YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wyniki ekspertyzy A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie
Zakończyła się aktywność chemiczna materiałów wykorzystanych do wykonania podbudowy autostrady A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie, która przyczyniła się do powstania nierówności nawierzchni trasy. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, 11-12.12.2019, Kraków 2019-12-11
nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



GDDKiA łączy A1 w całość

Przebiegająca przez środek Polski trasa, od Gdańska do granicy z Czechami w Gorzyczkach, będzie miała ok. 580 km długości. Kierowcy korzystają już z blisko 480 km autostrady A1, z czego ok. 152 km to odcinek koncesyjny. Kolejne 102 km są w budowie.



W tym roku planujemy umożliwić kierowcom ominięcie Częstochowy, oddając do użytku ponad ok. 26-kilometrowy odcinek łączący węzły Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia. W przebudowie jest blisko 80 km trasy zbudowanej w okresie PRL pomiędzy Tuszynem a Częstochową. Łączny koszt budowy wszystkich odcinków A1, będących w gestii GDDKiA (bez odcinka koncesyjnego), to ponad 23 mld zł - w tym blisko 12,5 mld zł wyniesie wartość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej.

Śląskie odcinki A1

Częstochowa Północ – Częstochowa Blachownia


Prace pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa BlachowniaPo oddaniu do ruchu 32-kilometrów pomiędzy węzłem Częstochowa Południe a Pyrzowicami do ukończenia pozostała ponad 21-kilometrowa obwodnica miasta, kończąca się na węźle Częstochowa Blachownia. Obecnie nowy wykonawca prowadzi prace zabezpieczające, których efektem ma być umożliwienie przejazdu trasą główną od węzła Częstochowa Północ do ukończonego odcinka, tuż za węzłem Częstochowa Blachownia i połączenia z dalszą częścią A1 prowadzącą do granicy z Czechami.

Umowę z nowym wykonawcą, konsorcjum firm: STRABAG Infrastruktura Południe z Wrocławia, Budimex z Warszawy oraz Budpol z Częstochowy podpisaliśmy 24 lipca, a tydzień później ruszyły prace przy układaniu nawierzchni betonowej. Wykonano dwa odcinki trasy głównej o łącznej długości ok. 1600 metrów. Nowy wykonawca kontynuuje prace geodezyjne, inwentaryzację placu budowy w poszczególnych asortymentach robót, co pozwoli określić zakres koniecznych do wykonania robót naprawczych. Rozpoczęto prace ziemne i zwiększa się ilość ciężkiego sprzętu na placu budowy. Wykonywane są odcinki podbudowy z chudego betonu, a układanie nawierzchni trasy głównej z betonu cementowego uzależnione jest od warunków atmosferycznych, szczególnie od braku opadów. Przypomnijmy, że prace zabezpieczające mają zostać wykonane do 15 listopada.

2 sierpnia ogłosiliśmy przetarg, w którego zakresie jest wykonanie elementów niezbędnych do oddania do użytkowania ciągu głównego i włączenia autostrady A1 w istniejący ślad DK1. Zakres tego zamówienia obejmuje m.in. wykonanie i zainstalowanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu, wykonanie oznakowania poziomego oraz pionowego, montaż barier ochronnych, ogrodzenia i oświetlenia drogi, wykonanie ekranów akustycznych oraz opracowanie i zatwierdzenie tymczasowej docelowej organizacji ruchu dla ciągu głównego autostrady wraz z włączeniem węzła Częstochowa Północ do istniejącej drogi krajowej DK1. Na oferty czekamy do 3 września, a termin realizacji to 15 grudnia br.

Granica województwa śląskiego – Częstochowa Północ

  Budowa odcinka od granicy województw łódzkiego i śląskiego do w. Częstochowa Północ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Na tym fragmencie w miejscu obecnej DK1 powstanie autostrada A1. Umowę na realizację w trybie „projektuj i buduj” podpisaliśmy 23 lipca 2018 r. Wykonawcą jest firma POLAQUA a wartość robót to ok. 596,5 mln zł. W połowie czerwca rozpoczęto wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na sekcji I (od granicy województw do miejscowości Łochynia). Zamontowano bariery ochronne, poszerzono jezdnię i poprawiono stan nawierzchni, wprowadzono oznakowanie poziome, pionowe oraz sygnalizację świetlną. Trwają przegotowania do odbioru tymczasowej organizacji ruchu na sekcji I. W efekcie ruch po DK1 będzie się obywał się na zmianę jedną jezdnią w układzie 2+1. Od granicy województw śląskiego i łódzkiego do km 406 (okolice miejscowości Kruszyna) w kierunku Łodzi dostępny będzie jeden pas ruchu, a w kierunku Katowic dwa pasy ruchu. Od km 406 do rejonu budowanego węzła Częstochowa Północ, w kierunku Łodzi dostępne będą dwa pasy ruchu, a w kierunku Katowic jeden. Zgodnie z harmonogramem taka organizacja będzie obowiązywała do II kwartału 2021 roku.

Wykonawca tego odcinka prowadzi prace ziemne: odhumusowanie, wykopy i nasypy, wzmocnienie podłoża (stabilizacja) oraz wymiana gruntu. Największe zaawansowanie widać na węźle Mykanów, którego kształt jest dobrze widocznych na zdjęciach lotniczych. Rozpoczęto również roboty mostowe na obiektach inżynierskich na węźle Mykanów (WD-350 i WD-351) oraz trzech innych (PG-349, PZ-349a, Ppz-11). Wykonywane są wykopy, wymiany gruntu, wbijanie ścianek szczelnych, wykonywany beton wyrównawczy.

Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Katowice





Reklamy
Uponor MPWiK Kraków Soletanche Aarsleff Geobrugg Keller PAM DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję