
























1 lutego br. wprowadzona zostanie zmiana w organizacji ruchu, w rejonie ulic Witosa, Turowicza i Herberta w Krakowie. Zmiana ta będzie polegała na umożliwieniu poruszania się w ciągu ulic Turowicza – Herberta kierującym dwoma pasami jezdni, bez konieczności zmiany pasa ruchu. [...]




Uwaga: zmiana terminu![...]


Rozmowa z Arnoldem Bresch, członkiem zarządu, dyrektorem ds. realizacji inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.[...]


Branża IT, budownictwo i nieruchomości oraz e-commerce i digital marketing wbrew kryzysowi w górę. Za to w turystyce, gastronomii, hotelarstwie, retailu oraz produkcji seryjnej – zarobki lecą w dół. Sprawdzamy, jak pandemia zmieniła wynagrodzenia w poszczególnych sektorach rynku pracy. Oto dane z najnowszego raportu płacowego Devire.[...]


- Przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla regionu i całego naszego kraju. Koronawirus nie zatrzymuje polskich budów: trwają one w całym kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.[...]
Eurovia Polska rozbuduje DK28 Przemyśl – Medyka
21 maja rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki Eurovia Polska jako najkorzystniejszą w przetargu na rozbudowę drogi krajowej nr 28 na odcinku Przemyśl – Medyka o długości ok. 7 km.


Wartość najkorzystniejszej oferty złożonej przez firmę Eurovia Polska S.A. w przetargu na rozbudowę DK28 to 99 472 710,10 zł. Wykonawca zadeklarował zrealizowanie prac w terminie 19 miesięcy od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).
Natomiast w przetargu na pełnienie nadzoru nad realizacją robót w ramach rozbudowy DK28 odc. Przemyśl – Medyka oraz zarządzanie kontraktem najkorzystniejszą ofertę złożyła firma PROKOM Construction Sp. z o.o. z Sosnowca o wartości: 3 968 275,20 zł.
Zakres planowanych prac w ramach rozbudowy DK28 obejmuje:
- rozbudowę drogi do przekroju 4 x 3,5 m (z pasem dzielącym o szer. 3,5 m) z rozszerzeniem jezdni prawej do 4 pasów dla pojazdów oczekujących na odprawę graniczną od km 357+794 do około 358+375, a od km 358+446 do końca opracowania 5 pasów ruchu w kierunku Ukrainy,
- korektę trasy i niwelety drogi z wprowadzenie normatywnych łuków,
- wzmocnienie nawierzchni do nośności 115 kN/oś,
- rozbudowę skrzyżowań z zastosowaniem dodatkowych pasów dla relacji skrętnych,
- dostosowanie do wymogów w zakresie widoczności na zatrzymanie i wyprzedzanie,
- renowację systemu odwodnieniowego (przebudowa i budowa rowów, przebudowa budowa i likwidacja istniejących przepustów),
- budowę zatok autobusowych, budowę dodatkowych jezdni i zjazdów umożliwiających dostęp do terenów zlokalizowanych przy drodze,
- budowę miejsca do ważenia pojazdów i kontroli pojazdów,
- budowę i przebudowę oświetlenia drogi,
- budowę kanału technologicznego,
- budowę urządzeń ochrony środowiska,
- budowę lub przebudowę chodników, budowę ciągów pieszo-rowerowych,
- wykonanie oznakowania drogi oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- budowę, przebudowę lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury zewnętrznej wszystkich branż występujących w obszarze inwestycji,
- inne prace o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym, takich jak wycinka i nasadzenia zieleni, rozbiórki elementów dróg istniejących, rozbiórki wiat przystankowych itp.
Odcinek drogi objęty rozbudową położony jest w granicach administracyjnych miasta Przemyśl, gminy Przemyśl, gminy Medyka, powiat Przemyśl, województwo podkarpackie. Trasa odcinka rozbudowy została wyznaczona w nawiązaniu do przebiegu drogi krajowej nr 28. Początek projektowanego odcinka przyjęto w granicach administracyjnych miasta Przemyśla przed skrzyżowaniem drogi krajowej nr 28 z drogą gminną nr 116305 do m. Hureczko w km 351+793,00. Koniec opracowania przyjęto w km 358+844,26 przy zamykanej rogatce wjazdu na platformę odpraw granicznych Polsko – Ukraińskiego przejścia drogowego Medyka – Šehyni.
Źródło: GDDKiA O/Rzeszów
Natomiast w przetargu na pełnienie nadzoru nad realizacją robót w ramach rozbudowy DK28 odc. Przemyśl – Medyka oraz zarządzanie kontraktem najkorzystniejszą ofertę złożyła firma PROKOM Construction Sp. z o.o. z Sosnowca o wartości: 3 968 275,20 zł.
Zakres planowanych prac w ramach rozbudowy DK28 obejmuje:
- rozbudowę drogi do przekroju 4 x 3,5 m (z pasem dzielącym o szer. 3,5 m) z rozszerzeniem jezdni prawej do 4 pasów dla pojazdów oczekujących na odprawę graniczną od km 357+794 do około 358+375, a od km 358+446 do końca opracowania 5 pasów ruchu w kierunku Ukrainy,
- korektę trasy i niwelety drogi z wprowadzenie normatywnych łuków,
- wzmocnienie nawierzchni do nośności 115 kN/oś,
- rozbudowę skrzyżowań z zastosowaniem dodatkowych pasów dla relacji skrętnych,
- dostosowanie do wymogów w zakresie widoczności na zatrzymanie i wyprzedzanie,
- renowację systemu odwodnieniowego (przebudowa i budowa rowów, przebudowa budowa i likwidacja istniejących przepustów),
- budowę zatok autobusowych, budowę dodatkowych jezdni i zjazdów umożliwiających dostęp do terenów zlokalizowanych przy drodze,
- budowę miejsca do ważenia pojazdów i kontroli pojazdów,
- budowę i przebudowę oświetlenia drogi,
- budowę kanału technologicznego,
- budowę urządzeń ochrony środowiska,
- budowę lub przebudowę chodników, budowę ciągów pieszo-rowerowych,
- wykonanie oznakowania drogi oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- budowę, przebudowę lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury zewnętrznej wszystkich branż występujących w obszarze inwestycji,
- inne prace o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym, takich jak wycinka i nasadzenia zieleni, rozbiórki elementów dróg istniejących, rozbiórki wiat przystankowych itp.
Odcinek drogi objęty rozbudową położony jest w granicach administracyjnych miasta Przemyśl, gminy Przemyśl, gminy Medyka, powiat Przemyśl, województwo podkarpackie. Trasa odcinka rozbudowy została wyznaczona w nawiązaniu do przebiegu drogi krajowej nr 28. Początek projektowanego odcinka przyjęto w granicach administracyjnych miasta Przemyśla przed skrzyżowaniem drogi krajowej nr 28 z drogą gminną nr 116305 do m. Hureczko w km 351+793,00. Koniec opracowania przyjęto w km 358+844,26 przy zamykanej rogatce wjazdu na platformę odpraw granicznych Polsko – Ukraińskiego przejścia drogowego Medyka – Šehyni.
Źródło: GDDKiA O/Rzeszów

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.