YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Przetarg na rozbudowę DK94 Modlnica – Giebułtów
Wczoraj krakowski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przebudowę odcinka drogi krajowej nr 94 Modlnica – Giebułtów. Droga będzie rozbudowana do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”, 17-18.01.2019, Kraków 2019-01-17
W dniach 17-18 stycznia 2019 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



Firma „Gotowski” wybuduje nową kładkę w Bydgoszczy

W Bydgoszczy powstanie nowa kładka łącząca osiedle Czyżkówko i Jachcice. Umożliwi ona również przerzucenie nad rzeką Brdą ciepłociągu. Za prace projektowe, wytworzenie stalowej konstrukcji i montaż odpowiedzialna będzie firma „Gotowski”.



Głównym celem inwestycji realizowanej przez Komunalne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej jest budowa sieci ciepłowniczej łączącej miejski system ciepłowniczy w centrum Bydgoszczy z siecią ciepłowniczą ciepłowni Osowa Góra. Nowy obiekt powstanie pomiędzy ulicami Jednostronną i Świekatowską. Będzie liczył około 67 metrów długości i ponad 8 metrów szerokości. Jednocześnie dobudowane będą ciągi pieszo-rowerowe zapewniające dojście do niego od strony Czyżkówka i Jachcic. Ostateczny kształt kładki określi projekt. Wstępnie założono, że będzie miała ona formę łuku z pomostem.

- To kolejna konstrukcja, którą wznosimy w Bydgoszczy –
mówi prezes firmy „Gotowski”, Marek Gotowski. - Oprócz tak spektakularnych przedsięwzięć jak budowa mostu Uniwersyteckiego czy tramwajowej estakady nad stacją Bydgoszcz Wschód odpowiadaliśmy również za budowę mniejszych, ale niezwykle udanych kładek. Nasze konstrukcje znajdują się m.in. na Wyspie Młyńskiej, czy nad trasą Uniwersytecką. Oprócz oczywistych funkcji komunikacyjnych pełnią one rolę atrakcyjnych punktów widokowych i pozytywnie wpłynęły na estetykę miasta.

W pierwszej kolejności wykonana zostanie dokumentacja projektowa. Prace budowlane ruszą wiosną 2019 r. Koszt całej inwestycji to blisko 7 mln zł. Będzie ona również objęta 5-letnią gwarancją. Inwestorem jest Komunalne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Bydgoszczy. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu  złożyło konsorcjum firm „Gotowski” i „Kormost”, z którym inwestor w 10 października podpisał umowę.

Kładka w liczbach:

- długość ok. 67 metrów
- wartość inwestycji – 7 mln zł
- gwarancja – 5 lat

Inwestorem jest KPEC Bydgoszcz Sp. z o.o. Wykonawcą kładki jest konsorcjum firm: Firma „Gotowski” BKiP Sp. z o.o. oraz Zakład Robót Mostowych „Kormost”.

Autor: Firma „Gotowski” BKiP Sp. z o.o.





Reklamy
Amago Sitech MPWiK Kraków Aarsleff PAM Budimex Soletanche Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję