Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



GDDKiA łączy Gdańsk ze Szczecinem

Kierowcy mają już do dyspozycji ponad 130 km nowej drogi ekspresowej S6. W efekcie tego ze Szczecina do Koszalina można dotrzeć już sprawnie i bezpiecznie.



  Zdjęcie: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
W przyszłości ta trasa, o łącznej długości ok. 360 km, połączy Szczecin z Gdańskiem. Obecnie w realizacji jest ponad 140 km pomiędzy Koszalinem i Gdańskiem.

Budowa


Prace w terenie trwają już na trzech zadaniach inwestycyjnych w woj. pomorskim, między Bożympolem Wielkim a Gdynią. Łączna długość tych odcinków to 42 km, a wartość kontraktów to ok. 1,5 mld zł:
- Bożepole Wielkie – Luzino (długość ok. 10 km),
- Luzino – Szemud (ok. 10 km),  
- Szemud – Gdynia (ok. 22 km).

Wykonawcy tych trzech odcinków skupiają się na pracach, które umożliwią jak najszybsze udostępnienie trasy kierowcom, jeszcze przed terminem kontraktowym. Formalne zakończenie prac budowlanych na tych odcinkach nastąpi w przyszłym roku.


Projektuj i buduj


Na wstępnym etapie prac projektowych znajdują się cztery odcinki S6 od Słupska do Bożegopola Wielkiego oraz dwa wchodzące w skład Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.

- Rozbudowa obwodnicy Słupska do dwóch pełnych jezdni (obecnie dwujezdniowa jest tylko w obrębie węzłów) - trzy odcinki o łącznej długości ok. 9,5 km (cała obwodnica ma 16,3 km),
- Bobrowniki – Skórowo (ok. 13 km),  
- Skórowo – Leśnice (ok. 11 km),  
- Leśnice – Bożepole Wielkie (ok. 22 km).  
- Odcinki Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej:
- Chwaszczyno – Żukowo (ok. 16,3 km),
- Żukowo – Gdańsk Południe (ok. 16 km, a związana z tym odcinkiem obwodnica Żukowa - ok. 7 km między Glinczem a Przyjaźnią).

Wszystkie te odcinki są realizowane w oparciu o formułę „Projektuj i buduj”. Zakończenie prac budowlanych jest planowane w 2025 r.


Co z odcinkiem od końca obwodnicy Słupska do Bobrowników?

Wyłonienie wykonawcy na ostatnim, 16-kilometrowym odcinku S6 w woj. pomorskim wstrzymują odwołania i skargi składane przez wykonawców. 8 czerwca br. jako najkorzystniejszą spośród pięciu złożonych ofert wskazaliśmy tą złożoną przez konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot oraz Todini Central Asia (partnerzy). Od rozstrzygnięcia wpłynęło odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, która nakazała nam ponowić badanie ofert i wybór najkorzystniejszej. 17 września br., wykonując wyrok KIO, ponownie wskazaliśmy konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot oraz Todini Central Asia (partnerzy). Trzy dni później do Sądu Okręgowego w Warszawie konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud wniosło skargę na wyrok KIO, a 27 września br. również odwołanie na czynność ponownego wyboru oferty. W takiej sytuacji trudno przewidzieć, kiedy będzie możliwe zakończenie tego przetargu i podpisanie umowy z wykonawcą.

Realizacja S6 w woj. zachodniopomorskim


W przetargach według formuły „Optymalizuj i buduj” są dwa odcinki S6 w woj. zachodniopomorskim od Koszalina do Słupska, które połączą się z pomorskimi:
- Sianów – Sławno (ok. 23 km),
- Sławno – obwodnica Słupska (ok. 23 km).

Na oba odcinki zostały wydane w sierpniu br. decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).


Ponadto są prowadzone prace budowlane przy dokończeniu niemal 8-kilometrowego odcinka obwodnicy Koszalina i Sianowa, gdzie w związku ze skomplikowanymi warunkami podłoża była konieczna aktualizacja dokumentacji projektowej. Ogłoszono także przetarg na budowę węzła Sianów Zachód.


Cała trasa S6 w woj. zachodniopomorskim, podobnie jak w pomorskim, ma zostać oddana do ruchu w 2025 r.

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/




Reklamy
Geobrugg Keller Porr Optem GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche SG Pam
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję