rozszerzą także zakres usług – szczególnie w branży energetyki, w której pracują obecnie podmioty zewnętrzne – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Jest to największe w historii dofinansowanie otrzymały wszystkie cztery spółki zależne Grupy Kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Podstawowe obszary działalności spółek są związane z pracami utrzymaniowymi oraz inwestycyjnymi na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Plany inwestycyjne spółek zależnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. związane są z rozwojem kompetencji w branżach: torowej, rozjazdowej i podtorza. Zakładany jest również rozwój w obszarze energetyki kolejowej i naprawy pojazdów kolejowych. Plany obejmują również rozbudowę baz i zaplecza serwisowo-technicznego. Dzięki dokapitalizowaniu, spółki mogą zaopatrzyć się w najnowocześniejsze maszyny do prac przy sieci trakcyjnej oraz urządzenia do robót torowych a także nabyć nieruchomości. Zakup sprzętu planowany jest do realizacji w latach 2021-2024.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Spółki zależne należące do Grupy Kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.: Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o., Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o., Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. zostaną doposażone w 5 nowoczesnych pociągów sieciowych.
Maszyny wykorzystywane będą podczas prac inwestycyjnych oraz w codziennej działalności m.in. przy naprawie i zabezpieczeniu sieci trakcyjnej. Lepsze utrzymanie infrastruktury kolejowej, to dla pasażerów bardziej punktualne podróże, a dla przewoźników towarowych sprawny i płynny przewóz ładunków.
Dostawy pociągów sieciowych są zaplanowane na rok 2022. Następnie do 2023 uzyskane zostaną zezwolenia uprawniające do eksploatacji pojazdów na sieci kolejowej w Polsce.
- Dzięki dokapitalizowaniu w wysokości 850 mln zł możliwe jest doposażenie spółek zależnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w nowoczesny specjalistyczny sprzęt do prac w branży energetyki. Zwiększamy już posiadany potencjał, a to pozwoli na efektywniejsze zaangażowanie w proces inwestycyjny. Spółki rozszerzą także zakres usług – szczególnie w branży energetyki, w której pracują obecnie podmioty zewnętrzne – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Jest to największe w historii dofinansowanie otrzymały wszystkie cztery spółki zależne Grupy Kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Podstawowe obszary działalności spółek są związane z pracami utrzymaniowymi oraz inwestycyjnymi na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Plany inwestycyjne spółek zależnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. związane są z rozwojem kompetencji w branżach: torowej, rozjazdowej i podtorza. Zakładany jest również rozwój w obszarze energetyki kolejowej i naprawy pojazdów kolejowych. Plany obejmują również rozbudowę baz i zaplecza serwisowo-technicznego. Dzięki dokapitalizowaniu, spółki mogą zaopatrzyć się w najnowocześniejsze maszyny do prac przy sieci trakcyjnej oraz urządzenia do robót torowych a także nabyć nieruchomości. Zakup sprzętu planowany jest do realizacji w latach 2021-2024.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.