Wykonawcą prac na zabudowę systemu ERTMS/ETCS na linii kolejowej nr 278 Węgliniec – Zgorzelec w systemie „projektuj i buduj” jest firma Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. w Katowicach. Wartość umowy 34,5 mln zł netto. Zakończenie wdrażania systemu zaplanowane jest pod koniec 2021 roku.
Szybciej dzięki elektryfikacji
We wrześniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły elektryfikację linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca. To ostatni odcinek na międzynarodowej trasie od Przemyśla, z którego nie mogły korzystać pociągi elektryczne. Po zakończeniu prac zwiększona zostanie przepustowość linii.
Lepsze będą warunki dla przewozów pasażerskich, zarówno w ruchu regionalnym, jak i dalekobieżnym. Zyska też ruch towarowy – przewozy ładunków staną się sprawniejsze i szybsze, a tym samym bardziej konkurencyjne względem przewozów drogowych. Więcej ładunków przewożonych koleją odciąży trasy samochodowe, poprawiając bezpieczeństwo na drogach.
Zabudowa systemu ERTMS/ETCS na linii 278 Węgliniec – Zgorzelec w ramach projektu zabudowa ERTMS/ETCS n liniach sieci bazowej TEN-T” jest współfinansowane w 85% przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF).
Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.