Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Otwarto jeden tunel w Sulejówku
Gotowy jest nowy tunel pod torami w al. Marszalka Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. PLK otworzyły nowy obiekt i jednocześnie podpisały umowę z wykonawcą kolejnego bezkolizyjnego skrzyżowania, które powstanie w ciągu ul. Przejazd/Krasińskiego. [...]

125 lat Grupy Brugg





Przyszłością kolei są szybkie połączenia pasażerskie, kolej aglomeracyjna oraz ruch towarowy
Rozmowa z Ireneuszem Merchel, prezesem zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.[...]


Czas jako wieloaspektowy czynnik w inwestycjach budowlanych
Każda inwestycja budowlana jest osadzona w sprecyzowanych ramach czasowych, opisanych m.in. w harmonogramie rzeczowo-finansowym, harmonogramie prac projektowych i robót budowlanych czy innych dokumentach, jak umowa z wykonawcą, umowa z ubezpieczycielem. Czas w budownictwie może być sprzymierzeńcem, np. jako naturalny czynnik potrzebny do osiągnięcia dojrzałości konstrukcji. Może także powodować niedogodności, jak choćby w przypadku wystąpienia opóźnień. Jest jednak ponad wszelką wątpliwość istotnym wskaźnikiem mówiącym o efektywności i produktywności w całym budowlanym procesie inwestycyjnym oraz nieubłaganym kryterium miary sukcesu realizacji projektu zakładającego zachowanie terminu.[...]


Iniekcja kompensacyjna skutecznie wsparła drążenie tunelu kolejowego pod łódzkimi kamienicami
Łódzkie kamienice są bezpieczne. Soletanche Polska, wykonawca iniekcji kompensacyjnej – technologii, która wsparła przejście tarczy TBM Katarzyna podsumowuje zakończony pierwszy odcinek prac, w którym zaprojektowany tunel biegnie w świetle istniejących historycznych zabudowań Łodzi.[...]



Dwupoziomowe skrzyżowanie w Łapach

Kierowcy, piesi i rowerzyści w Łapach od 16 listopada korzystają z bezkolizyjnego skrzyżowania nad linią Warszawa – Białystok. Wiadukt drogowy zwiększył bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i poprawił komunikację w mieście.



Zdjęcie: Tomasz Łotowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

Nowy wiadukt nad torami linii kolejowej Warszawa - Białystok powstał w sąsiedztwie przystanku Łapy Osse i dawnego osiedla kolejowego o tej samej nazwie. Bezkolizyjne skrzyżowanie umożliwia bezpieczny i wygodny przejazd na drugą stronę torów, a kierowcy nie będą już musieli czekać przed zamkniętymi rogatkami przejazdu kolejowo-drogowego. Dzięki temu możliwa jest szybsza komunikacja pomiędzy dwiema częściami miasta.

- Łapy to jedna z najważniejszych stacji na podlaskim odcinku międzynarodowej linii Rail Baltica. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A wprowadza nową jakość nie tylko na torach, ale także w samym mieście. Budując kolej, usprawniamy jednocześnie ruch samochodowy, co stwarza lepsze warunki komunikacji i sprzyja bezpieczeństwu. Pozytywne zmiany w Łapach są możliwe dzięki efektywnemu wykorzystaniu środków z instrumentu CEF „Łącząc Europę" - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Wiadukt nad torami ma 26 m długości i jezdnię o szerokości 7 metrów, po jednym pasie w każdą stronę. Piesi korzystają z chodnika, a dla rowerzystów przygotowano ścieżkę rowerową. Zbudowano też drogi dojazdowe i przebudowano sąsiadujące ulice na łącznej długości 1,2 km. Bezkolizyjne skrzyżowanie połączyło ulice Warszawską, Surażską i Leśną.

- Oddajemy do użytku pierwsze nowe, dwupoziomowe skrzyżowanie w Łapach. Kolejne budowy są w trakcie realizacji i sukcesywnie będziemy udostępniać następne obiekty. Modernizacja stacji Łapy to także perspektywa szybszych i wygodniejszych podróży oraz rozwoju gospodarczego miasta - powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W sąsiedztwie wiaduktu zaawansowane są prace przy modernizacji przystanku kolejowego Łapy Osse. Podróżni korzystają już z nowego peronu, drugi powstaje po przeciwnej stronie torów. Udogodnieniem dla okolicznych mieszkańców będzie też przejście podziemne, budowane w miejscu dawnego przejazdu. Tunel o długości 14 m, dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, zapewni wygodny i bezpieczny dostęp do obu peronów, a także komunikację pod linią kolejową. Na potrzeby podróżnych dojeżdżających do przystanku samochodami przewidziano parking na 22 miejsca. Łączny koszt budowy wiaduktu, tunelu i parkingu to 32 mln zł.

Łapy zyskują dzięki Rail Baltica

Inwestycja PLK w Łapach obejmuje szeroki zakres prac. Przebudowywana jest stacja kolejowa, w tym tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zbudowanych zostanie łącznie 10 km nowych torów oraz 40 rozjazdów. Modernizacja zapewni lepsze warunki podróży - na stacji powstają dwa wyspowe perony. Cztery krawędzie peronowe, dwie o długości 400 m oraz dwie o długości 200 m, umożliwią sprawne przyjmowanie składów regionalnych i dalekobieżnych.

Poza gotowym wiaduktem w Łapach Osse, mieszkańcy zyskają dodatkowe bezpieczne przeprawy przez tory i dogodniejsze warunki komunikacji w mieście. W miejscu dotychczasowego przejazdu kolejowo-drogowego w ul. ppłk. Nilskiego-Łapińskiego na zaawansowanym etapie jest budowa wiaduktu kolejowego oraz przebudowa układu sąsiednich ulic. Dzięki przyjętym rozwiązaniom ruch samochodów w tym miejscu prowadzony będzie pod torami. W mieście budowane są także trzy tunele dla pieszych i rowerzystów. Pierwszy, w miejscu dotychczasowej kładki na stacji, zapewni dostęp do peronów i bezpieczne przejście przez teren kolejowy. Drugi tunel umożliwi dodatkowe wejście na perony od strony centrum miasta. Trzecie przejście podziemne zastąpi kładkę łączącą ul. Długą i Sikorskiego.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl





Reklamy
Keller Porr Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję