YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Bloki węglowe z nowymi zadaniami 2019-03-21
Do płynnej integracji OZE z systemem energetycznym niezbędne jest zapewnienie stabilnych dostaw energii w niesprzyjających dla OZE warunkach pogodowych. Rozwiązaniem mogą być bloki węglowe, które zyskają nowe zadania. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




Nowoczesne Technologie w Projektowaniu, Budowie i Eksploatacji Infrastruktury Drogowej Miast, Metropolii i Regionów Novdrog’19, 28-29.03 2019, Szczawnica 2019-03-28
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Krakowie przy udziale: Politechniki Krakowskiej: Katedra Systemów Transportowych i Katedra Budowy Dróg i Inżynierii Ruchu, Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w Krakowie, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie zaprasza do udziału w Konferencji Naukowo-Technicznej: Nowoczesne Technologie w Projektowaniu, Budowie i Eksploatacji Infrastruktury Drogowej Miast, Metropolii i Regionów Novdrog’19, która odbędzie się w dniach 28 marca – 29 marca 2019 roku w Hotelu Nawigator w Szczawnicy.[...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Kobiety w budownictwie – blaski i cienie pracy jako kobieta inżynier
8 marca to świetna okazja do tego, aby spojrzeć na branżę budowlaną okiem płci pięknej. Jak wygląda praca w biurze i na budowie, co determinuje kobiety do wyboru takiego zawodu, jakie stereotypy funkcjonują w kontekście kobiet inżynierów i czy istnieje zjawisko szklanego sufitu.[...]


Realizacja projektów Oświęcimskiej Przestrzeni Spotkań
W Oświęcimiu realizowany jest kompleksowy projekt rewitalizacyjny Oświęcimska Przestrzeń Spotkań, polegający na zagospodarowaniu przestrzeni miejskiej infrastrukturą tworzącą pomosty prowadzące od miejsca tragicznej historii KL Auschwitz do życia współczesnego miasta.[...]



Grupa Eiffage zmodernizowała Grande Arche de la Fraternité

W tym sezonie Paryżowi przybyła nowa atrakcja turystyczna. Po trwającej dwa i pół roku renowacji, w osiem lat od zamknięcia, otwarto dla zwiedzających dach Wielkiego Łuku (Grande Arche de la Fraternité) w dzielnicy La Défense. Przebudowę i modernizację zrealizowały firmy z Grupy Eiffage: Eiffage Construction i Eiffage Énergie, wspierane przez pracownię architektoniczną Valode & Pistre.
Autor: Grupa Eiffage



Zdjęcie: Grupa EiffageWielki Łuk Braterstwa, zwany też Grande Arche de la Fraternité, powstał na zlecenie prezydenta Francji, François Mitterranda. Międzynarodowy konkurs na projekt Łuku wygrał w 1982 r. duński architekt, Johann Otto von Spreckelsen. Gmach uroczyście odsłonięto 14 lipca 1989 r., w 200. rocznicę rewolucji francuskiej, gdy w Paryżu odbywał się szczyt G7. Dla szerokiej publiczności otwarto go 26 sierpnia 1989 r., w dwustulecie ogłoszenia Deklaracji Praw Człowieka i Obywatela.

Projekt przebudowy i modernizacji Wielkiego Łuku został przeprowadzony w formule PPP (partnerstwa publiczno-prywatnego). We wrześniu 2014 r., przed rozpoczęciem prac renowacyjnych, Eiffage podpisał umowę, zgodnie z którą na 20 lat został zarządcą gmachu. W ramach umowy Eiffage zobowiązał się m.in. do konserwacji budynku i zapewnienia bieżącego utrzymania oraz dostępności dachu aż do końca okresu najmu (do 2034 r.).

Zaplanowane prace, oprócz renowacji dachu Grande Arche, objęły również przebudowę i modernizację wnętrz, remont elewacji oraz montaż panoramicznych wind. Kompletnej wymiany wymagała elewacja: piękny marmur z Carrary okazał się mało odporny na kwaśne deszcze – został wymieniony na okładzinę ze znacznie trwalszego granitu. Po remoncie, w marcu 2017 r., biura położone w południowym skrzydle Wielkiego Łuku zostały udostępnione Ministerstwu Środowiska, Energii i Morza (obecnie: Ekologicznej i Inkluzywnej Transformacji).

Na dach Wielkiego Łuku można się dostać, korzystając z panoramicznych wind. Na szczycie czeka promenadowy most o długości 110 m i szerokości 10 m, z którego roztacza się niezwykły widok na Paryż i jego okolicę. Na tarasie znajduje się również restauracja, która może gościć do 50 osób.

Grande Arche de la Fraternité jest niemal doskonałym, pustym w środku sześcianem foremnym o szerokości 106,9 m, wysokości 110,9 m oraz głębokości 112 m. Waży 30 tys. t i wspiera się na 12 filarach wbitych w ziemię na głębokość 30 m. Do 4 kwietnia 2010 r., kiedy z powodu awarii jednej z przeszklonych wind zamknięto go dla publiczności, był jedną z najchętniej odwiedzanych budowli w Paryżu.

Do jego budowy użyto m.in. 2,5 ha szkła antyrefleksyjnego oraz 3,5 ha marmuru z Carrary – tego, którego do swych dzieł używał Michał Anioł. Konstrukcja jest gigantyczna: pod Wielkim Łukiem mogłaby się zmieścić katedra Notre Dame wraz z iglicą. Pod Łukiem znajduje się nylonowy dach rozpięty na wielu linach, nazywany Obłokiem, który rozpościera się na wysokości od 10 do 30 m.

Zdjęcie: Grupa Eiffage





Reklamy
Soletanche Keller Freyssinet Aarsleff MPWiK Kraków Geobrugg PAM DCS poland
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję