






17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
GDDKiA wykorzystuje unijne dofinansowanie
GDDKiA jest jednym z największych beneficjentów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (POIiŚ).


93 projekty dofinansowane
Do dofinansowania w tej perspektywie przewidziano 93 projekty GDDKiA, na które przyznano środki w kwocie ponad 43 mld zł. GDDKiA posiada większe możliwości wykorzystania środków unijnych w stosunku do tych faktycznie pozyskanych.
72 umowy i 80 wniosków o dofinansowanie
GDDKiA w ramach POIiŚ zawarła już 72 umowy o dofinansowanie ze środków unijnych. Trwa ich wdrażanie i rozliczanie. Osiem kolejnych wniosków o dofinansowanie jest w trakcie rozpatrywania. Łączna wartość inwestycji, dla których zawarto umowy o dofinansowanie, wynosi około 79,5 mld zł (w tym koszty kwalifikowalne to około 44,2 mld zł oraz wkład UE to około 37,6 mld zł). W ramach ww. umów zakontraktowano już około 86,5 proc. przyznanych GDDKiA środków unijnych.
Od początku wdrażania perspektywy finansowej 2014-2020 GDDKiA złożyła 994 wnioski o płatność na kwotę około 43,9 mld zł. Kwota wydatków certyfikowanych (wkład UE) w ramach ww. wniosków wynosi około 35,3 mld zł, co oznacza, że GDDKiA rozliczyła już finansowo ponad 81 proc. przyznanych środków unijnych. Wdrażanie (realizacja) oraz rozliczanie finansowe projektów UE w obecnej perspektywie zakończy się 31 grudnia 2023 r.
Do końca 2022 roku drogowcy planują podpisać kolejne umowy o dofinansowanie dla projektów oraz zakontraktować 100 proc. dostępnych dla GDDKiA środków UE.
W ramach projektów UE objętych dofinansowaniem, dla których podpisane zostały ww. umowy o dofinansowanie, przewidziane jest wykonanie łącznie około 1 967 km dróg krajowych. Chodzi zarówno o projekty zrealizowane, jak i będące w realizacji. Liczba ta uwzględnia m.in. około 158 km autostrad i 1 616 km dróg ekspresowych.
Do końca wdrażania obecnej perspektywy finansowej dofinansowaniem ze środków UE powinny zostać objęte kolejne kilometry dróg krajowych. GDDKiA zakłada, że dofinansowanie UE zostanie przyznane na kolejne ok. 254 km dróg krajowych (w tym około 37,5 km autostrad i około 178 km dróg ekspresowych).
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Do dofinansowania w tej perspektywie przewidziano 93 projekty GDDKiA, na które przyznano środki w kwocie ponad 43 mld zł. GDDKiA posiada większe możliwości wykorzystania środków unijnych w stosunku do tych faktycznie pozyskanych.
72 umowy i 80 wniosków o dofinansowanie
GDDKiA w ramach POIiŚ zawarła już 72 umowy o dofinansowanie ze środków unijnych. Trwa ich wdrażanie i rozliczanie. Osiem kolejnych wniosków o dofinansowanie jest w trakcie rozpatrywania. Łączna wartość inwestycji, dla których zawarto umowy o dofinansowanie, wynosi około 79,5 mld zł (w tym koszty kwalifikowalne to około 44,2 mld zł oraz wkład UE to około 37,6 mld zł). W ramach ww. umów zakontraktowano już około 86,5 proc. przyznanych GDDKiA środków unijnych.
Od początku wdrażania perspektywy finansowej 2014-2020 GDDKiA złożyła 994 wnioski o płatność na kwotę około 43,9 mld zł. Kwota wydatków certyfikowanych (wkład UE) w ramach ww. wniosków wynosi około 35,3 mld zł, co oznacza, że GDDKiA rozliczyła już finansowo ponad 81 proc. przyznanych środków unijnych. Wdrażanie (realizacja) oraz rozliczanie finansowe projektów UE w obecnej perspektywie zakończy się 31 grudnia 2023 r.
Do końca 2022 roku drogowcy planują podpisać kolejne umowy o dofinansowanie dla projektów oraz zakontraktować 100 proc. dostępnych dla GDDKiA środków UE.
W ramach projektów UE objętych dofinansowaniem, dla których podpisane zostały ww. umowy o dofinansowanie, przewidziane jest wykonanie łącznie około 1 967 km dróg krajowych. Chodzi zarówno o projekty zrealizowane, jak i będące w realizacji. Liczba ta uwzględnia m.in. około 158 km autostrad i 1 616 km dróg ekspresowych.
Do końca wdrażania obecnej perspektywy finansowej dofinansowaniem ze środków UE powinny zostać objęte kolejne kilometry dróg krajowych. GDDKiA zakłada, że dofinansowanie UE zostanie przyznane na kolejne ok. 254 km dróg krajowych (w tym około 37,5 km autostrad i około 178 km dróg ekspresowych).
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.