






17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
EBI sfinansuje budowę S3 Świnoujście – Szczecin
Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) i Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) podpisały umowę kredytową dotyczącą finansowania realizacji drogi ekspresowej S3 Świnoujście – Szczecin. Wartość kredytu to 250 mln euro.


Kwota ta zasili zarządzany przez BGK Krajowy Fundusz Drogowy, który finansuje budowę dróg krajowych.
Zakończenie prac w 2024 r.
Łączna długość S3 na odcinku od Szczecina do Świnoujścia wynosi 65 km. Fragment tej drogi najbliżej Szczecina to wspólny przebieg drogi ekspresowej S3 z autostradą A6. Odcinki Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica zostały zakończone w ubiegłym roku. Wykonana została również przebudowa odcinka A6/S3 od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica. Na ukończeniu jest też rozbudowa węzła drogowego Szczecin Kijewo, gdzie wspólny przebieg A6 i S3 łączy się z drogą krajową nr 10. W lipcu tego roku roboty powinny zostać zakończone.
Na 33-kilometrowym odcinku Świnoujście – Troszyn ruszają obecnie roboty budowlane. Wykonywane są pierwsze prace ziemne, prowadzone są wycinki i magazynowane są kruszywa. W 2024 roku planowane jest zakończenie prac na tym fragmencie, co będzie oznaczało też finał realizacji drogi ekspresowej S3 Świnoujście – Szczecin.
Coraz bliżej ukończenia całej S3
Droga ekspresowa S3 jest częścią korytarza transportowego łączącego Skandynawię z Adriatykiem. Codziennie tysiące ciężarówek korzysta z promów łączących Świnoujście ze szwedzkim Ystad lub Trelleborgiem, aby rozpocząć podróż w Polsce właśnie drogą S3.
Jest to również główna magistrala drogowa wzdłuż zachodniej granicy naszego kraju, łącząca ze sobą trzy autostrady: A6, A2 i A4. Obecnie, z liczącej około 460 km drogi, gotowych jest już 397 km, czyli 86 proc.
Trwa jeszcze realizacja robót budowlanych na S3 w województwie dolnośląskim na odcinkach od Bolkowa do Lubawki, gdzie drążone są dwa tunele. W województwie zachodniopomorskim w budowie są odcinki między Świnoujściem i Troszynem.
Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/
Zakończenie prac w 2024 r.
Łączna długość S3 na odcinku od Szczecina do Świnoujścia wynosi 65 km. Fragment tej drogi najbliżej Szczecina to wspólny przebieg drogi ekspresowej S3 z autostradą A6. Odcinki Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica zostały zakończone w ubiegłym roku. Wykonana została również przebudowa odcinka A6/S3 od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica. Na ukończeniu jest też rozbudowa węzła drogowego Szczecin Kijewo, gdzie wspólny przebieg A6 i S3 łączy się z drogą krajową nr 10. W lipcu tego roku roboty powinny zostać zakończone.
Na 33-kilometrowym odcinku Świnoujście – Troszyn ruszają obecnie roboty budowlane. Wykonywane są pierwsze prace ziemne, prowadzone są wycinki i magazynowane są kruszywa. W 2024 roku planowane jest zakończenie prac na tym fragmencie, co będzie oznaczało też finał realizacji drogi ekspresowej S3 Świnoujście – Szczecin.
Coraz bliżej ukończenia całej S3
Droga ekspresowa S3 jest częścią korytarza transportowego łączącego Skandynawię z Adriatykiem. Codziennie tysiące ciężarówek korzysta z promów łączących Świnoujście ze szwedzkim Ystad lub Trelleborgiem, aby rozpocząć podróż w Polsce właśnie drogą S3.
Jest to również główna magistrala drogowa wzdłuż zachodniej granicy naszego kraju, łącząca ze sobą trzy autostrady: A6, A2 i A4. Obecnie, z liczącej około 460 km drogi, gotowych jest już 397 km, czyli 86 proc.
Trwa jeszcze realizacja robót budowlanych na S3 w województwie dolnośląskim na odcinkach od Bolkowa do Lubawki, gdzie drążone są dwa tunele. W województwie zachodniopomorskim w budowie są odcinki między Świnoujściem i Troszynem.
Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.