Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



GDDKiA łączy Gdańsk ze Szczecinem

Kierowcy mają już do dyspozycji ponad 130 km nowej drogi ekspresowej S6. W efekcie tego ze Szczecina do Koszalina można dotrzeć już sprawnie i bezpiecznie.



  Zdjęcie: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
W przyszłości ta trasa, o łącznej długości ok. 360 km, połączy Szczecin z Gdańskiem. Obecnie w realizacji jest ponad 140 km pomiędzy Koszalinem i Gdańskiem.

Budowa


Prace w terenie trwają już na trzech zadaniach inwestycyjnych w woj. pomorskim, między Bożympolem Wielkim a Gdynią. Łączna długość tych odcinków to 42 km, a wartość kontraktów to ok. 1,5 mld zł:
- Bożepole Wielkie – Luzino (długość ok. 10 km),
- Luzino – Szemud (ok. 10 km),  
- Szemud – Gdynia (ok. 22 km).

Wykonawcy tych trzech odcinków skupiają się na pracach, które umożliwią jak najszybsze udostępnienie trasy kierowcom, jeszcze przed terminem kontraktowym. Formalne zakończenie prac budowlanych na tych odcinkach nastąpi w przyszłym roku.


Projektuj i buduj


Na wstępnym etapie prac projektowych znajdują się cztery odcinki S6 od Słupska do Bożegopola Wielkiego oraz dwa wchodzące w skład Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.

- Rozbudowa obwodnicy Słupska do dwóch pełnych jezdni (obecnie dwujezdniowa jest tylko w obrębie węzłów) - trzy odcinki o łącznej długości ok. 9,5 km (cała obwodnica ma 16,3 km),
- Bobrowniki – Skórowo (ok. 13 km),  
- Skórowo – Leśnice (ok. 11 km),  
- Leśnice – Bożepole Wielkie (ok. 22 km).  
- Odcinki Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej:
- Chwaszczyno – Żukowo (ok. 16,3 km),
- Żukowo – Gdańsk Południe (ok. 16 km, a związana z tym odcinkiem obwodnica Żukowa - ok. 7 km między Glinczem a Przyjaźnią).

Wszystkie te odcinki są realizowane w oparciu o formułę „Projektuj i buduj”. Zakończenie prac budowlanych jest planowane w 2025 r.


Co z odcinkiem od końca obwodnicy Słupska do Bobrowników?

Wyłonienie wykonawcy na ostatnim, 16-kilometrowym odcinku S6 w woj. pomorskim wstrzymują odwołania i skargi składane przez wykonawców. 8 czerwca br. jako najkorzystniejszą spośród pięciu złożonych ofert wskazaliśmy tą złożoną przez konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot oraz Todini Central Asia (partnerzy). Od rozstrzygnięcia wpłynęło odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, która nakazała nam ponowić badanie ofert i wybór najkorzystniejszej. 17 września br., wykonując wyrok KIO, ponownie wskazaliśmy konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot oraz Todini Central Asia (partnerzy). Trzy dni później do Sądu Okręgowego w Warszawie konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud wniosło skargę na wyrok KIO, a 27 września br. również odwołanie na czynność ponownego wyboru oferty. W takiej sytuacji trudno przewidzieć, kiedy będzie możliwe zakończenie tego przetargu i podpisanie umowy z wykonawcą.

Realizacja S6 w woj. zachodniopomorskim


W przetargach według formuły „Optymalizuj i buduj” są dwa odcinki S6 w woj. zachodniopomorskim od Koszalina do Słupska, które połączą się z pomorskimi:
- Sianów – Sławno (ok. 23 km),
- Sławno – obwodnica Słupska (ok. 23 km).

Na oba odcinki zostały wydane w sierpniu br. decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).


Ponadto są prowadzone prace budowlane przy dokończeniu niemal 8-kilometrowego odcinka obwodnicy Koszalina i Sianowa, gdzie w związku ze skomplikowanymi warunkami podłoża była konieczna aktualizacja dokumentacji projektowej. Ogłoszono także przetarg na budowę węzła Sianów Zachód.


Cała trasa S6 w woj. zachodniopomorskim, podobnie jak w pomorskim, ma zostać oddana do ruchu w 2025 r.

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/




Reklamy
Geobrugg SG Pam Soletanche GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Porr Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję