YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Mota-Engil Central Europe wybuduję obwodnicę Tomaszowa Lubelskiego
17 listopada podpisano umowę na budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Wykonawca inwestycji (Mota-Engil Central Europe) może już aktualizować dokumentację. Kierowcy pojadą nową trasą wiosną 2021 r. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




Seminarium Wrocławskie Dni Mostowe 2017 „MOSTY. Przemiany w projektowaniu i technologiach budowy”, 28-29.11.2017, Wrocław 2017-11-28
Katedra Mostów i Kolei Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, Dolnośląska Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa oraz Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej serdecznie zapraszają na Seminarium Wrocławskie Dni Mostowe 2017: „MOSTY. Przemiany w projektowaniu i technologiach budowy”, które odbędzie się w dniach 28-29 listopada 2017 r. we Wrocławiu. Seminarium zostanie poprzedzone warsztatami WorkShop, które odbędą się 27 listopada 2017 r.[...]


30 lat Strabag w Polsce
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim, członkiem zarządu Strabag Sp. z o.o.[...]


Zagospodarowanie wód opadowych i systemy odwodnień
Wody opadowe stanowią bardzo istotne zagadnienie w warunkach funkcjonowania osadnictwa, a ich zagospodarowanie było zawsze priorytetem. Szczególne miejsce zajmują w tej kwestii odwodnienia układów komunikacyjnych, których zasadniczą właściwością powinna być przede wszystkim skuteczność działania. Odpowiednie systemy odwodnienia gwarantują także trwałość budowli infrastrukturalnych.[...]


Oddano do ruchu 19,3 km drogi S5 na Dolnym Śląsku
6 listopada 2017 r. oddano do ruchu prawie 19,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5. Do użytku przekazano całe zadanie 1 od węzła Korzeńsko (bez węzła) o długości 14,942 km oraz fragment zadania 2 o długości 4,3 km (niemalże 6 tygodni przed czasem). Pozostały odcinek zadania 2 oraz zadanie 3 zostaną oddane do ruchu w grudniu 2017 r.[...]



Dwa tunele na Targówku gotowe

Dwie budowane stacje metra na Targówku są już połączone tunelami. Tarcze TBM drążące podziemne szlaki są już przygotowywane do pracy nad kolejnymi tunelami.



- Mamy już dwa tunele rozbudowywanej drugiej linii metra – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. - A już wkrótce rozpocznie się drążenie następnego odcinka tuneli, do stacji Szwedzka.

Tarcze TBM Maria i Anna przez miesiąc wydrążyły dwa tunele po ponad 400 m długości każdy. Tunele połączyły dwie stacje – C18 Trocka i C17 Targówek. W jednym tunelu ułożone zostało 277 betonowych pierścieni obudowy, w drugim 288. Największa prędkość drążenia jaką osiągnęły to 31 m w ciągu doby. Teraz urządzenia są przygotowywane do drążenia tuneli do stacji C16 Szwedzka. Tu będą miały dłuższy odcinek do przejścia bo po ok. 650 m (tunel prawy TBM Maria – 659 m; tunel lewy TBM Anna – 646 m). Rozruch pierwszej z nich planowany jest na przyszły tydzień.

Dane o pracy tarcz:

TBM Maria
- długość szlaku D18 418m
- drążenie: od 16 maja do 19 czerwca (34 dni)
- średnia prędkość ok. 12 m/dobę
- największa prędkość 22 maja – 25,58 m/dobę
- ułożono 277 pierścieni obudowy

TBM Anna
- długość szlaku D18 428m
- drążenie do 6 czerwca do 5 lipca (29 dni)
- średnia prędkość ok. 15 m/dobę
- największa prędkość 26 czerwca – 31,47 m/dobę
- ułożono 283 pierścienie obudowy

Wykonawcą odcinka północno-wschodniego II linii metra jest wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto. Astaldi w konsorcjum z dwoma innymi firmami wybudowała centralny odcinek II linii metra. Projektantem natomiast jest ILF Consulting Engineers Polska. Umowę podpisano 11 marca 2016 r., prace w terenie rozpoczęły się 30 kwietnia. Czas trwania budowy 38 miesięcy. W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

Autor: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy




Reklamy
AARSLEFF DCS Budimex Amago SSAB Strabag BASF Mosty Polskie
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję