






Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Dwa nowe pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej
Do Stolicy dotarły właśnie pierwsze dwa Impulsy dla Szybkiej Kolei Miejskiej. Niebawem rozpoczną testy na torach aglomeracji. Jeden z nich będzie jeździł w barwach nawiązujących do symboliki europejskiej, a drugi w malaturze WTP.


- Pierwsze dwa z 21 nowoczesnych pociągów zakupionych przez Warszawę u polskiego producenta za 668 mln zł dotarły do stolicy i wkrótce rozpoczną testy. Nowe pojazdy zapewnią wygodny, ekologiczny i szybki transport w aglomeracji warszawskiej oraz więcej miejsc w godzinach szczytu. Do dyspozycji pasażerów będą: pokładowe Wi-Fi, ładowarki USB, miejsca na rowery, a także nowoczesny system informacji pasażerskiej i automaty biletowe. Mam nadzieję, że testy przebiegną sprawnie i nasze Impulsy 2 jeszcze w tym kwartale zabiorą na pokład pierwszych pasażerów – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Pierwszy z pociągów jest w barwach europejskich, na jego powierzchni znajduje się dwanaście gwiazd na granatowo-błękitnym tle. Tradycyjnie, na fladze Unii Europejskiej, krąg złotych gwiazd oznacza solidarność i harmonię między krajami Europy. Projekt nowosądeckiego producenta zawiera również akcenty nawiązujące do polskich barw narodowych.
- To wyraz naszej wdzięczności z obecności Polski w Unii Europejskiej. Od przystąpienia naszego kraju do Wspólnoty Warszawa pozyskała ponad 18 miliardów złotych z budżetu UE na inwestycje i rozwój, co w przeliczeniu daje ponad 10 tys. zł na jednego mieszkańca. Jesteśmy liderem w pozyskiwaniu funduszy unijnych w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej – pokreślił Rafał Trzaskowski.
- Wyjątkowa malatura naszego pierwszego pociągu ma podkreślić unijne dofinansowanie do projektu. To niemal 203 miliony pochodzące z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dzięki tym środkom podniesiemy komfort podróży mieszkańców aglomeracji warszawskiej i zachęcimy do rezygnacji z samochodów na rzecz ekologicznej kolei – dodaje Alan Beroud, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej.
- Pierwsza jednostka dostarczona w ramach kontraktu na dostawę 21 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych to dwusetny wyprodukowany przez Newag pojazd pasażerski z rodziny Impuls, który wyróżnia się funkcjonalnością oraz zastosowaniem zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Jestem przekonany, że będzie równie niezawodnie służył mieszkańcom Warszawy, jak pozostałe pojazdy z Nowego Sącza, eksploatowane już ponad 10 lat przez Szybką Kolej Miejską w Warszawie – mówi Józef Michalik, wiceprezes zarządu spółki Newag.
Dwa pierwsze pojazdy zostaną wprowadzone do rozkładu jazdy w pierwszym kwartale tego roku. Zanim rozpoczną podróż z pasażerami, muszą pozytywnie przejść odbiór techniczny. Jego elementem są testy na Warszawskim Węźle Kolejowym, polegające na przejechaniu minimum 600 kilometrów bez usterek.
Inwestycja Szybkiej Kolei Miejskiej obejmuje 21 pojazdów: 15 złożonych z 5 członów i 6 złożonych z 4 członów, które można ze sobą łączyć w tzw. tandemy, zapewniając nawet 372 miejsca siedzące. Do dyspozycji pasażerów będą: Wi-Fi, ładowarki USB, miejsca na rowery, wózek oraz duży bagaż, a także nowoczesny system informacji i automaty biletowe. Na pokładzie znajdą się także ratujące życie defibrylatory AED.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl
Pierwszy z pociągów jest w barwach europejskich, na jego powierzchni znajduje się dwanaście gwiazd na granatowo-błękitnym tle. Tradycyjnie, na fladze Unii Europejskiej, krąg złotych gwiazd oznacza solidarność i harmonię między krajami Europy. Projekt nowosądeckiego producenta zawiera również akcenty nawiązujące do polskich barw narodowych.
- To wyraz naszej wdzięczności z obecności Polski w Unii Europejskiej. Od przystąpienia naszego kraju do Wspólnoty Warszawa pozyskała ponad 18 miliardów złotych z budżetu UE na inwestycje i rozwój, co w przeliczeniu daje ponad 10 tys. zł na jednego mieszkańca. Jesteśmy liderem w pozyskiwaniu funduszy unijnych w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej – pokreślił Rafał Trzaskowski.
- Wyjątkowa malatura naszego pierwszego pociągu ma podkreślić unijne dofinansowanie do projektu. To niemal 203 miliony pochodzące z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dzięki tym środkom podniesiemy komfort podróży mieszkańców aglomeracji warszawskiej i zachęcimy do rezygnacji z samochodów na rzecz ekologicznej kolei – dodaje Alan Beroud, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej.
- Pierwsza jednostka dostarczona w ramach kontraktu na dostawę 21 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych to dwusetny wyprodukowany przez Newag pojazd pasażerski z rodziny Impuls, który wyróżnia się funkcjonalnością oraz zastosowaniem zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Jestem przekonany, że będzie równie niezawodnie służył mieszkańcom Warszawy, jak pozostałe pojazdy z Nowego Sącza, eksploatowane już ponad 10 lat przez Szybką Kolej Miejską w Warszawie – mówi Józef Michalik, wiceprezes zarządu spółki Newag.
Dwa pierwsze pojazdy zostaną wprowadzone do rozkładu jazdy w pierwszym kwartale tego roku. Zanim rozpoczną podróż z pasażerami, muszą pozytywnie przejść odbiór techniczny. Jego elementem są testy na Warszawskim Węźle Kolejowym, polegające na przejechaniu minimum 600 kilometrów bez usterek.
Inwestycja Szybkiej Kolei Miejskiej obejmuje 21 pojazdów: 15 złożonych z 5 członów i 6 złożonych z 4 członów, które można ze sobą łączyć w tzw. tandemy, zapewniając nawet 372 miejsca siedzące. Do dyspozycji pasażerów będą: Wi-Fi, ładowarki USB, miejsca na rowery, wózek oraz duży bagaż, a także nowoczesny system informacji i automaty biletowe. Na pokładzie znajdą się także ratujące życie defibrylatory AED.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.