YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Budimex oddał do ruchu drogę S7
23 września 2017 r. kierowcy po raz pierwszy pojechali dwiema jezdniami nowej drogi ekspresowej S7 Jędrzejów-granica województwa świętokrzyskiego i małopolskiego. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




XII Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017, 26-29.09.2017, Gdańsk 2017-09-26
Międzynarodowe Targi Gdańskie SA i Grupa PKP mają zaszczyt zaprosić Państwa na 12. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017, które odbędą się w dniach 26-29 września 2017 r. w AmbeExpo w Gdańsku.[...]


Prefabrykaty z Pekabeksu w czołowych projektach infrastrukturalnych
Rozmowa z Przemysławem Borkiem, prezesem zarządu Pekabex BET SA.[...]


Czekając na ożywienie, wykonawcy drogowi planują inwestycje w sprzęt budowlany
Pomimo wciąż tylko wyczekiwanego, a nie realnego ożywienia w budownictwie drogowym, firmy wykonawcze podtrzymują swój umiarkowany optymizm i są przekonane, że prędzej czy później przyspieszenie nadejdzie, zarówno w obszarze dróg krajowych, jak i lokalnych. W parze z rosnącymi oczekiwaniami idą także realne plany inwestycyjne firm budowlanych, które znaczące środki zamierzają przeznaczyć na wzmocnienie swoich parków maszynowych.[...]


Budowa obwodnicy Zabierzowa i DK47 Rdzawka-Nowy Targ
26 czerwca 2017 r. w siedzibie Oddziału GDDKiA w Krakowie minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał dwa aneksy do programów inwestycyjnych: obwodnicy Zabierzowa w ciągu DK79 oraz odcinka zakopianki Rdzawka-Nowy Targ. Podpisując dokumenty, minister powiedział, że kierowcy jadący z całego kraju na Podhale przestaną odczuwać uciążliwość, a przejazd będzie bezpieczniejszy i płynny. Natomiast obwodnica Zabierzowa stanie się elementem systemu komunikacyjnego Krakowa.[...]



Dwa tunele na Targówku gotowe

Dwie budowane stacje metra na Targówku są już połączone tunelami. Tarcze TBM drążące podziemne szlaki są już przygotowywane do pracy nad kolejnymi tunelami.



- Mamy już dwa tunele rozbudowywanej drugiej linii metra – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. - A już wkrótce rozpocznie się drążenie następnego odcinka tuneli, do stacji Szwedzka.

Tarcze TBM Maria i Anna przez miesiąc wydrążyły dwa tunele po ponad 400 m długości każdy. Tunele połączyły dwie stacje – C18 Trocka i C17 Targówek. W jednym tunelu ułożone zostało 277 betonowych pierścieni obudowy, w drugim 288. Największa prędkość drążenia jaką osiągnęły to 31 m w ciągu doby. Teraz urządzenia są przygotowywane do drążenia tuneli do stacji C16 Szwedzka. Tu będą miały dłuższy odcinek do przejścia bo po ok. 650 m (tunel prawy TBM Maria – 659 m; tunel lewy TBM Anna – 646 m). Rozruch pierwszej z nich planowany jest na przyszły tydzień.

Dane o pracy tarcz:

TBM Maria
- długość szlaku D18 418m
- drążenie: od 16 maja do 19 czerwca (34 dni)
- średnia prędkość ok. 12 m/dobę
- największa prędkość 22 maja – 25,58 m/dobę
- ułożono 277 pierścieni obudowy

TBM Anna
- długość szlaku D18 428m
- drążenie do 6 czerwca do 5 lipca (29 dni)
- średnia prędkość ok. 15 m/dobę
- największa prędkość 26 czerwca – 31,47 m/dobę
- ułożono 283 pierścienie obudowy

Wykonawcą odcinka północno-wschodniego II linii metra jest wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto. Astaldi w konsorcjum z dwoma innymi firmami wybudowała centralny odcinek II linii metra. Projektantem natomiast jest ILF Consulting Engineers Polska. Umowę podpisano 11 marca 2016 r., prace w terenie rozpoczęły się 30 kwietnia. Czas trwania budowy 38 miesięcy. W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

Autor: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy




Reklamy
DCS SSAB Sitech Polska Amago Soletanche Mosty Polskie Uponor Lloyd Polska
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję