Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
GDDKiA: Mniejszy ruch na drogach w dobie koronawirusa


Zielony potencjał Krajowego Planu Odbudowy
Z końcem kwietnia upłynął termin przekazania Komisji Europejskiej Krajowego Planu Odbudowy (KPO) – dokumentu mającego określać kierunki działań zmierzających do wsparcia krajowej gospodarki osłabionej przez kryzys spowodowany COVID-19. [...]

120-lecie Wodociągów Miasta Krakowa SA




VIII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego 2021, Rawa Mazowiecka 2021-08-31
[...]


Branży budowlanej nie stać na cyfrową obojętność
Rozmowa z Bartłomiejem Pietruszewskim, Country Managerem z firmy PlanRadar w Polsce.[...]


Przemysł cementowy w Polsce podąża droga neutralności klimatycznej
Od 2021 roku branża cementowa w Polsce staje przed nowymi wyzwaniami. Właśnie rozpoczęła trzy dekady przemian w dążeniu do osiągnięcia neutralności klimatycznej w 2050 roku. [...]


Tunele Północnej Obwodnicy Krakowa
Ze względu na wymagające warunki hydrogeologiczne realizacje tuneli TS14 i TS04 generalny wykonawca Konsorcjum firm Gὕlermak – lider konsorcjum oraz Mosty Łódź powierzyło Soletanche Polska, doświadczonemu wykonawcy konstrukcji podziemnych.[...]



GDDKiA: Mniejszy ruch na drogach w dobie koronawirusa



Ograniczenie w ruchu, wprowadzone wraz z kolejnym zaostrzeniami przepisów 25 marca, dały się zauważyć w statystykach GDDKiA. Drogowcy prezentują wybrane dane z ostatnich tygodni, na których widać jak natężenie ruchu ulegało zmianie. Mimo ogólnych spadków były dni, gdzie ciężarówek na drogach nie ubywało. Patrząc przez pryzmat sytuacji gospodarczej kraju to dobra informacja.

 

 
W tygodniu 22-29 marca br. zaobserwowano dalsze spadki ruchu pojazdów ogółem na monitorowanych stanowiskach pomiarowych, w stosunku do tygodnia poprzedniego (16-22 marca). Wynika to z pewnością z wprowadzenia kolejnych ograniczeń od 25 marca. Jest to wyraźne widoczne w wynikach uzyskanych dla poszczególnych dni tygodnia, przykładowo w czwartek, 26 marca średnio zanotowano spadki na poziomie ok. 10 proc. W przypadku weekendów, obserwowane jest dalsze zmniejszanie się ruchu w niedziele.

Przekłada się to na dość istotne spadki w zestawieniu z okresem referencyjnym (tj. 2-8 marca). Ruch ogółem w dni robocze zmniejszył się na początku tygodnia średnio o ok. 30 proc, natomiast od środy do piątku obserwowane są średnie spadki rzędu 37 proc. Pogłębiły się również spadki ruchu ogółem w weekendy, w sobotę, 28 marca odnotowano średnio o ok. 48 proc mniejszy ruch, a w niedziele średni spadek ruchu przekroczył 60 proc.

W zakresie ruchu ciężkiego, po wzrostach we wtorek i środę 24-25 marca o odpowiednio 6 i 4 proc. (tydzień do tygodnia), w czwartek i piątek (26 i 27 marca) odnotowano zmniejszenie wielkości ruchu. Wynika to z dość dużego ruchu, jaki zarejestrowano w poprzednim tygodniu (19 i 20 marca), co spowodowane było działaniami mającymi na celu zwiększenie przepustowości granic.

Z kolei w zestawieniu z pierwszym tygodniem marca br. (2-8 marca) odnotowano spadek ruchu ciężkiego w dni robocze na poziomie 5-8 proc, a w weekendy ok. 15-18 proc.

W dniach 30 marca – 2 kwietnia ruch pojazdów ogółem zmniejszył się, zarówno w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim tygodniu, jak i do pierwszego tygodnia marca. W porównaniu do poprzedniego tygodnia ruch pojazdów ogółem średnio zmniejszył się, w zależności od dnia tygodnia, od 1 do 5 proc. W zestawieniu z pierwszym tygodniem marca daje to średnie spadki na poziomie od ok. 35 do 40 proc., przy czym największy spadek odnotowano w czwartek, 2 kwietnia.

Poniżej przedstawiono monitorowane odcinki, na których odnotowano największe spadki ruchu ogółem w porównaniu z pierwszym tygodniem marca (dla dni poniedziałek-czwartek):
- S6 Gdynia Port – Gdańsk Południe, spadek o ok. 37 proc., z ok. 84 tys. poj./dobę na ok. 53 tys. poj./dobę.
- A4 Sidzina – Opatkowice, spadek o ok. 40 proc., z ok. 64 tys. poj./dobę na ok. 38 tys. poj./dobę.
- S7 Grójec – Białobrzegi, spadek o ok. 44 proc., z ok. 40 tys. poj./dobę na ok. 22 tys. poj./dobę.
- S8 Wrocław Psie Pole – Oleśnica Płn., spadek o ok. 43 proc., z ok. 35 tys. poj./dobę na ok. 20 tys. poj./dobę.
- DK92 Tarnowo Podgórne – Poznań, spadek o ok. 34 proc., z ok. 42 tys. poj./dobę na ok. 28 tys. poj./dobę.
- A4 Krzyżowa – Legnica, spadek o ok. 43 proc., z ok. 33 tys. poj./dobę na ok. 19 tys. poj./dobę.
- S8 Radzymin – Lucynów, spadek o ok. 32 proc., z ok. 40 tys. poj./dobę na ok. 27 tys. poj./dobę.
- A4 Krzyżowa – Legnica, spadek o ok. 43 proc., z ok. 33 tys. poj./dobę na ok. 19 tys. poj./dobę.
- S7 Kazuń – Łomianki, spadek o ok. 37 proc., z ok. 35 tys. poj./dobę na ok. 22 tys. poj./dobę.
- S7 Róża – Rzgów, spadek o ok. 45 proc., z ok. 28 tys. poj./dobę na ok. 15 tys. poj./dobę.

Ruch pojazdów ciężkich, w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim tygodniu, zmniejszył się średnio o ok. 3-6 proc., w zależności od dnia tygodnia. W stosunku do pierwszego tygodnia marca są to spadki rzędu 7-12 proc. w zależności od dnia tygodnia. Podobnie jak w przypadku ruchu pojazdów ogółem, największy ok. 12 proc. spadek ruchu ciężkiego miał miejsce 2 kwietnia.

W przypadku ruchu ciężkiego zmiany ruchu na poszczególnych monitorowanych odcinkach nie są tak duże w ujęciu liczbowym jak dla pojazdów ogółem. Przykładowo, w stosunku do pierwszego tygodnia marca br. kształtują się następująco:
- A4 Krzyżowa – Legnica, spadek o ok. 17 proc., z ok. 13 tys. poj./dobę na ok. 11 tys. poj./dobę.
- A4 Sidzina – Opatkowice, spadek o ok. 11 proc., z ok. 12 tys. poj./dobę na ok. 11 tys. poj./dobę.
- S8 Wrocław Psie Pole – Oleśnica Płn., spadek o ok. 11 proc., z ok. 9,5 tys. poj./dobę na ok. 8,5 tys. poj./dobę.
- S8 Rawa Mazowiecka – Piotrków Tryb., spadek o ok. 13 proc., z ok. 8 tys. poj./dobę na ok. 7 tys. poj./dobę.
- S3 Sulechów – Niedoradz, spadek o ok. 21 proc., z ok. 4,5 tys. poj./dobę na ok. 3,5 tys. poj./dobę.

Źródło: GDDKiA


Reklamy
SG Pam Keramo Porr Wodociągi Miasta Krakowa Ecol Unicon Soletanche Geobrugg Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję