YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


Prace PLK na Wiedence
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą prace na linii kolejowej nr 1, czyli popularnej „Wiedence”. Dzięki inwestycją podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów. Inwestycja warta 380 mln zł uzyskała unijne wsparcie z POIiŚ. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego Autostrada-Polska, 14-16.05.2019, Kielce 2019-05-14
Potężne maszyny, konkurs dla operatorów koparek i rozmowy 
o tematach palących dla branży – tak zapowiadają się jubileuszowe, XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA–POLSKA, które odbędą się od 14 maja do 16 maja w Targach Kielce. Wystawa nazywana przez specjalistów „kieleckim świętem drogownictwa” to miejsce, gdzie od lat wskazywane są kierunki rozwoju tego sektora w Europie Środkowo-Wschodniej. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Kruszywa do budowy dróg
Kruszywa naturalne to podstawowy surowiec wykorzystywany przez ludzkość niemal od początku rozwoju cywilizacyjnego, a zapotrzebowanie na nie ciągle wzrasta. Kruszywa wykorzystuje się przede wszystkim w budownictwie jako materiał konstrukcyjny lub tworzący strukturę konstrukcyjną, wypełniacz i materiał pomocniczy w różnych procesach technologicznych. Według szacunkowych danych, roczne światowe zużycie kruszyw przekracza już 40 mld t, w tym ok. 3 mld t w krajach Unii Europejskiej. W Polsce w ostatnim ćwierćwieczu wydobycie wzrosło ponad czterokrotnie – z 63 do 257 mln t.[...]


Budowa drogi ekspresowej S2 Puławska – Lubelska
Południowa Obwodnica Warszawy jest z pewnością jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji ostatnich lat. Co więcej, trasa planowana była już od lat 70. XX w. jako część autostrady A2 wschód – zachód. Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku węzeł Puławska – węzeł Lubelska to 18,5 km drogi ekspresowej, której realizacja została podzielona na trzy zadania.[...]



EUROCORR 2018 w Krakowie

EUROCORR to największa europejska konferencja korozyjna, organizowana corocznie przez Europejską Federację Korozyjną (EFC) w kraju członkowskim, przy współudziale krajowego stowarzyszenia będącego członkiem EFC. Wydarzenie to przyciąga co roku członków międzynarodowego środowiska korozyjnego z całej Europy, a od paru lat również z pozostałych kontynentów. W tym roku kongres EUROCORR zorganizowało w Krakowie (9–13 września) Polskie Stowarzyszenie Korozyjne.
Autor: Polskie Stowarzyszenie Korozyjne



 Zdjęcie: Polskie Stowarzyszenie KorozyjneDo Krakowa przybyła rekordowa liczba uczestników – ponad 1400 osób z 73 krajów: prelegentów, słuchaczy, wystawców, w tym wiele młodych osób z całego świata.

Platynowym sponsorem kongresu była firma Jotun, złotym – Sandvik i Sherwin Williams, srebrnym – CIN Protective Coatings, Orlen, PPG, Polskie Towarzystwo Cynkownicze, Sika, Total. Pozostali sponsorzy to Elsevier, Polyguard i Tikkurila. Organizatorzy kongresu otrzymali wsparcie, w tym sponsorowanie udziału studentów, od instytutów i firm: IBDIM, ITB, IMP, Agencja Anticorr, Arma, Corrstop, GT Poland, Interkorr, Nova-Kor, Polwar, NOT – Kraków, AGH – WIMiC, ZUSiM.

 
Program konferencji, poza referatami zgłoszonymi przez uczestników, obejmował referaty plenarne i wprowadzające, spotkania wszystkich 23 grup roboczych EFC specjalizujących się w poszczególnych dziedzinach korozji i warsztaty specjalnie zaplanowane na daną edycję konferencji. W tym roku program obejmował 586 referatów (w tym siedem plenarnych), wygłaszanych równolegle w 14 sesjach, i 171 posterów. Swoje osiągnięcia prezentowało na stoiskach 47 wystawców.

Sesjom referatowym i posterowym towarzyszyły kursy: Painting control training for future inspectors, przeprowadzony przez Michała Jaczewskiego z firmy Tikkurila, Electrochemical methods of corrosion research for non-electrochemists, przeprowadzony przez Andrzeja Królikowskiego z Politechniki Warszawskiej, i Microbiological corrosion: fundamentals and advanced techniques, który prowadziła Pierangela Cristiani, Ricerca sul Sistema Energetico – RSE SpA, Institute of Biomolecular Chemistry-CNR we Włoszech, oraz warsztaty: The perspectives on sustainable building and products – challenges and opportunities. Anticorrosion in sustainable building industry, zorganizowany przez Iwonę Gajecką z Polskiego Stowarzyszenia Korozyjnego i Michała Piaseckiego z ITB, w których wzięli udział m.in. Josefina Lindblom, przedstawicielka komisji Unii Europejskiej (EC DG ENV), Sven Olof Ryding, prezydent europejskiej Eco-Platform, Rafał Schurma, prezydent Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego (Polish Green Buildings Council PLBC).

Jak przystało na Kraków, kongres rozpoczął się hejnałem mariackim, potem obrady otworzyli: Agnieszka Królikowska, prezydent kongresu, prezes Polskiego Stowarzyszenia Korozyjnego, i Damien Féron, prezydent EFC.

Referaty plenarne wygłosili: prof. Carmen Andrade z International Center for Numerical Analysis in Engineering (CIMNE): Concrete structure: on-site electrochemical techniques and concret resistivity to predict service life, Michael Thorup Kruse, dyrektor naczelny firmy Jotun Polska: Outlook for the future, Jeff Didas, prezydent NACE International: The IMPACT study: A global examination of corrosion management best practice, Jörg-Alfred Vogelsang, dyrektor działu Analiz i Badań firmy Sika: Testing od coatings in industrial context: expectations and limitations, Dante Battocchi z Uniwesytetu Stanowego Północnej Dakoty: Cr-free coatings for protection of aircraft alloys.

Miasto Kraków uznało kongres za tak ważne wydarzenie, że zaprosiło Polskie Stowarzyszenie Korozyjne do zasadzenia pamiątkowego drzewa w Alei Kongresowej (przy ul. Monte Cassino). Drzewo (platan klonolistny) posadzili: Josefina Linbloom, Sven Olof Ryding, prof. Damien Féron, przewodniczący Rady Naukowej EFC prof. Wolfram Fuerbeth i dr Agnieszka Królikowska.

Zdjęcie: Polskie Stowarzyszenie Korozyjne





Reklamy
Keller PAM Geobrugg DCS poland MPWiK Kraków Soletanche Uponor Basf
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję