YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Najważniejsze liczby PBDK na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
W ramach realizacji PBDK 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) GDDKiA ogłosiła już postępowania przetargowe na roboty budowlane dla 192 odcinków o łącznej długości 2 530,2 km. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




II Międzynarodowa konferencja „Polskie Forum Tunelowe” 2020-01-21
Polski Kongres Drogowy – Komitet Narodowy Światowego Stowarzyszenia Drogowego PIARC oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – Oddział we Wrocławiu zapraszają na II Międzynarodową Konferencję „Polskie Forum Tunelowe”, która odbędzie się w dniach 21-22 stycznia 2020 r. we Wrocławiu.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Rusza budowa biurowca K2 w Gdyni
Vastint Poland podpisał kontrakt z firmą CFE Polska na generalne wykonawstwo. Dotyczy on realizacji biurowca o powierzchni najmu 11 400 m2 przy ulicy Kieleckiej 2 w Gdyni. Zasadnicze prace budowlane rozpoczną się na początku tego roku, natomiast planowane zakończenie inwestycji przewidziane jest w połowie 2022 r.[...]



GDDKiA skutecznie wykorzystuje fundusze unijne

GDDKiA jest największym beneficjentem Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (POIiŚ). Skutecznie wykorzystujemy przyznane nam środki - rozliczyliśmy ich już ponad 56 proc.



   Mapa: GDDKiA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ponad 90 projektów - sprostamy wyzwaniu

Do dofinansowania w tej perspektywie przewidziano 91 naszych projektów, na które przyznano środki UE w kwocie ponad 42 mld zł. Jednakże GDDKiA posiada większe możliwości wykorzystania środków unijnych w stosunku do tych faktycznie pozyskanych. Jesteśmy gotowi przedstawić i przeprowadzić procedurę dofinansowania ze środków UE dla inwestycji, których wartość wynosi w sumie około 47 mld zł.

Mamy już 54 umowy i 61 wniosków


GDDKiA w ramach POIiŚ zawarła już 54 umowy o dofinansowanie ze środków unijnych. Trwa już ich wdrażanie i rozliczanie. Siedem kolejnych wniosków o dofinansowanie jest w trakcie rozpatrywania. Łączna wartość inwestycji, dla których zawarliśmy umowy o dofinansowanie, wynosi około 64,5 mld zł (w tym koszty kwalifikowalne to około 36,2 mld zł oraz wkład UE to blisko 30,75 mld zł). W ramach ww. umów zakontraktowaliśmy już około 73 proc. przyznanych nam środków unijnych.

Jesteśmy największym beneficjentem


Od początku wdrażania perspektywy finansowej 2014-2020 GDDKiA złożyła 543 wnioski o płatność na kwotę około 29,46 mld zł. Kwota wydatków certyfikowanych (wkład UE) w ramach ww. wniosków wynosi około 24,6 mld zł, co oznacza, że GDDKiA rozliczyła już finansowo ponad 56 proc. przyznanych środków unijnych. Przypomnijmy, że wdrażanie (realizacja) oraz rozliczanie finansowe projektów UE w obecnej perspektywie zakończy się dopiero 31 grudnia 2023 r.

Bycie liderem zobowiązuje


Do końca bieżącego roku planujemy podpisać kolejnych siedem umów o dofinansowanie. W takim przypadku poziom wykorzystania środków UE dla GDDKiA powinien wynieść około 82 proc.

W ramach projektów UE objętych dofinansowaniem (dla których podpisane zostały ww. umowy o dofinansowanie), przewidziane jest wykonanie (czyli projekty zrealizowane oraz w realizacji) łącznie około 1 573,5 km dróg krajowych (w tym około 72,5 km autostrad i 1 343,2 km dróg ekspresowych).

Do końca wdrażania obecnej perspektywy finansowej dofinansowaniem ze środków UE powinny zostać objęte kolejne kilometry dróg krajowych. Zakładamy, że dofinansowanie UE zostanie przyznane na kolejne 621,8 km dróg krajowych (w tym około 80,7 km autostrad i 493,5 km dróg ekspresowych).

Tekst i mapa: GDDKiA





Reklamy
Soletanche MPWiK Kraków PAM Uponor Keller DCS Aarsleff Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję