Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


POLAQUA zaprojektuje i zbuduje S19 Dukla – Barwinek
Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Gotowa konstrukcja nowego mostu kolejowego w Krakowie

Gotowa jest konstrukcja drugiego mostu kolejowego przez Wisłę. W połowie roku pojadą nim pociągi. Dzięki przeprawie zwiększą się możliwości prowadzenia połączeń kolejowych w centrum Krakowa.



  Zdjęcie: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują w sumie trzy mosty kolejowe dla zwiększenia możliwości komunikacji dalekobieżnej i aglomeracyjnej. Inwestycja, współfinansowana ze środków europejskich instrumentu CEF „Łącząc Europę”, zakończy się w połowie 2023 r.

Środkowy most kolejowy nad Wisłą w Krakowie jest już złożony. Do końca czerwca na przeprawie zostaną ułożone tory i rozwieszona sieć trakcyjna. Po przejściu niezbędnych odbiorów i testów obciążeniowych na konstrukcję wjadą pociągi. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie dwóch torów kolejowych pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów. Zwiększy to możliwości prowadzenia ruchu pociągów w całym regionie.

Nowy most ma 234 metry długości i 14 metrów szerokości. Składa się z trzech betonowych przęseł zwieńczonych stalowymi łukami. Najdłuższe z nich ma 116 metrów długości i 18 metrów wysokości. Znajdą się na nim dwa tory kolejowe, po których pociągi dalekobieżne przejadą z prędkością do 100 km/h. Po obu jego stronach zlokalizowane będą przeprawy z torami dla pociągów aglomeracyjnych. Po pierwszej z nich już jeżdżą pociągi. Druga jest w budowie. Montowane są przęsła nad rzeką i ul. Zabłocie. Przęsło nad ul. Podgórską powstanie po przeniesieniu pod ziemię kolidującej linii wysokiego napięcia – zadanie to realizuje krakowski samorząd. Oprócz toru na tej przeprawie znajdzie się miejsce dla pieszych i rowerzystów. Poprawi to komunikację w centrum Krakowa i zwiększy dostępność do przystanku Kraków Zabłocie.

Nowe mosty kolejowe są niezbędne do uruchomienia dodatkowych torów kolejowych przez centrum Krakowa. Docelowo pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem pociągi pasażerskie pojadą po czterech torach. W mieście PLK budują nowe estakady kolejowe, a wiadukty są poszerzane. Warty przeszło 1 mld zł projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to największa unijna inwestycja transportowa w Krakowie.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments Keller SG Pam Geobrugg Soletanche Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję