YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Słońce sprzyja! Solarne zasilanie zaplecza budowy
Coraz częściej podejmowanym tematem jest wpływ budownictwa na środowisko. Z roku na rok poszerza się grupa generalnych wykonawców, którzy decydują się na stosowanie ekologicznych rozwiązań, zmniejszających oddziaływanie prac budowlanych na otoczenie. [...]

Subaru Forester e-Boxer




XVI Konferencja Naukowo-Techniczna Warsztaty Pracy Rzeczoznawcy Budowlanego, 26-28.10.2020, Kielce – Cedzyna 2020-10-26
[...]


Przyszłość budownictwa w miastach to projekty mixed-use
Rozmowa z Damianem Kapitanem, prezesem zarządu i dyrektorem naczelnym Budimeksu Nieruchomości Sp. z o.o.[...]


Jak pomóc miastu w walce ze smogiem?
Lada moment w naszym kraju na dobre rozpocznie się sezon grzewczy. O tym, że jakość powietrza, którym oddychamy na co dzień pozostawia wiele do życzenia, wiadomo nie od dziś. Polska przoduje w niechlubnym rankingu krajów z najbardziej zanieczyszczonym powietrzem w Unii Europejskiej, przekraczając wszystkie normy wskazane przez WHO. [...]


W Krakowie powstaje hala sportowa z wielofunkcyjnym tarasem na dachu
Kino plenerowe, warzywniak oraz biblioteczka na dachu hali sportowej to tylko niektóre pomysły uczniów szkoły podstawowej, które zostały uwzględnione w projekcie nowego obiektu. Na dachu hali powstanie wielofunkcyjny taras. Inwestycja jest realizowana przy Szkole Podstawowej nr 151 (ul. Lipińskiego) w Krakowie. Wyłoniono już wykonawcę inwestycji i właśnie wmurowano kamień węgielny.[...]



GDDKiA montuje dodatkowe zabezpieczenia prześwitów między obiektami

Zgodnie z obowiązującymi przepisami na obiektach inżynierskich montowane są, wyższe od zwykłych,  bariery zabezpieczające  przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu  oraz  przed  upadkiem  człowieka  z wysokości.



  
GDDKiA idzie o krok dalej i zabezpiecza przestrzeń między obiektami mostowymi, po których przebiegają  jezdnie  jednej trasy. Pierwsze siatki zabezpieczające już zamontowano.

Bezpieczeństwo przede wszystkim. Drogi krajowe przygotowane na  ekstremalne  sytuacje 


Podstawowym celem naszych działań jest zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników drogi w przypadku zaistnienia ekstremalnych sytuacji. Takich, w których osoby chcąc pomóc poszkodowanym w zdarzeniu drogowym na sąsiedniej jezdni, nie zważając na wyższe bariery zabezpieczające przestrzeń między obiektami,  mimo wszystko  przechodzą przez nie.

W ubiegłym roku do dokumentacji przetargowej na wyłonienie wykonawcy nowych dróg, tj. do Programu funkcjonalno-użytkowego,  wprowadziliśmy  zapisy mówiące o wymogu realizacji takowych zabezpieczeń przed oddaniem trasy do użytkowania. Takie zabezpieczenia, wychodzące poza zapisy rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie,  będą  również  sukcesywnie  montowane na  istniejących  obiektach.

Tabliczki ostrzegawcze już są...


Po inwentaryzacji na sieci dróg  krajowych  zidentyfikowaliśmy w sumie 1537 prześwitów o szerokości min. 10 cm i łącznej długości 104,6 km.  W sumie zamontowanych zostanie  kilkanaście tysięcy tabliczek ostrzegających przed  możliwością upadku z wysokości.  Ostatnie  294  sztuki zostaną zamontowane w woj.  śląskim  do końca listopada br. 

...czas na siatki

  
Kolejnym etapem, w miejscach,  gdzie na trasie brakuje oświetlenia,  a prześwit stanowi zagrożenie upadkiem,  będą  zamontowane  dodatkowe  zabezpieczenia.  W  zależności od rodzaju obiektu  będzie dobierany rodzaj zabezpieczenia: płyta ażurowa, siatka wykonana z tworzywa sztucznego lub drutu.

Pierwsze takie  dodatkowe  zabezpieczenia  pojawiły się już  na  autostradzie A4 pomiędzy Balicami i Tarnowem, A1 poniżej Torunia, S7 w Skomielnej Białej i Skawie, na S52 pod Krakowem oraz na  obwodnicy Inowrocławia  na DK15 i DK25.  Na większości z tych obiektów zamontowano w poziomie siatki z drutu  lub płyty ażurowe, natomiast na pięciu obiektach na obwodnicy Inowrocławia nad prześwitem rozpięto siatkę  z poliamidu  o  wysokiej wytrzymałości. Z tych pięciu obiektów dwa są nad drogami gminnymi, dwa nad rzekami (Noteć i  Smyrnia) oraz nad linią  kolejową. 

Dodatkowe  zabezpieczenie, w postaci metalowej siatki, montowane jest właśnie na  blisko kilometrowej  estakadzie na oddanym do użytku odcinku S7 pomiędzy Skomielną Białą a Rabką Zdrój.  Wraz z rozstrzyganiem przetargów na wykonanie zabezpieczeń prace zostaną zrealizowane na wszystkich wskazanych do takich działań obiektach. Jeszcze w tym tygodniu planowane jest podpisanie umowy na zabezpieczenie przestrzeni między wskazanymi obiektami na drogach krajowych w województwie zachodniopomorskim. 

Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Kraków




Reklamy
Geobrugg Luxo Eurovia Wodociągi Miasta Krakowa Keller Noe PPI Chrobok Palisander
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję